Uutinen -

Lätkän MM-kisat lähestyvät – Näin rakennat täydellisen kisakatsomon omaan olohuoneeseen

Jääkiekon maailmanmestaruuskilpailuiden järjestäminen Tampereella ja Helsingissä näkyy pian katukuvan lisäksi ihmisten kodeissa, sillä moni kaipaa aitoa kisatunnelmaa omaan olohuoneeseensa. Gigantin asiantuntijan vinkeillä virittäydyt tunnelmaan rakentamalla täydellisen kisakatsomon perheen ja ystävien kanssa nautittavaksi.

Jääkiekon maailmanmestaruuskilpailut 2022 järjestetään 13.–29. toukokuuta 2022 Tampereella ja Helsingissä. Parhaimmillaan kisat tarjoavat suuria tunteita ja unohtumattomia elämyksiä – ja keräävät ihmisiä yhteen. Kaikilla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta tulla jäähalliin paikan päälle, mutta onneksi kisakokemus kaikilla aisteilla on helppo luoda myös omaan kotiin.

Gigantin myyntipäällikkö Toni Kiekkisen mukaan täydellisen kotikatsomon rakentamisessa vain taivas on rajana, mutta toimivan ratkaisun voi toteuttaa monella eri budjetilla. Laadukkaan kisakatsomon perustana toimivat hyvät äänentoistolaitteet ja riittävän suuri televisioruutu.

“MM-lähetyksistä saa ilon irti jo silloin, kun televisio ja äänentoisto ovat kunnossa. Äänentoistossa kiinnostavin vaihtoehto on ehdottomasti Soundbar-kaiuttimet, joiden markkina on kehittymässä kovaa vauhtia ja joita löytyy monesta eri hintakategoriasta. Se edustaa äänentoistolaitteiden kärkeä asiakkaalle, jolle pelkkä television oma äänimaailma ei enää riitä”, Kiekkinen kertoo.

“Soundbar on todella monipuolinen laite, joka luo tilaan kuin tilaan aivan ensiluokkaisen äänimaailman ja syventää kisakokemusta. Kaiuttimet soveltuvat mainiosti elokuvien katseluun ja pelaamiseen. Ne toimivat myös bluetooth-yhteyden kautta ja ovat yhdistettävissä kannettaviin laitteisiin”, hän jatkaa.

Tv:n hankinta juuri nyt otollista

Kisakatsomon kruunaamaton kunkku, laadukas tv, on koko kansan elektroniikkalaite, jonka valikoima monipuolistuu ja laatu kehittyy jatkuvasti. Tällä hetkellä tv-elektroniikassa vallitsee ostajan markkinat, sillä Suomessa on Euroopan halvimmat televisiot. Jos aika on kortilla, Gigantista on saatavilla edullisen hinnan lisäksi tv:n kotiinkuljetus, asennus ja toukokuun lopusta alkaen myös kalibrointi, eli laitteen yksilöllinen värinsäätö.

“Televisioista suosittuja ovat nyt Samsungin ja LG:n tuotteet, lisäksi Sonyn suosio kasvaa. Perinteisesti urheilun katseluun 55-tuuman ruutukoko on ollut suosituin. Koska nykyisin televisioiden, sisältöjen ja suoratoistopalveluiden kuvanlaatu on parantunut merkittävästi, on myös tv-ruudun koko lähtenyt kasvuun. Viime aikoina 75-tuumaiset ja sitä isommat televisiot ovat olleet asiakkaiden suosiossa. Tällä hetkellä suosittelisin urheilun katseluun noin 65-tuuman kokoluokan televisioita”, Kiekkinen sanoo.

Television valinnassa on usein suositeltu noudattamaan tiettyä katseluetäisyyttä. Tämä tieto on jo vanhentunutta: nykyaikaisten laitteiden kuvanlaatu on niin hyvä, ettei katseluetäisyydellä ole enää suurta merkitystä.

“Puhuttelevimman kisakokemuksen aikaansaamiseksi suosittelen laadukasta ja suurempikokoista ruutua urheilulähetysten seuraamiseen. Laadukkaassa televisiossa on kohdillaan koko, kuvanlaatu ja virkistystaajuus, eli se pysyy mukana nopeissakin liikkeissä. Nämä kaikki vaikuttavat katselukokemukseen, oli kyseessä sitten urheilu, elokuvat tai pelaaminen”, Kiekkinen kertoo.

Muista myös valaistus ja tarjoilut

Jos haluat varmistaa kisakatsomon suosion, tarjoiluja ei ole syytä unohtaa. Lämpimien herkkujen valmistukseen soveltuu hittituotteeksi noussut kiertoilmakypsennin eli Airfryer. Laitteiden suosikkivalmistaja Philips tarjoaa uuden, tilavan XXL Premium -mallin, jonka teknologian ansiosta ruoka kypsentyy myös astetta terveellisemmin. Grillikauden lähestyessä suosiotaan ovat kasvattaneet huimasti myös pitsauunit, joilla kisaeväät valmistuvat erätauolla jopa kahdessa minuutissa.

Aito kisakatsomo-hifistelijä suuntaa äänentoiston, television ja ruoan lisäksi huomionsa myös valaistukseen.

“Gigantti tarjoaa kattavan valikoiman erilaisia älyvalaisimia, joiden avulla luodaan tunnelmaa eri tilanteisiin. Älyvalaisinten avulla on myös mahdollista vähentää sähkön kulutusta, joten jos sellaisen hankinta on pyörinyt mielessä, nyt on juuri oikea aika. Hyvin yksinkertaista olisi luoda kisatunnelmaa esimerkiksi Ledvance Ambient -lamppujen avulla. Yli 16 miljoonaa värisävyä säätömahdollisuuksineen vastaavat varmasti vaativammankin lätkäfanin tarpeisiin”, Kiekkinen vinkkaa.

Lue lisää unelmien kotiteatterin komponenteista Gigantista:

Yhteystiedot:

Toni Kiekkinen