Goodyear vie sinut pidemmälle uudella EfficientGrip Performance 2 -renkaalla

Goodyear vie sinut pidemmälle uudella EfficientGrip Performance 2 -renkaalla

Goodyear esittelee uuden EfficientGrip Performance 2 -renkaan, jonka kulutuskestävyys [3] on arviolta 50 % edeltäjäänsä ja 20 % Micheliniä parempi [1]

Tuodessaan EfficientGrip Performance 2 -renkaan markkinoille Goodyear esittelee alan johtavaa suorituskyvyä tässä uudessa HP-luokan renkaassa. Laajalti kehutun EfficientGrip Performance -renkaan seuraajana se on suunnattu autoilijoille, jotka käyttävät 15–19 tuuman vanteita ja haluavat renkailta erinomaista kulutuskestävyyttä ja jarrutustehoa sekä märällä että kuivalla kelillä.

Renkaan kulutuskestävyys on arviolta vaikuttavat 50 % edeltäjäänsä[3] parempi, ja se lyö laudalta myös Michelinin – testeissä lähimmäksi päässeen kilpailijansa[1] – 20 prosentilla kulutuskestävyystesteissä. TÜV SÜD -testilaitoksen riippumattomissa testeissä kirjattiin myös lyhimmät jarrutusmatkat märillä ja kuivilla teillä verrattuna neljään testattuun kilpailijaan[2].

”Uusi EfficientGrip Performance 2 tarjoaa ratkaisun ilman kompromisseja kuluttajille, jotka haluavat mahdollisimman kestävät renkaat suorituskyvystä tinkimättä”, sanoo Goodyearin Xavier Fraipont, VP EMEA Product Development. ”Suunnittelija- ja insinööritiimimme saavuttamien teknologisten edistysaskelien ansiosta kuluttajat saavat lisäkilometrejä[1] EfficientGrip Performance 2 -renkaillamme. Olemme hyvin ylpeitä tästä saavutuksesta; sen lisäksi, että autoilijat pääsevät nauttimaan paremmasta suorituskyvystä, he voivat myös auttaa ympäristöä, koska renkaan käyttöikä on pitempi[1].”

Parempi kulutuskestävyys on saavutettu useilla innovatiivisilla ominaisuuksilla[1] korkeasta suorituskyvyn tasosta tinkimättä:

• pinnan erinomainen kimmoisuus ja joustavuus vähentävät tien huonosta kunnosta johtuvaa renkaan kulumista heikentämättä märän ja kuivan kelin suorituskykyä
  • suurempi määrä pitempiä pitosärmiä ja optimoitu seoksen jäykkyys tehostavat vedenpoistoa ja lyhentävät jarrutusmatkaa märillä pinnoilla
  • suuret rivat pinnan keskiosassa takaavat paremman jäykkyyden, mikä parantaa vakautta hätätilanteissa.

Goodyear EfficientGrip Performance 2 on saatavilla 45 koossa.

[1] 20 % / 11 000 km seuraavaksi parasta testattua kilpailijaa parempi kilometritulos. Kulutuskestävyys (eli laillisen pinnan kulumisrajan saavuttamiseen asti) verrattuna kilpailijoiden neljään uusimpaan HP-segmentin kesärenkaaseen (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). TÜV SÜD Product Service GmbH:n marraskuussa 2019 Goodyearin tilauksesta tekemä testi. Testattu rengaskoko: 205/55R16 91V; testiauto: VW Golf Mk7; testipaikka: yleiset tiet Saksan keskiosissa. Raportin numero: 713171748. Koko raportti on saatavilla osoitteessa https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html. Oletettu keskimääräinen ajomatka vuodessa: 13 000 km (ADAC, raportti: Edut matkustettaessa henkilöautolla Euroopassa).

[2] Kaikkia testattuja kilpailijoita lyhyemmät jarrutusmatkat märillä ja kuivilla teillä. Verrattuna tärkeimpien kilpailijoiden neljään uusimpaan HP-segmentin kesärenkaaseen (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). TÜV SÜD Product Service GmbH:n marraskuussa 2019 Goodyearin tilauksesta tekemä testi. Testattu rengaskoko: 205/55R16 91V; testiauto: VW Golf Mk7; testipaikat: ATP Papenburg (S), GPG Mireval (R), TÜV SÜD PS Garching (S), Neubiberg (S), Denburg (S). Raportin numero: 713171748. Koko raportti on saatavilla osoitteessa https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html

[3] Sisäisiä testi. Verrattuna edeltäjään EfficientGrip Performance. Rengaskoko: 205/55R16 91V; auto: VW Golf 7; paikka: yleiset tiet Luxemburgissa ja Ranskassa

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 63 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 47 tuotantolaitoksessa 21 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.eu.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.