Gigantin kesäkuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – Kesällä ostetaan alennuspuhelimia, myös urheilukellot käyvät kuumille kiville

Gigantin myydyimpien puhelimien lista koostuu kesäkuussa alennuskampanjoissa olleista puhelimista. Kesällä suomalaiset ostavat etenkin edullisia ja keskihintaisia puhelimia, minkä lisäksi urheilu- ja älykellojen myynti on kovassa kasvussa.

Gigantin myydyimpien puhelimien listakärkeä pitää kesäkuussa Applen iPhone 13. Vaikka iPhone 13 oli Gigantin vuoden 2022 ostetuin puhelin, kuukauden myydyimpien puhelimien paalupaikalla sitä ei ole nähty sitten vuoden 2022 maaliskuun. Muilta osin lista koostuu etupäässä edullisemman hintaluokan puhelimista, kuten Samsungin A-sarjan malleista sekä Motorolan E13 -mallista.

Kesäisin puhelinmarkkinoilla nähdään paljon alennuskampanjoita ja myös Gigantin myydyimpien puhelimien lista koostuu alennetun hinnan laitteista. Suomalaiset ostavat kesällä edullisemman hintaluokan puhelimia esimerkiksi perheen pienimmille.

“Puhelinmarkkinat käyvät kesällä kuumana. Silloin ostetaan puhelimia usein esimerkiksi koululaisille ja laitteilta toivotaan edullisen hinnan lisäksi luotettavaa merkkiä. Ne yhdistyvät esimerkiksi Motorola E13 kännykässä, joka on kesäkuussa myydympien listalla”, Gigantin telecom-tuotteiden myyntipäällikkö Jyri Helistö kertoo.

Puhelimiin ostettiin kesäkuussa aikaisempaa enemmän myös erilaisia suojakalvoja. Lasisten suojakalvojen sijaan suomalaiset ovat siirtymässä nanokalvoihin, joiden myynti on kasvanut merkittävästi touko-kesäkuussa. Etenkin kaupassa räätälöitävät suojakalvot ovat yhä suositumpia.

“Myymälöistä löytyy koneita, joilla voi myyjän avustuksella tehdä puhelimeen, kelloon, tablettiin tai tietokoneeseen suojakalvon. Koneesta valitaan kalvon materiaali, minkä jälkeen se leikkaa kalvoon mallin laitteen mukaisesti”, Helistö kertoo.

Merkkiurheilukellot kasvattaneet suosiotaan viime vuodesta

Puhelimen pariksi ostetaan yhä useammin äly- tai urheilukello. Edelliseen vuoteen verrattuna etenkin urheilukellojen myynti on kasvanut Gigantissa merkittävästi. Äly- ja urheilukellokaupoilla suomalaisia kiinnostaa etenkin tunnetut brändit, kuten Apple, Samsung, Polar ja Garmin, joiden myynti on kasvanut huomattavasti viime vuoden kesäkuuhun verrattuna.

“Äly- ja urheilukellot sekä aktiivisuusrannekkeet menevät nyt hyvin kaupaksi. Urheilukellojen keskihinta on noussut runsaasti, useita kymmeniä euroja, ja niitä myös myydään enemmän. Ihmiset satsaavat selkeästi yhä laadukkaampiin versioihin”, Helistö toteaa.

Yhteystiedot / Gigantti:

Jyri Helistö
Telecom-tuotteiden myyntipäällikkö
Jyri.helisto(a)gigantti.fi

Top 10 -lista

1. Apple iPhone 13 (3.)
  2. Samsung Galaxy A54 (7.)
  3. Samsung Galaxy A14 (2.)
  4. Samsung Galaxy A14 5G (10.)
  5. Motorola E13 (-)
  6. Apple iPhone 14 Pro (5.)
  7. Apple iPhone 14 (4.)
  8. Samsung Galaxy A23 (9.)
  9. Apple iPhone 14 Pro Max (-)
  10. Samsung Galaxy A04s (-)

• älypuhelimet
  • myydyimmät puhelimet
  • älykellot

Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 600 henkilöä - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Liikevaihtomme tilikaudella 2021/22 oli 656 miljoonaa euroa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Gigantti on osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa yrityksestä, tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa: gigantti.fi.