Ostokset etänä asiakaspalvelusta tinkimättä – Gigantin LIVE-myyjä tuo asiakaspalvelun kotiin

Gigantti tuo myymälänsä ja myyjien asiantuntemuksen asiakkaidensa luo digitaalisesti. Elektroniikkaa ja kodinkoneita tarjoava ketju lanseeraa LIVE-myyjä-palvelun, joka tarjoaa myymälässä saatavan palvelun asiakkaalle videoyhteyden välityksellä. Videotapaamisessa tehdyt ostokset voi tilata joko suoraan kotiovelle ilman lähikontaktia tai lähimpään Giganttiin joko tavalliseen tapaan noutopisteelle tai drive-in-palveluna.

– Halusimme tuoda asiakkaillemme uudenlaisen tavan asioida myymälässämme ilman lähikontakteja. Live-myyjät työskentelevät fyysisesti Helsingin Forumin myymälässämme, mutta heille voi varata ajan kaikkialta Suomesta, Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä sanoo.

Myyjälle voi varata ostoksiaan varten ajan etukäteen verkossa osoitteessa gigantti.fi/livemyyja. Aikaa varatessaan voi valita, haluaako tapaamisen kodinkone- vai teknologiatuotteiden myyjälle. Live-myyjän avulla on ostettavissa koko Gigantin tuotevalikoima. Jokaiselle videotapaamisille on varattu aikaa noin 20 minuuttia.

LIVE-myyjä palvelee asiakasta Microsoft Teams -sovelluksen kautta. Teams-järjestelmää voi käyttää tietokoneen ja älypuhelimen selaimella, eli asiakkaan ei tarvitse ladata sovellusta omaan laitteeseensa. Videoyhteys mahdollistaa sen, että myyjä voi esitellä asiakkaalle erilaisia tuotevaihtoehtoja aidossa myymäläympäristössä ja asiakas saa hyödynnettyä myyjän asiantuntemusta samaan tapaan kuin myymälässä asioidessaan.

Videotapaamisessa tehdyt ostokset voi tilata joko kotiin tai lähimpään Giganttiin tavalliseen tapaan tai drive-in-palveluna. Ostokset voi maksaa millä tahansa Gigantissa käytössä olevalla maksutavalla, jos tuote noudetaan myymälästä. Kotiin toimitettuna maksutapana on MobilePay.

– Palvelemme jatkuvasti asiakkaitamme heidän kysymyksissään chatin kautta ja puhelimitse, joten asiakaspalvelulle on kysyntää, vaikka asiakas ei liikkeessä asioisikaan. Live-myyjämme takaavat sen, että asiakkaamme saavat asiantuntevaa palvelua myös poikkeusoloissa, Särkelä sanoo.

Gigantin myymälät palvelevat koko maassa normaalisti muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Lisää koronaviruksen vaikutuksista Gigantin toimintaan voi lukea sivulta: https://www.gigantti.fi/cms/korona/korona/

Lisätiedot:

Sami Särkelä
markkinointijohtaja, Gigantti
p. +358405553744

email: sami.sarkela@gigantti.fi

• korona
  • live-myyjä

Gigantilla on Suomessa 41 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee 1200 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 563 miljoonaa euroa.

Huhtikuun 2020 myydyimmät puhelimet TOP 10 – Huawein voittokulku on jatkunut katkeamatta nyt joulukuusta

Gigantin myydyimpien puhelimien TOP 10 -listan hallitsija ei ole vaihtunut hetkeen. Kärjessä jatkoi edelliskuukausien tapaan Huawein P Smart. Koronavirus ei ole vaikuttanut Gigantin puhelinmyynnin lukuihin, vaan huhtikuussa puhelimia myytiin entiseen tapaan.
Huawein P Smart -puhelin löytyy jälleen Gigantin kuukauden myydyimpien puhelimien listan ykköspaikalta. P Smart on kestotähti, joka on jat

Gigantin Black Friday laajentuu tänä vuonna 11-päiväiseksi

Black Friday on Yhdysvalloista Suomeen rantautunut kauppapäivä, jota vietetään tänä vuonna perjantaina 27. marraskuuta. Viime vuosista poiketen Gigantin Black Friday laajentuu nyt 11 päivän mittaiseksi. Sen sijaan, että kampanja keskittyisi yhteen ostospäivään, tarjoukset jaetaan entistä pidemmälle aikavälille ja tarjouksia löytyy yhtä lailla verkosta kuin myymälöistä, jotta asioiminen olisi mahdo

Kesäkuun 2020 myydyimmät puhelimet TOP 10 – Listalla näkyvät kuluttajien kestosuosikit

Gigantin myydyimpien puhelimien TOP 10 -listan kärkikolmikossa ei kesäkuun aikana nähty muutoksia. Huawein P Smart 2019 -mallista voidaan puhua jo kuluttajien kestosuosikkina, mutta listoilla nähtiin myös täysin uusia puhelimia.
Huawei, Apple ja Samsung – siinä Gigantin myydyimpien puhelimien listoja hallitseva kolmikko. Huawein P Smart 2019 -malli on hallinnut kuluttajalistan ykköspaikkaa jo k

Gigantissa jättirekry – tarve jopa sadalle uudelle työntekijälle

Kodinelektroniikka- ja kodinkoneketju Gigantti palkkaa loppuvuoden aikana jopa sata uutta työntekijää ympäri Suomen. Rekrytointeja siivittää Gigantin ennätysvilkas alkuvuosi, jonka myötä myynti on selvässä kasvussa.
Gigantti on aloittanut jättimäisen rekrytointikampanjan. Suomen suurimman kodinelektroniikka- ja kodinkoneketjun tavoite on palkata loppuvuoden aikana jopa sata uutta työntekijää.

Gigantti teki jälleen ennätysliikevaihdon ja tulos kasvoi merkittävästi

Gigantin liikevaihto kasvoi tilikauden 1.5.2019–30.4.2020 aikana yli 33,8 miljoonaa euroa yltäen ennätykselliseen 596 miljoonaan euroon*. Kasvua edelliseen tilikauteen verrattuna kertyi yli 6 prosenttia. Vertailukelpoinen operatiivinen tulos kasvoi yli 300 prosenttia 3,5 miljoonaan euroon. Gigantti on toimialansa markkinajohtaja 30 prosentin markkinaosuudella.
– Meillä on takanamme ennätysvilka