Dunlop esittelee talven 2013 ainutlaatuiset renkaat

Dunlop esittelee talven 2013 ainutlaatuiset renkaat

Dunlop juhlii tänä vuonna 125 vuoden innovatiivista renkaiden kehittämistyötään. Ainutlaatuisen historiansa ja kokemuksensa ansiosta Dunlop pystyy tarjoamaan laajan valikoiman huippulaatuisia talvirenkaita.

Ice Touch

Dunlop Ice Touch nastarengas on kehitetty erityisesti Pohjoismaiden ja Baltian maiden ankarimpiin talviolosuhteisiin. Siihen on kehitetty maksimaalinen pito jäällä ja lumella, ja koska se on tyypillinen ”Dunlop direct” -rengas, se tarjoaa erinomaista turvallisuutta ja ajamisen iloa. Test World -laitoksen Suomessa vuonna 2012 tekemässä riippumattomassa nastarengastestissä Ice Touchin suorituskyky oli selkeästi joitakin kilpailijoitaan parempi*.

Renkaan vakaan pidon takaa edistyksellinen 4D-monisuuntainennastamalli. Tämä 4D-nasta parantaa vetopitoa iskemällä terävän etureunan jäähän kiihdytettäessä, ja terävät sivureunat parantavat sivuttaispitoa kaarreajossa jäisillä teillä. Nastan leveä takasärmä tuottaa tehokkaan ja varman jarrutuksen. Monisuuntaiset reunatpintakuviossa takaavat pidon kaikkiin suuntiin. Ice Touch -renkaassa on myös edistyksellinen alhaisen lämpötilan seos, joka pysyy erittäin joustavana alhaisissa lämpötiloissa.

Ice Touch -renkaassa on täyssyvä pääura, joka parantaa veden poistumista ja jonka ansiosta rengas toimii hyvin myös märissä ja loskaisissa olosuhteissa, jotka ovat yleisiä Pohjoismaissa. Optimoidun rungon ansiosta rengas on kevyempi, mikä pienentää vierintävastusta ja tukee polttoainetehokkaampaa ajoa.

SP IceSport

Dunlop SP IceSport on vaativimpiin talviolosuhteisiin kehitetty pohjoismainen kitkarengas. Se on kehitetty kuljettajille, jotka ajavat mieluiten kitkarenkailla, jotka tarjoavat ajamisen iloa ja takaavat erinomaisen turvallisuuden jarrutusominaisuuksiensa ansiosta, jotka ovat erinomaiset vaihtelevissa pohjoismaisissa olosuhteissa.

Pohjoismaista SP IceSport -kitkarengasta kehittäessään Dunlop yhdisti useita teknologioita, joiden on osoitettu olevan voitokkaita konsepteja. Siksi SP IceSportissa on kolmiulotteiset, toisiinsa lukkiutuvat lamellit olka-alueella keskiosan klassisen siksak-kuvion kummallakin puolella. Tämä rakenne tekee renkaasta tasapainoisen ja tuottaa ajovakautta.

Tässä renkaassa käytetään myös pohjoismaista seosteknologiaa, joka pysyy joustavana hyvin alhaisissa lämpötiloissa ja takaa parhaan mahdollisen pidon talvisilla teillä. SP IceSportissa on kevyt runko. Pienempi massa tekee renkaasta ketterämmän ja pienentää sen vierintävastusta, mikä puolestaan vähentää polttoaineen kulutusta.

** Neljän kilpailijan laaturenkaiden keskimääräiseen suorituskykyyn verrattuna

Test World Ltd, tammikuu 2012; rengaskoko: 205/55R16

94T; testiauto: Audi A3; paikka Ivalo, Luxemburg (LU); raportin numero: TW-TT11-MT224.

Kategoriat

Dunlop on yksi maailman johtavista high performance- ja ultra high performance -renkaiden valmistajista, ja se on saavuttanut vaikuttavaa menestystä moottoriurheilukisoissa. Dunlopin laaja kokemus kisoista on tuonut innovatiivisia rengaskeksintöjä myös päivittäiseen autoiluun. Dunlopin tavoitteena on maksimoida ajomukavuus, joten se haluaa tarjota kaikille autoilijoille ja motoristeille uusimpien rengasteknologioiden mukaisen suorituskyvyn ja kestävyyden. Esimerkkinä tästä on RunOnFlat-teknologia, jota käytetään palkituissa ajoneuvoissa, muun muassa Minissä sekä BMW:n 1-, 3-, 5- ja X5-sarjoissa.

Monet maailman johtavista ajoneuvonvalmistajista käyttävät Dunlopin renkaita vakiona, mukaan lukien Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz ja Porsche.

Lisätietoja Dunlopista on osoitteessa www.dunlop.eu

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.