Ohita
Dunlop ja AMG Customer Sports esittelevät yhteistyössä Mercedes-Benz SLS AMG GT3:n

Tiedote -

Geneve, Sveitsi, 3. maaliskuuta 2015 – Dunlop ilmoittaa tänään esittelevänsä Mercedes-Benz SLS AMG GT3 -mallia Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä teknisen yhteistyökumppaninsa AMG:n urheilullisten kuluttajatuotteiden yksikön kanssa. SLS AMG GT3 voitti vuonna 2013 Dunlopin Sport Maxx -kilparenkailla varustettuna yhden maailman suurimmista ja kovimmista kisoista – Nürburgringin 24 tunnin kilpailun. Kyseessä oli Mercedes-AMG ensimmäinen voitto tässä kisassa. Dunlop jatkaa kilparenkaiden kehittämistä Mercedes-AMG:lle että Nürburgringin ainutlaatuisiin haasteisiin tavoitteena voittaa 24 tunnin kisa uudelleen.

Dunlop oli mukana Mercedes-Benz SLS AMG GT3:n kilpailusovellusten säätämisessä ja oli ensimmäinen rengasvalmistaja, joka toimi AMG:n urheilullisten kuluttajatuotteiden teknisenä kumppanina. Dunlop teki tärkeitä säätöjä ennen 2013 kisaa lisätäkseen pitoa ja jarrutusvoimaa, ja Dunlopin kilparenkaiden suorituskyky oli tärkeä tekijä menestyksessä vaativalla Nürburgringin radalla ja arvostetun endurance classic kisan voittamisessa.

Nürburgringin Nordschleife on ainutlaatuinen: siinä on 33 mutkaa vasemmalle, 40 mutkaa oikealle sekä pitkiä, kovavauhtisia suoria, kallistuksia ja notkoja. Kisakuljettaja Jackie Steward antoi sille nimen Vihreä helvetti, sillä se on yksi maailman vaikeimmista, haastavimmista ja pisimmistä kilparadoista – eikä vähiten radan pitkällä kierroksella olevien useiden erilaisten asfalttityyppien takia.

Viimeisimmän voittonsa jälkeen Dunlop aloitti intensiivisen kehittämisohjelman ottaakseen seuraavan askelen eteenpäin tässä kilpailussa, joka on yksi harvoista, jossa vallitsee vapaa kilpailu rengasvalmistajien kesken sen sijaan, että kisoihin olisi määrätty yksi standardirengas, kuten F1-sarjassa. Dunlop keskittyy kehittämään ohjausvastetta ja kylmän sään suorituskykyä sekä parantamaan kestävyyttä entisestään, jotta autolla voi ajaa pitempään maksimaalisella suorituskykytasolla varikkopysähdysten välillä.

Erinomainen painojakauma, matala painopiste, tehokas moottori, tehokas aerodynamiikka ja esimerkillinen turvallisuusjärjestelmä antavat Mercedes-Benz SLS AMG GT3 autolle sen luonteen. Siinä yhdistyvät uraa uurtava teknologiapaketti, alumiinirunko, AMG:n 6,3-litrainen V8-etu-keskimoottori, kuusiportainen kilpavaihteisto ja sekventiaalivaihteisto, ja Dunlopin Sport Maxx -kilparenkaat on hienosäädetty näihin ominaisuuksiin sopiviksi.

”AMG Customer Sport on tärkeä kumppani meille Dunlopilla, ja me jaamme saman sitoumuksen poikkeukselliseen suorituskykyyn ja kestävyyteen. Me teimme tiivistä yhteistyötä saavuttaaksemme menestystä Nürburgringin 24 tunnin kisassa vuonna 2013, ja olemme ylpeitä siitä, että saamme esitellä tätä upeaa autoa Genevessä ja kertoa kumppanuudestamme ja yhteisistä tavoitteistamme,” sanoi Dunlopin moottoriurheiluyksikön EMEA-alueen PR- ja viestintäjohtaja James Bailey.

Lisätietoja Goodyearista ja Dunlopista Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä on osoitteessa www.goodyear-press.com, jossa lehdistömateriaali on saatavilla. Meitä voi seurata myös Twitterissä osoitteessa @goodyearpress.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 69 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 52 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.