Gigantin elokuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – Elokuu eteni odotusten mukaan “kuin juna kiskoilla”, vakuutusten myynti ponnahti kasvuun

Gigantin myydyimpien puhelimien lista koostui elokuussa odotetusti Samsungin ja Applen suosikkilaitteista, mutta listalle nousivat edullisemmat mallit myös Nokialta ja Motorolalta. Elokuussa alkanut Back to school -kampanja oli monelle arvokas tilaisuus hankkia koululaiselle kännykkä alennettuun hintaan. Tuotevakuutusten myyntimäärä nousi elokuussa merkittävästi.

Gigantin elokuun myydyin puhelin on edellisten kuukausien tapaan keskihintainen Samsung Galaxy A54. Myydyimpien puhelimien listalta löytyy peräti viisi Samsungin edullisemman A-sarjan mallia, minkä lisäksi Applen kestosuosikit iPhone 13 ja iPhone 14 pitävät paikkansa listalla. Vaikka elokuussa myytiin odotetusti etenkin Samsungin ja Applen malleja, löytyy joukosta myös Motorolan E13- ja Nokian C32 -mallit.

“Elokuu on ehdoton sesonkikuukausi puhelimissa. Koulujen alkamisen liepeillä kännyköitä myydään paljon etenkin koululaisten käyttöön. Tänä vuonna elokuu oli täysin odotusten mukainen: kuukausi eteni kuin juna kiskoilla. Siinä mielessä TOP 10 -lista on varsin yllätyksetön”, Gigantin telecom-tuotteiden myyntipäällikkö Jyri Helistö kertoo.

Elokuussa myydyt puhelimet ovat samassa keskihinnassa kuin viime vuonna. Puhelimien keskihinnan nousun voidaankin nähdä pysähtyneen. Kaikki elokuun TOP 10 -listan laitteet ovat kampanjahinnoiteltuja.

Suurin osa listan malleista on edullisia tai keskihintaisia laitteita. Koululaiselle ostetaankin mieluiten luotettava älypuhelin, jossa edullinen hinta kohtaa lapsen käyttötarpeet ja iän tuomat vaatimukset.

“Nokia on varmasti nappivalinta lapsen ensipuhelimeksi. Se on hintaluokaltaan edullinen, siinä on loistavat perustoiminnot, ja merkkinä Nokia on suomalaisille luotettava”, Helistö kertoo.

Tuotevakuutus turvaa tapaturman sattuessa

Elokuussa puhelimiin ostettiin tavallista enemmän tuotevakuutuksia.

Gigantin maailmanlaajuinen tuotevakuutus korvaa puhelimelle rajattoman määrän huoltoja tapaturman sattuessa. Vakuutus kattaa esimerkiksi näytön rikkoutumiset, pudotukset ja nestevauriot sekä kotona että matkalla.

Laitteen voi korjauttaa Gigantti-liikkeessä 5–7 arkipäivässä.

“Vakuutuksia ostettiin elokuussa valtavasti enemmän kuin aikaisemmin, eikä edes kampanjointi selitä suosion kasvua. Ihmiset haluavat turvata oman ja perheensä puhelimet ja mahdollisesti säästyä isoilta korjauskuluilta”, Helistö toteaa.

Yhteystiedot / Gigantti

Jyri Helistö
Telecom-tuotteiden myyntipäällikkö
Jyri.helisto(a)gigantti.fi

Elokuun TOP 10 –lista

1. Samsung Galaxy A54 5G (1.)
    2. OnePlus Nord CE 3 Lite 5G (-)
    3. Apple iPhone 14 (3.)
    4. Apple iPhone 13 (9.)
    5. Samsung Galaxy A14 5G (-)
    6. Samsung Galaxy A34 5G (8.)
    7. Samsung Galaxy A14 (6.)
    8. Samsung Galaxy A04s (5.)
    9. Motorola E13 (-)
    10. Nokia C32 (7.)

• älypuhelimet
    • myydyimmät puhelimet

Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 henkilöä - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Liikevaihtomme tilikaudella 2022/2023 oli 525 miljoonaa euroa. Olemme on osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.