Goodyear voittaa Kreissin kuorma-autojen rengassopimuksen

Goodyear voittaa Kreissin kuorma-autojen rengassopimuksen

Riika, 23.10.2015 – Merkittävä kansainvälinen logistiikkapalvelujen tarjoaja Kreiss on valinnut Goodyearin pääasialliseksi kuorma-autojen rengaspalvelujen tarjoajaksi suurimpaan osaan kalustoaan Euroopassa. Ajoneuvot varustetaan viimeisimmän sukupolven kuorma-autorenkailla, joihin kuuluvat muun muassa Goodyear FUELMAX-, KMAX- ja ULTRA GRIP MAX- sekä Dunlop SP344- ja SP444-renkaat. Lisäksi Goodyearin kuorma-autorenkaiden FleetFirst-huolto-ohjelma auttaa Kreissiä pienentämään kuorma-autorenkaiden kokonaiskustannuksia.

Kreissin liikevaihto vuonna 2014 oli yli 120 miljoonaa euroa, ja sillä on yli 1 200 kuorma-autoa ja 1 500 kylmäkuljetukseen käytettävää perävaunua, joten se on yksi Skandinavian ja Baltian alueen suurimmista kuljetusyrityksistä. Uuden Goodyear FleetFirst -sopimuksen mukaisesti Kreiss asentaa lähes koko kalustoonsa Goodyearin ja Dunlopin ensiluokkaiset kuorma-autorenkaat. Niihin kuuluvat Goodyearin kilometrisuorite malliston KMAX-renkaat, polttoainetehokkaat FUELMAX-renkaat ja aivan uudet ULTRA GRIP MAX -renkaat vaativiin talviolosuhteisiin.

FleetFirst-ohjelman tarjoamat rengashuoltopalvelut ovat tärkeä osa uutta kumppanuutta, ja sen ansiosta Kreiss voi pienentää renkaiden kokonaiskustannuksia. Palveluihin sisältyvät ympärivuorokautinen ServiceLine-tiepalvelu, 28 Euroopan maata kattava TruckForce-verkko, joka koostuu 2 200 strategisesti sijaitsevasta palvelukumppanista, sekä ensiluokkaiset pinnoitetut TreadMax- tuotteet

Kreissin hallituksen puheenjohtaja Andrejs Kuznecovs sanoo: ”Goodyearin uusimmat tuotteet tekivät meihin vaikutuksen, koska tehokkuus ja kokonaiskustannukset ovat meille erittäin tärkeitä. Olemme valinneet Goodyearin KMAX- ja FUELMAX-mallistot päätuotteiksi rengasvalikoimaamme, joilla saamme suuren potentiaalin kustannusten pienentämiseen ja mahdollisuudet ympärivuotiseen käyttöön. Meille on lisäksi hyvin tärkeää, että käyttämillämme Goodyear-tuotteilla on hyvä EU-rengasmerkinnän polttoainetaloudellisuusluokitus. Toinen tärkeä tekijä meille on Goodyearin TreadMax-pinnoitustuotteet, joilla saadaan uusia renkaita vastaavat tulokset kilometrituloksen ja polttoainetaloudellisuuden suhteen. Pinnoituksen ansiosta voimme pienentää vuosittaisia kokonaiskäyttökustannuksia entisestään. Koska meillä on toimintaa useissa maissa, meille on myös tärkeää, että voimme luottaa Goodyearin ympärivuorokautiseen ServiceLine-tiepalveluun. Kun ensiluokkaiset, innovatiiviset tuotteet yhdistetään liiketoimintatarpeisiimme räätälöityihin kalustopalveluihin, voimme maksimoida kalustomme tehokkuuden ja omat asiakaspalvelustandardimme.”

”Olemme iloisia ja ylpeitä siitä, että Kreiss on valinnut Goodyearin kuorma-autokalustonsa uudeksi rengaspalvelujen tarjoajaksi. Kumppanuus Kreissin kanssa on selkeä todiste siitä, että tavoitteemme tarjota laadukkaita tuotteita ja erityisiä kalustopalveluja, kuten ensiluokkaisia pinnoitustuotteita, on oikea lähestymistapa auttaa asiakkaita pienentämään renkaiden kokonaiskustannuksia”, sanoo Goodyearin Pohjoismaiden yritysliiketoimintayksikön päällikkö Khaled Arafa.

Kategoriat

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasyhtiöistä. Sillä on noin 66 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteitaan 49 tuotantolaitoksessa 22 maassa eri puolilla maailmaa. Sen kaksi innovaatiokeskusta Akronissa, Ohiossa, ja Colmar-Bergissa, Luxemburgissa, pyrkivät kehittämään ensiluokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka edustavat tekniikaltaan ja suorituskyvyltään alan huippua.

Goodyear Europen rengasvalikoima hyötyajoneuvoille ja linja-autoille sisältää yli 400 eri mallia ja 55 kokoa. Monet maailman johtavista hyötyajoneuvovalmistajista, kuten DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania ja Volvo, asentavat Goodyearin renkaat vakiona. Lisäksi Goodyear toimittaa renkaita kaikille suurimmille perävaunujen valmistajille. Goodyearin palveluvalikoima on yksi alan laajimmista, ja siihen lukeutuvat mm. Fleet First, joka sisältää TruckForce-palveluverkon, ympärivuorokautinen ServiceLine-tiepalvelu, verkkopohjainen FleetOnlineSolutions-huoltojärjestelmä ja Goodyearin Retread-pinnoitustekniikat.

Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com.

Luke Brackenbury

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Manager Europe North Nordics +447901375193

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.