Kattavampi kokonaiskuva hyvinvoinnista  älykkään Garmin Index BPM -verenpainemittarin avulla

Kattavampi kokonaiskuva hyvinvoinnista älykkään Garmin Index BPM -verenpainemittarin avulla

Garmin on esitellyt tänään ensimmäisen älykkään verenpainemittarinsa, Index BPM:n, jolla systolisen ja diastolisen verenpaineen mittaus ja seuranta on helppoa kotona ja kodin ulkopuolella.1 Kompaktissa, olkavarteen kiinnitettävässä all-in-one-verenpainemittarissa on integroitu näyttö, josta verenpainelukemat voi tarkistaa heti mittauksen jälkeen.

“Garmin on merkki, johon luotetaan hyvinvointi- ja liikunta-aloilla, ja meillä on ilo tuoda markkinoille Index BPM jälleen uutena välineenä hyvinvoinnin seurantaan”, kertoo Garmin-yhtiön Dan Bartel. “Kun Index BPM -verenpaine­mittaria käytetään osana laajaa Garmin-ekosysteemiä, kaikki hyvinvointi- ja liikuntatiedot on helppo tarkistaa Garmin Connect-palvelussa, jolloin kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista saadaan kattavampi kuva yhdessä ja samassa sovelluksessa.”

Oikein käytettynä Index BPM näyttää tarkat verenpaine- ja syketiedot. Sitä voidaan käyttää erillisenä laitteena, jonka integroidulta näytöltä mittaustiedot on helppo tarkistaa nopeasti. Lisäksi Index BPM-laitteen mittaamat tiedot voidaan synkronoida Wi-Fi®-yhteyden kautta Garmin Connect -palveluun2. Garmin Connect -sovelluksen avulla voidaan seurata verenpaineen mittaushistoriaa ja -trendejä muiden hyvinvointi­tietojen lisäksi, asettaa verenpainemittausmuistutuksia ja tarkistaa verenpaineen mittaustiedot seitse­män päivän, neljän viikon tai yhden vuoden tiedot sisältävistä raporteista. Raportit voidaan tarvittaessa viedä ja jakaa PDF-muodossa.

Säädettävällä mansetilla varustettu Index BPM sopii ympärysmitaltaan hyvin moniin olkavarsiin (22-42 cm). Jopa 16 käyttäjää voi seurata omia verenpainetietojaan Index BPM -mittarin avulla ja synkronoida tiedot omalle Garmin Connect -tililleen.

Index BPM -verenpainemittarin paristot kestävät jopa 9 kuukautta. Laitteessa käytetään neljää AAA-paristoa, jotka on helppo vaihtaa tarvittaessa.

Index BPM on saatavissa nyt osoitteessa garmin.com. Laitteen suositushinta on 189,00 euroa.

1 Noudata aina käyttöohjeita, tarkista ohjeet täältä: Käyttöohjeet. Index BPM on erillinen lääkinnällinen laite, joka mittaa ja näyttää verenpainetta ja sykettä koskevat tiedot. Index BPM:ää ei ole tarkoitettu sairauden diagnosointiin, hoitoon, parantamiseen tai ehkäisemiseen, eikä sitä ole tarkoitettu alle 18-vuotiaiden käyttöön. Index BPM ei ole saatavissa kaikilla alueilla; tarkista saatavuus.

2 Garmin Connect -sovelluksen käyttö Index BPM:n kanssa on valinnaista ja tarkoitettu vain Index BPM -laitteen mittaustietojen näyttämisen, tallentamisen ja viemisen toissijaiseksi kohteeksi. Siihen liittyviä Garmin Connect -sovelluksen toimintoja ei ole tarkoitettu lääkinnälliseen käyttöön. Käyttöön tarvitaan yhteensopiva laite, johon on ladattu Garmin Connect -sovellus. Sen enempää Garmin Connect -sovellus kuin yhteensopiva laitekaan eivät ole lääkinnällisiä laitteita eikä niitä ole tarkoitettu sellaisina käytettäviksi.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.700 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/