Goodyearin Hi-Stability-teknologia parantaa kantavuutta jopa 25 %

Goodyearin Hi-Stability-teknologia parantaa kantavuutta jopa 25 %

Goodyear esittelee vastauksena maansiirto renkaita (OTR) käyttävien asiakkaiden tarpeisiin ja laitteiston kehittymiseen innovatiivisen teknologian: Hi-stability-teknologian. Hi-Stability-teknologia on maansiirtovelluksiin tarkoitetun täydellinen rengasmallisto , joka voi parantaa kantavuutta jopa 25 prosenttia. Mallistoon sisältyy yli 30 vyörengasta, jotka on kehitetty kaivoksissa, louhoksissa, rakennusteollisuudessa, satamissa, kierrätyslaitoksissa ja muilla teollisuuden aloilla käytettäviä koneita varten.

Vastaus koneiden kehitykseen

Renkaiden merkitys on ratkaisevan tärkeä tie- ja rakennussovelluksissa. Renkaan valinta, valitun renkaan soveltuvuus maastoon, sen kulutuskestävyys sekä sen lämmön- ja vaurionkestävyys vaikuttavat huomattavasti koneen tehoon ja suorituskykyyn. On äärimmäisen tärkeää, että rengasteknologia pysyy laitteiston kehityksen sekä toimintatapojen muutosten ja tuottavuuteen liittyvien vaatimusten tasalla. Sellaiset valmistajat kuin Caterpillar, Volvo, Komatsu, Bell ja Liebherr valmistavat yhä tehokkaampia koneita, joiden vääntö on yhä suurempi, jolloin tuottavuus paranee. Goodyear vastaa tähän teknologiseen kehitykseen esittelemällä uusia rengaskokoja, jotka on kehitetty näiden koneiden tehoa, nopeutta ja vääntöä vastaaviksi.

Hi-Stability-teknologian edut

Hi-Stability-renkaat parantavat kantavuutta jopa 25 prosenttia. Ne kohentavat myös vakautta. Lisäksi ne tehostavat tuottavuutta taloudellisten tuntikustannusten ansiosta. Hi-Stability-renkaissa on innovatiivinen rakenne, jonka ansiosta voidaan käyttää suurempia rengaspaineita, mikä puolestaan parantaa niiden koneiden kantavuutta, joihin nämä renkaat asennetaan – sillä kuormanhan kantaa nimenomaan ilma. Esimerkiksi 5 baarin paineella täytetyillä 29.5R25-renkailla varustettu kuormaaja pystyy kantamaan 9 tonnin kuorman. Kun kuormaajassa käytetään Hi-Stability-renkaita 6,5 baarin paineella, kantavuus nousee 25 prosenttia 12 tonniin. Tämä tarkoittaa, että 36 tonnia voidaan kuormata kolmella kuormalla neljän sijasta. Merkittävä tuottavuuden parannus!

Hi-Stability-teknologian hyödyt

Hi-Stability-teknologia parantaa Goodyearin OTR-vyörenkaiden suorituskykyä. Parannus johtuu vakauden ja kestävyyden parannuksista, jotka aiheutuvat vahvistetusta jalka-alueen rakenteesta ja rungosta. Näihin parannuksiin on yhdistetty useita muita innovatiivisia ominaisuuksia, jotka parantavat kulutuspinnan itsepuhdistumista ja vähentävät kitkaa, mikä parantaa vierintävastusta ja vetokykyä. Näitä renkaita on saatavilla useisiin erilaisiin koneisiin ja laitteisiin, joita käytetään teollisuudessa, kaivoksissa ja louhoksissa, esimerkiksi 40 tonnin nivelkippiautoihin, joissa käytetään rengaskokoa 29.5R25, ja muihin tehokkaisiin koneisiin, joiden kapasiteetti on suuri. Hi-Stability-renkaat tarjoavat paremman kestävyyden ja vakauden, mikä parantaa turvallisuutta ja mukavuutta.

Mallisto kattaa 70 % markkinoista

Goodyearin Hi-Stability-rengasmallistossa on neljä mallia, jotka kattavat 70 prosenttia markkinoiden tarpeista, ja viisi muuta mallia, jotka soveltuvat erikoissovelluksiin. Seuraavat neljä mallia esitellään Goodyearin osastolla Intermat 2012 -messuilla:

• RT-3B (29.5R25) -rengas kiviaines kuormaajiin – 115-tason urasyvyys.
  • TL-3A + (29.5R25) -pitävärengas kuormaajiin ja nivelkippiautoihin – 125-tason urasyvyys.
  • GP-4D (875/65R29) -rengas kuormaajiin ja nivelkuormaajiin – 150-tason urasyvyys.
  • RL-5K (875/65R33) -rengas teollisuus-, louhos- ja kaivossovelluksiin – 250-tason urasyvyys.

Lisäksi saatavilla ovat RL-4K-kuormaajan rengas, ainutlaatuinen RL-5K-puoli ’’sliksi’’rengas, RL-3S, RL-4S ja RL-5S. Mallistoa laajennetaan edelleen vuoden 2012 aikana RT-3B** 26.5R25 -kuormaajan renkaalla.

Renkaat valmistetaan Goodyearin Luxemburgin tehtaalla ja niitä on saatavilla sekä alkuperäisvarusteena että jälkiasennus rengasmarkkinoilla.

*** *** *** *** ***

Muut tuotteet ja palvelut

Uusi Goodyear EV-4R – satamasovelluksiin

Kokoihin 16.00R25*** 480/95R25***, joiden nopeusluokka on A5 ja joissa on 150-tason urasyvyys, otetaan käyttöön EV-4R-kuvio. Tavoitteena on tarjota parempia tuotteita uusimpiin satamien ja terminaalien konttien käsittelylaitteistoihin, jotka ovat nopeampia ja joissa on enemmän vääntöä kuin edeltäjissään. Uudet renkaat tarjoavat pidemmän käyttöiän, parantavat kuljettajan mukavuutta ja ovat suurimpien valmistajien alkuperäisvarusteeksi hyväksymiä.

EV-4R-rengasta kehitettäessä Goodyear painotti kapeita sivuvalleja, jotka pysyvät jäykkinä kuormitettaessa muodon muuttumatta liiallisesti. Konttien käsittelylaitteiden kuljettajat istuvat noin 15 metriä maanpinnan yläpuolella ja heidän on siirreltävä konetta konttirivien välissä satamaterminaalissa. Tältä korkeudelta on vaikea arvioida renkaiden tarkkaa leveyttä. Tämän vuoksi syntyy väistämättä tilanteita, joissa renkaat osuvat kontteihin ja vaurioituvat. Uuden EV-4R-renkaan sivuvallit ovat jäykemmän kuormitettaessa, minkä ansiosta ne altistuvat vähemmän vaurioille ja niiden käyttöikä on pitempi.

Renkaissa on otettu käyttöön urakuvio, joka parantaa mukavuutta. Se vähentää myös tärinää ja parantaa vakautta. EV-4R-renkaassa on kaikki satamasovelluksissa tarvittavat ominaisuudet.

Maansiirtoautojen renkaat

18.00R33-koko on esitelty vastikään uudella kuormitusluokalla 195B ja *** -rakenteella. Kolmen tähden renkaat on hyväksytty suuremmille rengaspaineille, mikä tarkoittaa suurempaa kantavuutta. Uusi rengas parantaa huomattavasti maansiirtoauton suorituskykyä. Esitelty rengas on suuntaamaton RT-4A-rengas, jossa on 150-tason urasyvyys. Se on tarkoitettu rakennus-, maansiirto- ja kaivoskuljetussovelluksiin.

24.00R35 RT-4A + tyypin H (raskas käyttö) -rengas on tarkoitettu maansiirto-, kaivos- ja louhossovelluksiin. Se on vyörengas, jossa ei ole suunnattua kuviota ja jossa on 180-tason urasyvyys sekä uusi kestävyyttä parantava vahvistettu rakenne.

Goodyear on valmistanut ja myynyt  OTR renkaita jo yli 75 vuoden ajan. Sovellukset liittyvät esimerkiksi maansiirtoon, kaivoksiin, louhoksiin, teollisuuteen, satama- ja terminaalilaitteistoihin sekä kevyempään käyttöön tarkoitettuja renkaita vaativiin kyntötraktoreihin ja kurottajiin.

Kattavan maansiirto rengasvalikoiman lisäksi Goodyearilta on saatavilla täydellinen valikoima kuorma-auton renkaita, erityisiä rakennusteollisuuden renkaita sekä raskaisiin kuljetussovelluksiin soveltuvia renkaita.

Uusi Palveluksessasi-sivusto

Goodyear on perustanut uuden verkkosivuston, jonka kautta  OTR rengasasiakkaat saavat neuvoja ja voivat kysyä teknisiä kysymyksiä esimerkiksi rengaspaineista ja käyttösuosituksista. Kaikkiin kysymyksiin vastaa paikallisen teknisen OTR-ryhmän jäsen ja tarvittaessa käydään paikan päällä. Lisätietoja on osoitteessa http://otr.goodyear.eu/registration.

Goodyear Dunlop – rengaskumppani

Goodyear Dunlop on sitoutunut kehittämään aidon kumppanuuden asiakkaidensa kanssa. Tarkoitus on tarjota teknistä palvelua, neuvontaa ja suosituksia tuotetukena tuotteiden koko käyttöiän ajan. Oikeiden varusteiden valinta vaikuttaa huomattavasti laitteiston tehokkuuteen. Siksi on äärimmäisen tärkeää varmistaa, että varusteiden ominaisuudet sopivat käyttötarkoitukseen. Huipputason neuvonta ja tuki ovat yhtä tärkeitä kuin itse renkaan ominaisuudet.

Goodyear Dunlopin asiantuntijaryhmä on kaikkien asiakkaiden käytettävissä apua ja neuvontaa varten.

Suositukset perustuvat vetokykyyn , pitoon , vakauteen, mukavuuteen ja kestävyyteen liittyvien tarpeiden analysointiin. Suositeltu kuvio, seos ja renkaan muut ominaisuudet sopivat käyttötarkoitukseen kuorman, nopeuden ja kuljettavien matkojen sekä laitteiston käyttöpaikan perusteella. Kunnossapito ja renkaan valinta vaikuttavat sen koneen tuottavuuteen ja suorituskykyyn, johon renkaat asennetaan.

Goodyearin asiantuntijat seuraavat OTR-renkaita koko niiden käyttöiän ajan ja mittaavat rengaspaineita, kulumisasteen ja muita kuntoon vaikuttavia tekijöitä. Tavoitteena on saavuttaa mahdollisimman alhaiset käyttötuntikustannukset.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 75 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 60 tuotantolaitoksessa 25 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.