Goodyear Dunlop Partneruus– Apua liikevaihdon ja kilpailukyvyn kasvattamiseen

Goodyear Dunlop Partneruus– Apua liikevaihdon ja kilpailukyvyn kasvattamiseen

Goodyear Dunlop Partneruus (GDP) -ohjelma avaa rengaskauppiaille yhteistyömahdollisuuden rengastoimittajan kanssa, joka on yksi maailman suurimmista. Itsenäinen yrittäjä saa ohjelman kautta kattavan tuen yritystoimintaan sekä liikevaihdon kasvattamiseen. Suomesta kaksi vuotta sitten alkanut ohjelma on saanut erinomaisen vastaanoton ja laajenee nyt vuonna 2010 Baltiaan, Tanskaan ja Norjaan.

Goodyear Dunlop Partneruus on Goodyear Dunlopin ja itsenäisten rengaskauppiaiden välinen yhteistyösuhde. Ohjelma antaa apua tuottavuuden parantamiseen ja kilpailukyvyn kasvattamiseen ilman, että kauppiaat sitoutuvat tiukkaan franchise-konseptiin. Rengasmyyjien itsenäisyys säilyy, mutta heidän taustatukenaan on yksi maailman suurimmista rengastoimittajista.

GDP-ohjelma tarjoaa monia konkreettisia apuvälineitä liiketoiminnan kehittämiseen: Goodyear Dunlopin tarjoaman tuote- ja myyntikoulutuksen sekä liikkeenhoito- ja markkinointiavun lisäksi laajat yhteistyöverkostot luovat tukevan ja tehokkaan pohjan myyntityölle. Partnerit arvostavat myös mahdollisuutta jakaa tietoa ja vaihtaa kokemuksia verkoston kautta.

Liiketoiminnan kehitystä ja verkostoitumishyötyjä

GDP-ohjelman kautta kauppias saa ensikäden tietoa tuotteista, markkinoista ja uusimmista alaan liittyvistä säädöksistä. Partneriyrityksille on tarjolla markkinointi-, asiakaspalvelu- ja myyntikoulutusta, apua liikkeen ulkoisen ilmeen rakentamiseen sekä räätälöity markkinointiohjelma kaksi kertaa vuodessa myyntisesonkien yhteydessä. Kahdesti vuodessa järjestettävät partneritapaamiset ovat erinomaisia mahdollisuuksia verkostoitumiseen.

Partneriyritysten kanssa otamme yleisestä liiketoiminnan tukemisesta askeleen eteenpäin ja maksimoimme vahvan verkoston jäsenenä olemisen hyödyt. Useat partnerit olivat mukana esimerkiksi Safety Weeks –tapahtumassa, jonka tavoitteena oli turvallisuusnäkökulman lisäksi asiakasvirtojen kasvattaminen partnerirengasliikkeisiimme. Yhdessä kauppiaat voivat myös tehdä liikkeisiinsä suurempia hankintoja, kertoo Goodyear Dunlop Nordicin Suomen maajohtaja ja partneruusohjelmaa kehittänyt Sami Hagelberg.

Partneriyritysten lukumäärä kasvussa

Vuonna 2008 Suomesta liikkeelle lähtenyt konsepti on saanut hyvän vastaanoton. Viime vuoden lopussa yhteistyöyrityksiä oli yhteensä 26 kautta maan. Tavoitteena on, että partnereiden määrä kasvaa 35 %:lla lähivuosina.

Toiminta laajenee koko ajan myös muualla Euroopassa. GDP-ohjelma lanseerataan tämän vuoden aikana Baltian maissa, Tanskassa ja Norjassa. Tällä hetkellä Baltian maissa on jo 24 liikettä mukana kauppiasverkostossa.

GDP-ohjelman tulevaisuus näyttää erittäin valoisalta. Haluamme tehdä kaikkemme, jotta rengasyrittäjien toiminta olisi mahdollisimman helppoa niin tänään kuin tulevinakin vuosina, selvittää Hagelberg.

_______________________________________________________________________

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista.  Yrityksen palveluksessa on noin 75 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 60 tuotantolaitoksessa 25 maassa ympäri maailmaa.

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää. Lisätietoja Goodyearin tuotteista: www.goodyear.fi.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 75 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 60 tuotantolaitoksessa 25 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.