Eagle F1 Asymmetric 3

Goodyear valittu odotettuun Alfa Romeo Giuliaan

Uusi käsittelyn ja polttoainetehokkuuden taso uudessa italialaisen muotoilun helmessä

Goodyear ilmoittaa, että uudet Eagle F1 Asymmetric 3- ja Goodyear EfficientGrip Performance -renkaat on valittu alkuperäisvarusteeksi uuteen odotettuun Alfa Romeo Giuliaan.

Uusi Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 Ultra High Performance -kesärengas, joka on kehitetty vastaamaan tehokkaiden sedanien ja urheiluautojen kuljettajien tarpeisiin, asennetaan markkinakohtaisesti joko kokonaisratkaisuna (225/45 R18 91 Y) tai yhdistelmäsarjana (225/45 R18 91 Y edessä ja 255/40 R18 95Y takana).

Kummassakin koossa käytetään Goodyearin RunOnFlat-teknologiaa, johon kuuluvat vahvistetut sivut pystyvät kannattelemaan auton painoa jopa 80 km* rengasrikon jälkeen, jonka yhteydessä rengaspaine on hävinnyt kokonaan.

Goodyear EfficientGrip Performance on Goodyearin erityisesti polttoaineen kulutusta vähentämään kehitetty rengasmalli. Asennettava koko on 205/60 R16 92W. Alhaisen vierintävastuksensa ansiosta tämä koko asennetaan Giulian AE-versioon (Advanced Efficiency), jossa painotetaan pieniä CO2-päästöjä.

Kaikkiin renkaisiin lisätään AR-merkintä osoituksena Alfa Romeon hyväksynnästä alkuperäisvarusteeksi.

Uusi Alfa Romeo Giulia sisältää hienoimpia materiaaleja, huipputeknologiaa, aerodynaamisen muotoilun ja optimaalisen painon jakautuman, jotka kaikki tuovat oman osansa erinomaiseen suorituskykyyn. Eagle F1 Asymmetric 3 -renkailla varustettuna Giulian jarrutussuorituskyky on erinomainen, käsittely on herkkä ja hallittavuus on erinomainen sekä kuivissa että märissä olosuhteissa ja se tarjoaa erinomaisen mukavuuden ja ajonautinnon. Goodyear EfficientGrip Performance -rengas takaa alhaiset CO2-päästöt ja kulutuksen.

Goodyearin EMEA-alueen OE-kuluttajarengasyksikön johtaja Nick Harley: "Olemme ylpeitä siitä, että saamme olla mukana Alfa Romeon Giulia-hankkeessa. Kumpikin Alfa Romeon valitsema tuote sopii erinomaisesti Giulia-kuskille, joka haluaa erinomaista käsittelyä kaikissa olosuhteissa ja ajomukavuutta. Alhainen polttoaineenkulutus on tärkeä tekijä sekä alkuperäisvalmistajille, että kuluttajille."

*Alhaisella rengaspaineella ajettaessa ei saa ajaa 80 kilometriä pitempää matkaa eikä ylittää 80 km/h:n nopeutta ja on vältettävä kovaa kaarreajoa.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 66 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 49 tuotantolaitoksessa 20 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.