Ohita
Goodyear selvittää maantiekuljetusalan trendejä kolmannella Vastuullisuuden todellisuus -tutkimuksellaan

Tiedote -

Goodyearin vuosittainen Vastuullinen todellisuus -tutkimus on nyt käynnissä ja kaikkia eurooppalaisia kuljetusliikkeitä pyydetään osallistumaan siihen kolmantena vuonna peräkkäin. Tutkimus auttaa Goodyearia ymmärtämään alan yleistä suhtautumista vastuullisuuteen. Tutkimus myös tarjoaa kuljetusliikkeille mahdollisuuden kertoa onnistumisistaan ja haasteistaan matkalla kohti vastuullisuutta. Aiempien vuosien tapaan TreeNation istuttaa uuden puun jokaisesta täytetystä tutkimuksesta. Tutkimukseen pääsee tämän linkin kautta.

Vuonna 2022 tutkimuksesta kävi ilmi, että kuljetusliikkeet ovat yhä tietoisempia vastuullisuudesta ja että investoinnit lisääntyvät vuosi vuodelta. Kuljetusliikkeet katsovat nyt vastuullisuuden olevan tavoittelemisen arvoinen yhteiskunnallinen asia, mutta monille se on myös tarkoittanut tuloksen parannuksia.

Nyt kolmantena vuonnaan tutkimuksesta on tullut logistiikka-alalle luotettu tiedonlähde, joka kokoaa yhteen syvällisiä tietoja logistiikan ja kuljetusalan tulevaisuudesta.

Renkailla ja liikkuvuusratkaisuilla on suuri merkitys

Tutkimuksella halutaan selvittää kuljetusliikkeiden lähestymistapaa vastuullisuuteen eri asiayhteyksissä. Tutkimuksella selvitetään uusimpien ympäristöasetusten ymmärtämistä, vastuullisuustavoitteiden ja -mittausmenetelmien laatimista sekä uusien ratkaisujen ja teknologioiden – myös renkaiden ja mobiiliratkaisujen – käyttöä. Useat Goodyearin Total Mobility -ratkaisua käyttävät eurooppalaiset kuljetusliikkeet ovat jo havainneet parannuksia ja saaneet tukea vastuullisuustyöhönsä. Esimerkiksi Goodyearin FUELMAX ENDURANCE -renkailla voi saavuttaa jopa kahden prosentin vähennyksen CO2-päästöistä. Se vastaa 40 000 litran säästöä polttoaineesta vuodessa 100 ajoneuvon kalustolla1. Lisäksi liikkuvuusratkaisut, kuten Goodyear TPMS, Goodyear CheckPoint tai Goodyear DrivePoint, voivat tukea nopeampaa ja helpompaa kalustonhallintaa, mikä parantaa kalustojen suorituskykyä ja tehokkuutta sekä tukee niiden vastuullisuustavoitteita.

Viime vuonna 54 % haastatelluista eurooppalaisista kuljetusliikkeistä kertoi, että polttoainetta säästävät renkaat ovat tärkeä osa niiden vastuullisuusstrategiaa. Vain hyötysuhteeltaan parempien autojen käyttöönotto on tärkeysjärjestyksessä korkeammalla. Aiemmin kuljetusliikkeet joutuivat valitsemaan kestävyyden, pidon, polttoainetehokkuuden ja kilometrituloksen välillä. Nyt Goodyearin uusimmat tuotteet ja Goodyear Total Mobility -liikkuvuusratkaisut auttavat saavuttamaan oikean tasapainon ominaisuuksien välillä ja auttavat kuljetusliikkeitä parantamaan tulostaan.

Maciej Szymanski, Marketing Director Commercial Europe Goodyearilta kommentoi seuraavasti: ”Olemme ylpeitä siitä, että voimme pitää näin yhteyttä kuljetusliikkeisiin kaikkialla Euroopassa. Goodyearin Vastuullisuuden todellisuus -tutkimuksella saamme ainutlaatuisen käsityksen niiden päivittäisestä päätöksenteosta. Annamme paljon painoarvoa asiakaspalautteelle, jota saamme tästä laajasta alakohtaisesta tutkimuksesta. Tutkimuksen ensimmäisestä versiosta vuonna 2021 saamiemme päätelmien ansiosta olemme paremmassa valmiudessa vastata kuljetusliikkeiden haasteisiin ja tukea niitä niiden liiketoiminnan kehittämisessä.”

"Kuljetusalaa koskeva lainsäädäntö muuttuu jatkuvasti. Useissa aloitteissa kuljetusyrityksiä vaaditaan ajattelemaan vakavasti uuteen todellisuuteen sopeutumista ja asianmukaisiin toimiin ryhtymistä. Tällaisia aloitteita ovat esimerkiksi Fit for 55 -ilmastopaketti, Euro 7, ajoneuvon energiankulutuksen laskentatyökalu (VECTO) ja päästökauppajärjestelmä (ETS). Vaatimuksiin sisältyy sekä kansainvälisten käytäntöjen noudattamista että erityisten tuotteiden tai ratkaisujen käyttöönottoa kalustoissa. Vastuullisuuden toteuttamisen tekee tarpeelliseksi myös se, että asiakkaat haluavat valita yrityksiä, joiden toiminta on vastuullisempaa. Lisäksi kunnianhimoisten ESG-tavoitteiden toteuttaminen alkaa olla useille sijoittajille yhtä tärkeää kuin taloudelliset tulokset.”

”Goodyearin Vastuullinen todellisuus -tutkimuksesta vuodesta 2021 alkaen saadut tulokset ovat erinomainen barometri Euroopan kuljetusalan lähestymistavasta näihin uusiin haasteisiin ja siitä, miten alalla muutetaan yrityksiä vastuullisemmiksi”, Szymanski toteaa.

Kerro meille, miten yrityksessänne toteutetaan vastuullisuutta: https://www.sustainablerealitysurvey.eu/

Goodyearin Vastuullinen todellisuus -tutkimus on avoinna 21. heinäkuuta saakka.

1 EU:n rengasmerkinnän polttoainetehokkuuden C- ja B-luokituksen ero VECTO-laskelman perusteella. C-luokan renkaasta vaihtaminen polttoainetehokkaaseen B-luokan renkaaseen vastaa kahden prosentin vähennystä CO2-päästöissä. Alustavan laskelman mukaan tämä voi vähentää CO2-päästöjä noin tonnin ja säästää polttoainetta 400 litraa kuorma-autoa kohden vuodessa.

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 74 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 57 tuotantolaitoksessa 23 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.