Gigantin Black Friday laajentuu tänä vuonna 11-päiväiseksi

Black Friday on Yhdysvalloista Suomeen rantautunut kauppapäivä, jota vietetään tänä vuonna perjantaina 27. marraskuuta. Viime vuosista poiketen Gigantin Black Friday laajentuu nyt 11 päivän mittaiseksi. Sen sijaan, että kampanja keskittyisi yhteen ostospäivään, tarjoukset jaetaan entistä pidemmälle aikavälille ja tarjouksia löytyy yhtä lailla verkosta kuin myymälöistä, jotta asioiminen olisi mahdollisimman sujuvaa ja turvallista.

Gigantti polkaisee perjantaina 20.11. käyntiin 11 päivän pituisen Black Friday -kampanjan, joka päättyy vasta Cyber Monday -maanantaina 30.11.

- Tänäkin vuonna luvassa on huipputarjouksia, mutta nyt entistä pidemmälle aikavälille ripoteltuna. Tarjouksia löytyy yhtä lailla myymälöistä kuin verkosta, jonka kapasiteetin olemme nelinkertaistaneet. Nämä seikat mahdollistavat turvalliseen ja sujuvan asioinnin Gigantissa myös Black Fridayn aikaan, sanoo Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä.

Gigantin myymälöissä on käytössä runsaasti koronan leviämisen ehkäisemiseen liittyviä turvatoimia. Myymälöiden asiakasvirtaa säännöstellään, ja suurimmissa myymälöissä paikalla on vartijoita, jotka pitävät yhdessä henkilökunnan kanssa huolta siitä, ettei myymälöihin tai niiden ulkopuolelle synny tungosta.

Lisäksi kaikki Gigantin työntekijät käyttävät kasvomaskeja, ja Gigantti suosittelee maskin käyttöä myös asiakkaille. Myymälöissä on tarjolla myös runsaasti käsidesiä ja lattiatarrat, kuulutukset ja julisteet muistuttavat turvavälien pitämisestä.

Harkittuja ostoksia myös Black Fridayna

Black Friday on perinteisesti antanut Gigantin asiakkaille tilaisuuden säästää joululahjoissa ja muissa isommissa elektroniikkaostoksissa. Kodinkoneille ja -elektroniikalle on nyt suuri kysyntä ja joululahjat hankitaan koronasta huolimatta, joten Gigantti haluaa tarjota mahdollisuuden säästöihin myös tänä vuonna. Lisäksi muun muassa etätyö ja fyysinen eristäytyminen on lisännyt tarvetta elektroniikkahankinnoille.

- Koronan aikana on ollut nähtävillä, että asiakkaat panostavat entistä enemmän itseensä ja kotiinsa. Televisioiden myynti on ollut selvässä kasvussa, ja myös puhelimia ja kuulokkeita on ostettu paljon. Joulun hittejä lienee ainakin iPhone12 ja erilaiset langattomat nappikuulokkeet, Särkelä kertoo.

Gigantti pyrkii omalta osaltaan kannustamaan kuluttajia  harkittuihin ostoksiin. Selvitysten mukaan Gigantissa myytävät tuotteet hankitaankin yleensä tarpeeseen ja pitkällä tähtäimellä. Gigantti tarjoaa asiakkailleen myös laadukkaita huoltopalveluita ja pyrkii uusiokäyttämään vanhat tuotteet mahdollisuuksien mukaan. Kaikki Gigantin myymälät ympäri Suomen ottavat ilmaiseksi vastaan kierrätettäväksi tarkoitettua vanhaa elektroniikkaa ja kodinkoneita riippumatta siitä, mistä tuote on ostettu. Gigantti onkin yksi Suomen suurimmista sähkö- ja elektroniikkajätteen vastaanottajista. Ketjun myymäläverkoston kautta kierrätetään noin 8 000 tonnia kodinkone- ja elektroniikkajätettä vuodessa.

• Vähittäiskauppa

• black friday

Gigantilla on Suomessa 42 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee 1500 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 596 miljoonaa euroa.

Gigantti selvitti, miten korona-aika on muuttanut digilaitteiden käyttöä - lähes puolet yli 65-vuotiaista ei osaa käyttää elektroniikkalaitteidensa ominaisuuksia

Gigantti selvitti, miten suomalaisten digilaitteiden käyttö on muuttunut korona-ajan myötä ja millaisia haasteita digilaitteiden kanssa tai niiden puutteen takia nyt koetaan. Gigantti tutki suomalaisten asenteita kodinteknologian, kuten puhelimen, pelikonsoleiden, television, tietokoneen, radion ja tabletin, käyttöä kohtaan edellisen kerran vuonna 2019. Uusi kyselytutkimus teetettiin korona-pandem

Ostokset etänä asiakaspalvelusta tinkimättä – Gigantin LIVE-myyjä tuo asiakaspalvelun kotiin

Gigantti tuo myymälänsä ja myyjien asiantuntemuksen asiakkaidensa luo digitaalisesti. Elektroniikkaa ja kodinkoneita tarjoava ketju lanseeraa LIVE-myyjä-palvelun, joka tarjoaa myymälässä saatavan palvelun asiakkaalle videoyhteyden välityksellä. Videotapaamisessa tehdyt ostokset voi tilata suoraan kotiovelle ilman lähikontaktia tai lähimpään Giganttiin tavalliseen tapaan tai drive-in-palveluna.

Gigantissa jättirekry – tarve jopa sadalle uudelle työntekijälle

Kodinelektroniikka- ja kodinkoneketju Gigantti palkkaa loppuvuoden aikana jopa sata uutta työntekijää ympäri Suomen. Rekrytointeja siivittää Gigantin ennätysvilkas alkuvuosi, jonka myötä myynti on selvässä kasvussa.
Gigantti on aloittanut jättimäisen rekrytointikampanjan. Suomen suurimman kodinelektroniikka- ja kodinkoneketjun tavoite on palkata loppuvuoden aikana jopa sata uutta työntekijää.

Laura Tarkka Gigantin uudeksi toimitusjohtajaksi – ”Työntekijäkokemus on avain menestykseen”

DI Laura Tarkka (s. 1970) nimitetään kodinelektroniikkaketju Gigantin uudeksi toimitusjohtajaksi 1. joulukuuta 2020 alkaen.
Kämp Collection Hotelsin toimitusjohtajana viimeksi toiminut Laura Tarkka on koulutukseltaan tuotantotalouden diplomi-insinööri. Hänet tunnetaan hotelliketjun johtamisen lisäksi työstään entisen Diacorintalous- ja varatoimitusjohtajana, Fazer Food Servicen talousjohtajana

Marraskuun 2020 myydyimmät puhelimet TOP 10 – Apple ja Samsung hallitsevat, Huawei tippui kokonaan

Gigantin myydyimpien puhelimien TOP 10 -listaa hallitsevat Applen ja Samsungin premium-mallit, jotka ovat nousseet listalla kovien tarjouksien vuoksi. Yritysmyynnin puolella listan kärkeen nousi edullinen Samsung A20e.
Gigantin puhelinkaupan myydyimpien kärkikymmenikköä hallitsi marraskuussa Apple. Merkin iPhone 11 nousi listan kärkeen, ja listalla näkyi myös kaksi muuta mallia. Samsung S20 no

Gigantin ensimmäinen puolivuotinen povaa hienoa kehitystä koko vuodelle – Liikevaihto kasvoi 14 prosenttia

Korjattu tieto Elkjøpin liikevaihdosta Norjan kruunuista euroihin.
Suomen suurin kodinelektroniikkaketju Gigantti on onnistunut kasvattamaan poikkeusvuonna sekä liikevaihtoaan että markkinaosuuttaan. Kasvu näkyy etenkin Gigantin verkkokaupan ja Varaa & Nouda -palvelun suosiossa. Myös marraskuisen Black Friday -kampanjan aloittaman sesonkimyynnin ensimmäiset tulokset ennustavat liikevai

Joulukuun 2020 myydyimmät puhelimet TOP 10 – Pukin konttiin päätyi etenkin keskihintaisia malleja

Samsungin keskihintaisten mallien suosio näkyi selvästi Gigantin joulukuun puhelinmyynnissä. Yritysmyynnin myydyimpien kymmenen puhelimen joukossa huomiota herättivät puolestaan Applen iPhone 12:n kolme eri mallia.

Gigantin myydyimpien puhelimien TOP 10 -listaa hallitsi joulukuussa Samsung. Kuluttajapuolella kymmenen myydyimmän puhelimen joukkoon mahtui kaiken kaikkiaan viisi Samsungin mall

Gigantti valmiina Black Friday -kampanjaan – Tarjouksessa lähes 3 000 tuotetta

Gigantin 11-päiväisen Black Friday -kampanjan tarjoukset julkaistaan torstaina 18.11. klo 12. Lähes kaikki tarjoustuotteet avataan myyntiin kampanjan alusta asti. Puhelimien ja pelituotteiden ohella ostosuosikeiksi povataan kuulokkeita, sähköhammasharjoja ja robotti-imureita. Gigantti kannustaa hyödyntämään myös huoltopalvelujaan, elektroniikkajätteen keräyspalveluaan ja tuotteidensa tarjouksia.

Nettimyynti murskasi ennätyksiä, yritysmyynti kasvoi 20 % - Harkitut hankinnat siivittivät Gigantin Black Friday -kampanjan kaikkien aikojen tulokseen

Gigantti valmistautui Black Friday -kampanjaansa globaalisti ailahtelevan vuoden keskellä, ja onnistui yli odotusten sekä verkkokaupassa, myymälöissä että yritysmyynnissä, joka kasvoi peräti + 20 %. Harkitut hankinnat, kuten isot kodinkoneet, nousivat myynnin suurimmiksi vetureiksi. Yksittäisiksi hittituotteiksi muodostuivat robotti-imurit, joiden myynti lähes kolminkertaistui.