Goodyear lanseeraa uudet matala-alustaisen perävaunun renkaat

Goodyear julkaisee uuden Regional RHT II 19,5 tuuman ja 17,5 tuuman mallistot matala-alustaisten perävaunujen renkaita, jotka soveltuvat esimerkiksi autokuljetuksiin sekä kauko- että lähiliikennekäyttöön sekä raskaisiin perävaunuihin. Näihin uusiin renkaisiin on kehitetty erinomainen käyttökestävyys ja märkäpito sekä vierintävastus. Renkaat täyttävät myös tulevan EU-asetuksen 661/2009 vaatimukset.

Uudet 17,5 ja 19,5 tuuman Regional RHT II -renkaat, jotka korvaavat matala-alustaisten perävaunujen Marathon LHT -renkaat, on suunniteltu myös erityisen kestäviksi. Tässä suhteessa 4-ripainen kuvio tuottaa hyvän harja-alueen kestävyyden, uusi uran muoto parantaa halkeamisen vastustuskykyä ja kivien tarttumisen estoa ja pintaseos parantaa vaurionkestävyyttä. Lisäksi optimoidun rungon muodon ja pintaseoksen yhdistelmä tuottaa erinomaisen mahdollisen kulutuskestävyyden ja hyvän märkäpidon. Uusien renkaiden vaurionkestä-vyys on huomattavasti parempi, niiden ajokestävyys on erinomainen ja ne kuluvat tasaisemmin. Lisäksi niiden märkäpito on 25 prosenttia edeltäjiään parempi ja 17 prosenttia pääkilpailijan renkaita parempi. Ohiajomelutaso on vain 69 dB(A) [1].

Uusissa renkaissa käytetään Goodyearin Max- ja KMax-teknologioita. KMax-teknologia on yhdistelmä erityisiä renkaan ominaisuuksia, joiden kehittämisen tavoitteena on ollut laaja sovellusalue ja pienempi polttoaineen kulutus, joka alentaa kilometrikustannuksia. Jotkut uusien renkaiden koot mahdollistavat edeltäjiinsä verrattuna suuremman kantavuuden erityisissä hitaamman nopeuden sovelluksissa. Tästä voi olla merkittävää hyötyä raskaissa kuljetuksissa.

TÄYTTÄÄ TULEVIEN EU-ASETUSTEN VAATIMUKSET

EU-asetus 661/2009 asettaa uudet, tiukat säännöt suurimmista sallituista vierintävastuksen ja ohiajomelun tasoista. Regional RHT II -renkaiden vierintävastus- ja melutasot ovat tulevissa rajoissa. Tämän lisäksi EU-asetuksessa 1222/2009 (rengasmerkintä) vaaditaan, että raskaiden kuorma-autojen renkaiden teknisiin mainosmateriaaleihin lisätään merkintä, josta käy ilmi, kuinka hyvin renkaat täyttävät vierintävastusta, märkäpitoa ja ohiajomelua koskevat vaatimukset.

TESTIMENESTYSTÄ

Regional RHT II -renkaille tehtiin testejä saksalaisen autonkuljetusyrityksen BLG Logistics Automobil Transporten kuljetusten yhteydessä. Uusia renkaita asennettiin kaksiakseliseen Rolfo-puoliperävaunuun, ja samanlaisella perävaunulla ajettiin kilpailijan renkailla. Käytetty rengaskoko oli molemmissa tapauksissa 245/70R17.5. Nämä testit osoittivat, että Regional RHT II -renkaan ajokestävyys oli keskimäärin 6 prosenttia kilpailijan rengasta parempi, jolloin odotettava käyttöikä on jopa 170 000 kilometriä nopeimmin kuluvalla akselilla1. B.L.G Logistics Automobil Transporten huoltopäällikkö Peter-Michael Beling sanoi, että "Olemme saaneet hyviä tuloksia Goodyearin uusilla renkailla. Rungon kestävyys on parantunut, ja siten myös ajokestävyys on parantunut."

Kaavio - Katso alaviite 1 alla

Koot ja saatavuus

245/70R17.5 – Saatavilla nyt

235/75R17.5 – Saatavilla nyt

215/75R17.5 – Marraskuussa

265/70R19.5 – Marraskuussa

9.5R17.5       – Joulukuussa

285/70R19.5 – Joulukuussa

205/65R17.5 – Joulukuussa

245/70R19.5 – Joulukuussa

Goodyearin Regional RHT II -renkaat ovat täysin uudelleenkuvioitavat ja uudelleenpinnoitettavat.

1 Esitetyt mahdollisen ajokestävyyden lukemat viittaavat kummankin akselin keskiarvoon BLG Logisticsin testeissä, joissa käytettiin 245/70R17.5-kokoisia renkaita. Kaikki muut esitetyt suorituskyvyn vertailulukemat perustuvat Goodyearin innovaatiokeskuksessa Luxemburgissa vuosien 2010 ja 2011 aikana rengaskokoa 245/70R17.5 käyttäen tehtyihin sisäisiin arvioihin.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 75 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 60 tuotantolaitoksessa 25 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.