Uusia Garmin Tread-malleja  kaikille maastoajon ja moottoriurheilun ystäville

Uusia Garmin Tread-malleja kaikille maastoajon ja moottoriurheilun ystäville

Garmin on tänään esitellyt kolme uutta laitetta suositussa Tread-laitemallistossa: 10 tuuman Tread XL Overland, 8 tuuman Tread Overland ja 8 tuuman Tread SxS. Uudet, kestävät ja vesitiiviit moottoriurheilu­navigaattorit on suunniteltu kaikille tallattujen polkujen ulkopuolella jännittäviä reittejä etsiville ja matkapuhelinverkkojen ulkopuolella pitkiä matkoja ajaville. Kaikissa uusissa Tread-malleissa on hanska kädessä toimiva kosketusnäyttö, uusi käännös käännökseltä opastus2päällystämättömiä teitä ja polkuja pitkin, integroitu, maailmanlaajuisesti toimiva inReach®-satelliittiviestintäteknologia3ja ryhmäajovaihtoehtoja4, joilla on helppo pitää yhteyttä ajokave­reihin.

“Meillä on ilo tarjota kaikille maastoajon ystäville uudistettu Tread-mallisto”, kertoo Garmin-yhtiön maail­man­laajuisen kuluttajamarkkinoinnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “Seikkailuja etsivät ja maastoajosta pitävät voivat nyt koluta tuntemattomia maastoja rauhallisin mielin, koska laitteen inReach-yhteydellä saa aina yhteyden läheisiin. Uusissa malleissa on lisäksi maastoreititys- ja ryhmäajotoiminnot.”

Tread XL Overland- ja Tread Overland-mallit

10 tai 8 tuuman näytöllä saatavissa oleva kestävä Tread Overland sisältää kattavan valikoiman maastoajossa hyödyllisiä ominaisuuksia:

• Käännös käännökseltä navigointi päällystämättömiä teitä ja polkuja pitkin Adventure Roads and Trails OSM-karttasisältöä käyttäen
  • Yhteydenpito maailmanlaajuisesti laitteen inReach® -satelliittiviestintäteknologian avulla, mm. kaksisuuntainen viestintä, sijainnin jako ja interaktiivinen SOS-viesti (aktiivinen satelliittipal­ve­lu­­sopimus tarvitaan)
  • Kun Group Ride Mobile4 on käytössä älypuhelimen Tread-sovelluksessa, ajokaverit pystyvät seuraamaan toisiaan älypuhelimen tai Tread-navigaattorin näytöllä
  • Sisältää Euroopan, Afrikan, mukaan lukien Tracks4Africa, ja Lähi-Idän 3D-topokartat
  • Sisältää iOverlanderTM-kohdepisteet (POI) sekä ACSI™-, Campercontact™- ja Trailer‘s PARK™-leirintäaluetiedot erämaaleiriytymiskohteiden etsimiseen
  • Maksuttomat BirdsEye-satelliittikuvat
  • Mukautettu tiereititys5 ajoneuvon mittojen ja painon mukaan
  • Reittisuunnittelu älypuhelimen Tread-sovelluksessa käyttäen samoja karttoja, ajoneuvoprofii­leja ja reittimieltymyksiä kuin Tread-laitteessa
  • Toimii muiden maastoajolaitteiden, kutenGarmin Group Ride Tracker, kanssa, joissa seuranta ja esimääritetty viestintä VHF-järjestelmän kautta
  • Garmin PowerSwitch-kytkentärasian avulla ajoneuvon 12 V elektroniikkalaitteita voidaan käyttää näppärästi Tread-navigaattorin näytöltä
  • Valikoituja Garmin GPS-koiralaitteita käyttävät voivat navigoida ja seurata koiria ajoneuvosta

Uusi Garmin Tread XL Overland-malli voitti CES 2022 Innovation Awards-palkinnon ja esitellään Garmin-osastolla (#3643) tämän vuoden Consumer Electronics Show (CES)-messuilla Las Vegasissa 5.-8. tammikuuta.

Tread SxS-malli

Vierekkäin istuttavaa mönkkäriä käyttäville tarkoitettu 8 tuuman Tread SxS sisältää samat navigointi­ominaisuudet kuin muutkin Tread-malliston navigaattorit. Siinä on myös Group Ride Tracker sijainnin jakoa ja esimääritettyä viestintää varten ajokavereiden kesken. Uusi moottoriurheilunavi­gaat­tori on erityisen kestävä ja valmistettu sotilaskäytössä vaadittavan pudotuksenkestävyysstandardin mukaisesti. Laite kestää rankkaa ajoa erittäin haastavassa maastossa.

Uudet Garmin Tread XL Overland-mallit, Tread Overland ja Tread SxS ovat saatavissa nyt suositus­hintaan 1349-1549 euroa.

Lisätietoa uusista malleista ja muista Tread-moottoriurheilu­navigaat­toreista: garmin.com/tread.

1Vesitiiviys IP67. Lisätiedot: Garmin.com/waterrating.

2 Joidenkin reittiehdotusten karttatiedoissa saattaa olla rajoitteita. Noudata aina liikennemerkkejä ja ajo-olosuhteita. Garmin-tuotteet, joissa käytetään OpenStreetMap™-tietoja, on tarkoitettu ainoastaan apuvälineiksi eikä niitä saa käyttää tarkoituksiin, jotka vaativat suunnan, sijainnin tai pinnanmuotojen tarkkaa mittaamista

3 inReach-ominaisuuksien käyttöön tarvitaan aktiivinen satelliittipalvelusopimus. Satelliittiviestintälaitteiden käyttö on rajoitettua tai kiellettyä joillain alueilla. Laitteen käyttäjän vastuulla on tuntea kullakin alueella sovellettava lainsäädäntö ja noudattaa sitä.

4Group Ride Trackerillä tapahtuva seuranta on Tread-navigaattoria käyttävien ajajien käytettävissä, ja vain Tread-navigaattoria käyttäviä kuskeja pystytään seuraamaan. Toiminnon käyttämistä varten laite on liitettävä ajoneuvon virtalähteeseen. Seurantaan Group Ride Mobilen avulla vaaditaan, että Tread-sovellus on käytössä sekä sinulle kuuluvassa että jokaisen seurattavan yhteensopivassa älypuhelimessa, jossa on BluetoothÒ-yhteys ja aktiivinen mobiiliyhteys.

5Ei saatavissa kaikilla alueilla. Ajoneuvon ominaisuuksien syöttäminen ei takaa, että ajoneuvon ominaisuudet otetaan huomioon kaikissa reittiehdotuksissa. Noudata aina liikennesääntöjä/-merkkejä ja turvallisia ajo-olosuhteita.