Goodyear lanseeraa seuraavan sukupolven verkkoalustan

Tiedote -

Goodyear lanseeraa seuraavan sukupolven verkkoalustan luodakseen laadukkaita myyntimahdollisuuksia rengasmyyjille

Goodyear, joka on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista, kertoi uudesta digitaalisesta strategiastaan, johon sisältyy parannetun digitaalisen alustan (www.goodyear.fi) julkaisu kaikilla EMEA-alueen markkinoilla ja innovatiivinen tapa luoda asiakasjohtolankoja renkaiden jälleenmyyjille Suomessa edistämällä jälleenmyyjien ja loppukuluttajien yhteyttä toisiinsa.

Laadukkaiden asiakaskontaktien luominen renkaiden jälleenmyyjille digitaalisessa maailmassa
Lisääntyvässä määrin digitalisoitunut yhteiskunta vaikuttaa liikemaailmaan kauttaaltaan. Vahvan digitaalisen läsnäolon ja paikallisten myymälöiden yhdistelmää pidetään yleisesti menestyksen avaimena liiketoiminnalle.* Tämän päivän menestyneimmät yritykset ovat erittäin taitavia luomaan yhteyksiä kuluttajien ja jälleenmyyjien välille. Goodyearin EMEA-alueen digitaalisen markkinoinnin johtaja Nieves Fuentes kertoo, että: "Tutkimuksemme osoittaa, että Internetistä on yhä suuremmassa määrin tulossa eurooppalaisten autoilijoiden tärkein tiedonlähde. Lähes 63 % hankkii tietoja ennen ostamista. Näistä 91 % valitsee Internetin päätiedonlähteekseen – he hakevat tietoja hakumoottoreilla ja valmistajien verkkosivuilta."**

Goodyear vastasi näihin uusiin kuluttajien tarpeisiin ja käyttäytymismalleihin päivittämällä digitaalisen strategiansa. Päivitykseen kuuluivat muun muassa parannettu alusta ja uusi lähestymistapa mediaan, jotta liikenne jälleenmyyjien verkkosivuille parantuisi ja lisääntyisi. Näillä keinoilla pyritään edistämään suoria yhteyksiä asiakkaaseen.

Nopeammat ja helpommat yhteydet kuluttajiin parannetulla digitaalisella alustalla
Pyrkiessään tekemään matkasta Internetistä jälleenmyyjän myymälään mahdollisimman helpon ja lyhyen asiakkaalle Goodyear on parantanut digitaalista alustaansa (www.goodyear.fi tarjotakseen eri laitteille (älypuhelin, tablet ja PC-tietokone) entistä käyttäjäystävällisemmän käyttöliittymän, jossa on lisätietoja renkaista ja jälleenmyyjistä, joiden avulla kuluttajat voivat soittaa suoraan jälleenmyyjille, sekä ajo-ohjeet, joiden avulla kuluttajien on helppo suunnata myymälöihin.

Uusi www.goodyear.fi -alusta on jo otettu käyttöön Suomessa, ja tulokset ovat olleet huomattavia. Uusi verkkosivusto osoitti potentiaalia lisätä Goodyearin uudelta sivustolta jälleenmyyjien sivustoille tulevaa liikennettä 380 % – toisin sanoen tuoda mahdollisesti kolme kertaa enemmän asiakkaita jälleenmyyjille.***

Edut renkaiden jälleenmyyjille:

• enemmän käyntejä jälleenmyyjän sivustossa (yli 3 kertaa enemmän liikennettä)
  • uusi jälleenmyyjän haku, jossa on enemmän tietoja
  • mobiilikäyttöön mukautettu kartta, jossa ajo-ohjeet jälleenmyyjän myymälään

* Lähde: IBM:n tutkimus, "Paikallinen ostaminen peittoaa verkon", artikkeli julkaistu 17.12.2013, saatavilla osoitteessa http://www.research.ibm.com/cognitive-computing/machine-learning-applications/retail-stores.shtml#fbid=owRNlhrYLmW
**IPSOS:n Goodyear Dunlopin puolesta vuonna 2014 tekemä tutkimus (7 000 haastattelua 7 Euroopan maassa).
*** Goodyearin tiedot osoittivat muun muassa, että Goodyearin Ison-Britannian sivustosta HiQ UK:n sivustolle tuleva liikenne lisääntyi 380 % huhtikuusta kuluvaan päivään vuonna 2016 verrattuna samaan ajanjaksoon vuonna 2015.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 66 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 49 tuotantolaitoksessa 20 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.