Gigantin Vuoden Myymälöiksi Joensuu ja Järvenpää: ”Huippuluokan asiakastyytyväisyyden taustalla on hyvinvoiva ja kehittyvä henkilökunta”

Suomen suurin kodinelektroniikkaketju, Gigantti, on palkinnut tilikautensa 2021–2022 Vuoden Myymälänä Joensuun, ja Vuoden Franchise-Myymälänä Järvenpään tavaratalon. Valintojen kriteereissä korostui esimerkillinen huolenpito työhyvinvoinnista, joka näkyy paitsi sitoutuneena ja hyvin viihtyvänä henkilökuntana, myös huippuluokkaa olevassa asiakastyytyväisyydessä. ”On ollut ilo seurata kahta erilaista kasvutarinaa, joissa menestys on rakennettu aidosti sisältäpäin”, tiivisti valintaraati tuloksia.

Gigantin kunniakas palkitsemisperinne jatkui jälleen juhlavissa merkeissä kesäkuun alussa, kun Vuoden Myymälät julistettiin konsernin Campus-tapahtumassa Oslossa. Elkjøpin vuosittainen, kuukauden kestävä koulutus- ja verkostoitumistapahtuma kokoaa yhteen tuhansia työntekijöitä Suomesta, Ruotsista, Tanskasta ja Norjasta. Giganttilaisia oli tänä vuonna mukana lähes 600.

Campuksen huipennuksena 1.6. lavalle kutsuttiin ketjujensa esimerkillisimmät myymälät eri maista. Suomesta Vuoden Myymälän julkistivat Gigantin toimitusjohtaja Laura Tarkka ja toiminnanjohtaja Janne Henriksson. Palkinnon vastaanottanut, Joensuun tavaratalopäällikkö Juha Valtonen, kuulostaa hyväntuuliselta vielä pari viikkoa virallisen juhlatilaisuuden jälkeenkin.

- Vuoden Myymälä -pokaali on meidän kaikkien ansiota. Olen ylpeä osaavasta ja kehityshaluisesta henkilökunnastamme, jolla on sisua ja poikkeuksellinen yhteishenki. Olemme hyvä sekoitus kokemusta ja tuoreutta, ja meillä myös viihdytään pitkään - itselläni on menossa jo 18. vuosi Gigantissa ja olen saanut arvokasta oppia esihenkilöiltäni sekä työhön että elämään. Joensuu on hieno kaupunki palvella asiakkaita, olemme paikallisten arjessa ilolla mukana. Yhteistyökumppanien kanssa vaikutamme mielellämme urheilun ja lastenliikunnan parissa, mitkä ovat meille tärkeitä asioita, kuvailee Valtonen.

Joensuun myymälän ansioksi katsottiin kyky kasvattaa sekä työyhteisöä että ihmisiä, luoda yhteistä hyvinvointia ja sitoutumista, sekä palvella asiakkaita kestävällä tavalla, minkä myötä asiakastyytyväisyys ja tulos ovat vahvistuneet jo usean vuoden ajan. Valtonen on päälliköinyt myymälää vuodesta 2016.

Vuoden Franchise-Myymälänä palkitulla Järvenpäällä ei ole taustallaan vuosikausien perinnettä, sen sijaan kehitys parin toimintavuoden aikana on ollut ilmiömäistä. Gigantin Franchise-ketjun toimintoja johtava Ville Vähäkoski summaa ansioita näin: ”erinomaisesti hoidettu konseptimyymälä tyytyväisine ja sitoutuneine henkilökuntineen on malliesimerkki siitä, miten rakennetaan paikallisesti parasta, tuloksekasta asiakaskokemusta.” Miltä kuulostaa, Gigantti Järvenpään kauppias Mikko Nguyen?

- Hyvältähän se – henkilökunta nimenomaan tekee tuloksen! Avasimme myymälän yhdessä toisen kauppiaan, Tero Heikkisen, kanssa loppuvuodesta 2020 eli keskellä pandemiaa. Ihmisten esimerkillisestä asenteesta kertoo se, että porukalla päätettiin onnistua, poikkeusolojen keskelläkin. Mahtava tavaratalopäällikkömme Sami Mäkelä on lempeä mutta napakka luotsi, joka on sittemmin hitsannut koko yhteisön hienosti yhteen. Uskon, että Vuoden Franchise-Myymälä -palkinnon salaisuus piilee siinä, että Gigantti Järvenpään asiakaspalvelijat haluavat olla parhaita, ja meillä on aidosti hyvä olla yhdessä.

Gigantin Vuoden Myymälät valitaan vuosittain kesäkuussa, tilikausien päätteeksi. Palkintoraati koostuu sekä Gigantti Oy:n että emoyhtiö Elkjøpin edustajista.

Lisätiedot:

Gigantti Joensuu, tavaratalopäällikkö Juha Valtonen
E-mail: juha.valtonen@gigantti.fi

Gigantti Järvenpää, kauppias Mikko Nguyen
E-mail: mikko.nguyen@gigantti.fi

• järvenpää
  • asiakastyytyväisyys
  • työntekijäkokemus
  • joensuu
  • vuoden myymälät
  • campus
  • palkinnot
  • työhyvinvointi
  • tilikausi

Alueet

• Uusimaa

Meillä on Suomessa 41 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 henkilöä - myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa, sekä jakelu- että asiakaspalvelukeskuksessa. Liikevaihtomme tilikaudella 2020/21 oli 687 miljoonaa euroa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Gigantti on osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa yrityksestä, tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa: gigantti.fi.

Tekojen Tiistai 30.11. - Gigantti ja Pelastakaa Lapset tuovat uudenlaisen oppimisratkaisun alakouluihin tukeakseen lasten digitaalisia valmiuksia

Gigantti ja Pelastakaa Lapset ry tuovat syksyllä 2022 Suomen alakouluihin uudenlaisen, interaktiivisen oppimisratkaisun. Tavoite on tukea maan kaikkien viidesluokkalaisten digitaalisia valmiuksia. Gigantti lähtee yhteistyöhön mukaan 50 000 euron lahjoituksella ja asiantuntija-avullaan. Myös Gigantin myymälät tekevät lahjoituksia digitaalisen yhdenvertaisuuden edistämiseksi Tekojen Tiistaina 30.11.

Gigantilla historiallinen uudistusten vuosi: ”Torjuntavoittoja markkinassa, mittavat panostukset kehitykseen ja koulutukseen”

Gigantti julkaisi tilikauden 2021/2022 tunnuslukunsa. Vaihderikkaassa vuodessa näkyvät niin ennätyksellisen 2020/2021-kauden jälkeen tasoittunut kulutus, kuin useat historialliset investoinnitkin. Myynnin kasvua tapahtui etenkin keittiötuotteissa, pienten ja suurien kodinkoneiden kategorioissa, sekä tietokonetuotteissa. Kahden koronavuoden aikana Gigantti on saavuttanut kasvua yhteensä 10,4 %.

REDIn Gigantti vastasi asiakkaiden toiveisiin laajemmasta valikoimasta – 29.9.–2.10. vietettävien avajaisten vetonaulana koko perheen gaming-päivä

REDIn kauppakeskuksessa Helsingissä avautuu uusi, täysiverinen Gigantin myymälä. Avajaishumua vietetään Kalasataman kaupunginosassa 29.9.-2.10.2022. Uusimman konseptin mukainen kodinkone- ja elektroniikkamyymälä palvelee myös yritysasiakkaita ja keittiöstä kiinnostuneita, sekä tarjoaa maksutonta kierrätyspalvelua. Avajaisviikonlopun vetonaulana on koko perheen gaming-päivä 1.10. kello 11-16.

Gigantin Vuoden Myymälöiksi Salo ja Helsingin Kaari – ”Vahva yhteishenki ja tyytyväiset asiakkaat näkyivät esimerkillisesti”

Suomen suurin kodinelektroniikkaketju, Gigantti, on palkinnut tilikautensa 2022–2023 Vuoden Myymälänä Helsingin Kaaren, ja Vuoden Franchise-Myymälänä Salon tavaratalon. Valintakriteereissä painottuivat erityisesti pitkäjänteinen työ myymäläkulttuurin ja henkilökunnan hyvinvoinnin eteen, sekä myymälöiden suoriutuminen taloudellisesti haastavassa markkinatilanteessa.