Goodyear esittelee uuden sukupolven lähiliikenteen perävaunurenkaat

Goodyear esittelee uuden sukupolven lähiliikenteen perävaunurenkaat

Goodyear esittelee Regional RHT II:n, täysin uuden perävaunurenkaiden malliston. Nämä renkaat on tarkoitettu ensisijaisesti autoihin, joita käytetään lähiliikenteen kuljetustehtävissä. Regional RHT II -mallisto on tarkoitettu pääasiassa 22,5 tuuman vanteille. Tämän malliston renkailla saavutetaan enemmän ajokilometrejä ja renkaiden vierintävastus on parempi edeltäjäänsä Goodyear Regional RHT -mallistoon verrattuna. Tämä tarkoittaa myös pienempiä kilometrikustannuksia kuljetusyritykselle. Merkittävästi parempi kestävyyspotentiaali, joka on peräti 30 prosenttia parempi kuin Regional RHT -mallistossa, erinomaiset vesiliirto-ominaisuudet ja erinomainen rakenteellinen kestävyys ovat tärkeimpiä suorituskykytekijöitä, jotka tekevät tästä mallistosta erittäin kiinnostavan kuljetusyrityksille. Regional RHT II -renkaat täyttävät tulevan EU-asetuksen 661/2009 vaatimukset erinomaisesta vierintävastuksesta ja melutasoista. Uudessa mallistossa on muun muassa suuren kantavuuden rengas, jonka avulla saavutetaan 10 tonnin akselipainokapasiteetti, jolloin saavutetaan suurempi hyötykuorma, hyvä kilometritulos ja hyvä kestävyys.

Regional RHT II -malliston tärkeimpiä rakenteellisia ominaisuuksia ovat optimoitu monialueinen rungon muoto, vahvat olkarivat ja sahanteräkuvioiset urat. Näiden ominaisuuksien tuottamia etuja ovat muun muassa tasainen ja optimaalinen kuluminen, olka-alueen kulumisen ehkäisy ja vakaus ohjausliikkeiden yhteydessä. Urien muoto vähentää kivien tarttumista renkaaseen ja parantaa jarrutustehoa märillä teillä.

Parempi kestävyyspotentiaali johtuu uudesta kulutuspintaseoksesta ja 15 prosenttia suuremmasta kumimäärästä. Goodyear Regional RHT II -renkaan kulutuspinta on 10 mm leveämpi ja 8 prosenttia syvempi kuin edeltäjässään.

Uusissa renkaissa käytetään Goodyearin Max-teknologiaa ja KMax-teknologiaa. KMax-teknologia on yhdistelmä erityisiä renkaan ominaisuuksia, jotka on kehitetty erinomaista ajokestävyyttä, monipuolista käyttöä ja renkaan rakenteen lujatekoisuuden parantamista ajatellen.

Tehdyissä kokeissa verrattiin uusia Regional RHT II -perävaunurenkaita Regional RHT -renkaisiin, jotka ne korvaavat, sekä tärkeän kilpailijan renkaisiin. Barcelonalainen kuljetusyritys Penyafort osallistui kokeeseen kolmiakselisella Spitzer-jauhesäiliöautolla. Kokeet tehtiin lokakuun 2009 ja maaliskuun 2011 välillä.

Renkaiden suorituskyky on esitetty yhteenvetona alla olevassa taulukossa. Regional RHT II -renkaiden kilometritulos on erinomainen ja niiden kestävyyspotentiaali on parempi, niiden vierintävastus on pienempi kuin pääkilpailijan renkaissa, niiden jarrutusteho märillä pinnoilla ovat paremmat ja niiden hiljainen melutaso on vain 71 dB(A).

PLEASE SEE RELATED WORD DOCUMENT FOR DIAGRAMS AND ALL FACTS AND DETAILS.

Regional RHT II 385/65R22.5 -suuren kantavuuden renkaan prototyyppi esiteltiin vuoden 2010 hyöty-ajoneuvojen IAA-näyttelyssä Hannoverissa. Tämän renkaan kuormituskapasiteetin avulla kevyissä, kaksiakselisissa perävaunuissa saavutetaan hyvä hyötykuorma perinteisiin kolmiakselisiin perävaunuihin verrattuna. Uudet renkaat mahdollistavat 20 tonnin kuorman kaksiakselisissa perävaunuissa verrattuna 24 tonniin perinteisissä kolmiakselisissa perävaunuissa, sillä niiden kuormitusluokka on 164 = 5 tonnia normaalin 160 = 4,5 tonnin sijaan. Kaksiakselisella puoliperävaunulla 4x2-vetoautolla saavutetaan 38 tonnin ajoneuvon suurin kokonaispaino (GVW) verrattuna 40 tonnin GVW-painoon 4x2-vetoautolla ja kolmiakselisella puoliperävaunulla. Kaksiakselinen teli voi olla noin tonnin kevyempi kuin kolmiakselinen teli, joten näiden välillä on vain 1000 kilon ero hyötykuormassa. Lisäksi tällaisen kevyen, kaksiakselisen perävaunun käyttökustannukset voivat olla merkittävästi pienemmät kuin monissa perinteisissä kolmiakselisissa perävaunuissa, ja kolmiakselisia perävaunuja käytetään usein suurinta kapasiteettia pienemmällä kapasiteetilla, joten kustannussäästöjen mahdollisuus kuljetusyrityksille on hyvin houkutteleva.

Suuren kantavuuden renkaassa on uusi runko, joka on kehitetty alentamaan sisälämpötiloja, mikä takaa paremman kilometrituloksen ja hyvän kestävyyden. Goodyear ja Schmitz Cargobull ovat tehneet yhteistyötä tämän renkaan kehityksessä.

Goodyearin Regional RHT II -renkaat ovat täysin uudelleenkuvioitavat ja uudelleenpinnoitettavat.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 75 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 60 tuotantolaitoksessa 25 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.