Uudet Garmin Alpha 300&300i käsilaitteet ja T20 koirapanta metsästyskäyttöön sekä koiran seurantaan

Garmin esittelee uudet Alpha® 300 -käsilaitemalliston ja Alpha T 20 -koirapannan, jotka edustavat uusinta koirien seurantatekniikkaa. Alpha 300 -malliston laitteissa on lähes kolme kertaa parempi akunkesto kuin aiemmissa malleissa, kirkas 3.5 tuuman kosketusnäyttö, inReach®-satelliittiteknologia osassa malleja1 ja uusia, käyttökokemusta parantavia ominaisuuksia. Alpha 300 -malliston käsilaitteet voidaan pariliittää olemassa oleviin Alpha-ekosysteemin pantoihin tai uusiin T 20 -koirapantoihin. Mitoitukseltaan niin suurille kuin pienille koiraroduille sopivien uusien pantojen kantama on jopa 14,5 kilometriä ja akunkesto optimoitu dynaamisen seurannan avulla. Laitteeseen on saatavissa vaihtoakkuja ja GPS-joustopantoja.

“Kestävä koirien seurantajärjestelmämme on suunniteltu vastaamaan Garmin-metsästysasiakkaiden tarpeisiin. Pitkä akunkesto ja parempi käyttökokemus varmistavat, että Alpha 300 -mallisto ja uudet koirapannat tarjoavat metsästäjille koirineen parhaan mahdollisen jahtikokemuksen maastosta ja sen asettamista haasteista riippumatta.”– Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel

Alpha 300 -malliston käsilaitteet

Alpha 300 -mallisto on suunniteltu metsästyksen apuvälineeksi. Ladattava litiumioniakku kestää jopa 55 tuntia yhdellä latauksella. Laite ladataan päivitetystä USB-C-latausportista, ja siihen voi hankkia vaihtoakkuja (lisävaruste).

Alpha 300 -mallien uusi 3.5 tuuman responsiivinen kosketusnäyttö on selkeä kaikissa olosuhteissa päivin öin. Sitä voi käyttää myös hanskoilla. Päävalikko ja ”suosikit”-palkki on suunniteltu uudestaan, jotta Alpha 300 -käyttö­koke­mus olisi helposti mukautettavissa kunkin käyttäjän tarpeisiin. Alpha 300:sta löytyy kaikki se kartta- ja navigointi­mate­riaali, jota Garmin-laitteilta on totuttu odottamaan: monisatelliittituki, esiladatut Euroopan TopoActive-kartat ja satelliittikuvat suoraan laitteessa. Alpha 300&300i ovat yhteensopiva myös lisävarusteena myytävien Topo Finland v5 PRO -maastokarttojen kanssa.

Kun liikutaan suurella porukalla tai tiheästi asutuilla alueilla, koirapantojen häiriöitä voidaan vähentää Alpha 300-mallien uuden ”kanavanäkymän” avulla. Kanavanäkymä seuraa Garmin-koirapantojen määrää alueella niin, että laitteen käyttäjä pystyy välttämään muista käytössä olevista Garmin-pannoista aiheutuvat häiriöt.

Alpha 300i:n inReach-satelliittiviestintäteknologia tarjoaa mielenrauhaa, kun liikutaan matkapuhelinten kantaman ulkopuolella. Maailmanlaajuisen Iridium-satelliittiverkon kautta voi lähettää ja vastaanottaa viestejä, navigoida reittiä, seurata jahtia ja jakaa sen tiedot, ja tarvittaessa lähettää SOS-kutsun vuorokauden ympäri toimivaan, pelastustehtäviä koordinoivaan Garmin ResponseSM -keskukseen1. Kavereihin ja perheenjäseniin voi pitää langattomasti yhteyttä yhteensopivaan mobiilisovellukseen ladatun Garmin MessengerTM -sovelluksen avulla. Uusi sovellus vaihtaa automaattisesti Wi-Fi®-, matkapuhelin- ja satelliittiverkon välillä sen mukaan, mikä niistä on käytettävissä, ja takaa saumattoman yhteyden. Sovellus tukee myös ryhmäviestintää.

Alpha 300 -mallisto, jonka käyttöön tarvitaan koirapanta, on yhteensopiva T 20-, T 5-, T 5 Mini- ja T 5X-koirapantojen sekä Alpha 200-, Alpha 10-, Alpha 100- ja Alpha 50 -käsilaitteiden kanssa.

Alpha T 20 -koirapannat

Uudet Alpha T 20 -koirapannat on muotoiltu kestävästi ja virtaviivaisesti ja mitoitettu sopimaan suurille ja pienille koiraroduille metsästystavasta riippumatta. Ohuiden ja kevyiden Alpha T 20 -koirapantojen seuranta­kantama on jopa 14,5 kilometriä, kun sitä käytetään yhteensopivan Garmin-käsilaitteen kanssa. GPS-jousto­pannan ja laitteen akun voi nyt vaihtaa itse kätevästi ristipääruuvimeisselin avulla.

Uudet Garmin-koirapannat tarjoavat monia jahtireissua parantavia ominaisuuksia, mm.:

• Dynaaminen seuranta havaitsee automaattisesti, milloin koira liikkuu, on paikallaan tai kennelissään, ja pidentää GPS-päivitysväliä tarpeen mukaan parantaen näin akun kestoa.
  • Dynaamisen seurannan lähetysaika on lyhyempi, mikä vähentää häiriöiden mahdollisuutta lähellä olevien koirapantojen kanssa, kun samalla alueella on paljon koiria pantoineen.
  • Molempien pantojen akku kestää jopa 68 tuntia jatkuvaa käyttöä vakioakulla tai jopa 136 tuntia jatkuvaa käyttöä uudella lisäakulla. Vaihdettavat akut myydään erikseen.
  • Koiran etenemistä voi seurata käyttämällä koirapannan LED-valoa, johon on valittavissa seitsemän mukautettavaa väriä.
  • Koirapannan LED-valo voidaan aktivoida tai muuttaa etänä yhteensopivasta käsilaitteesta, jolloin koiraa on helpompi seurata hämärässä. Valo myös auttaa autoilijoita havaitsemaan koiran, jos se vahingossa menee lähelle tietä.

Ohjelmistopäivitys on aiempaa helpompaa. Kun T 20 -koirapanta on latauksessa ja yhdistettynä Wi-Fi-verkkoon, ohjelmistopäivitys tehdään automaattisesti. Alpha T 20 -koirapannat on helppo integroida olemassa olevaan Garmin-ekosysteemiin, esim. Alpha 10-, Alpha 100-, Alpha 200-, Alpha 200i-, Alpha 300-, Alpha 300i- tai Alpha 50 -käsilaitteeseen.

Uudet laitteet ovat saatavissa Q2/2023 aikana seuraavin suositushinnoin:

Alpha 300 -käsilaite: 879,00 euroa

Alpha 300i -käsilaite inReach-teknologialla: 929,00 euroa

Alpha T 20 -koirapanta: 359,00 euroa

Lisätietoja uutuuksista ja muista koirapaikannustuotteista: garmin.com/outdoor.

1Aktiivinen satelliittipalvelusopimus tarvitaan. Satelliittiviestintälaitteiden käyttö on rajoitettua tai kiellettyä joillain alueilla. Laitteen käyttäjän vastuulla on tuntea kullakin alueella voimassa oleva lainsäädäntö ja noudattaa sitä.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/