Garmin on julkaissut uuden fēnix 8 -älykellomalliston

Garmin on julkaissut uuden fēnix 8 -älykellomalliston

Garmin on esitellyt tänään fēnix® 8 -malliston. Uuden sukupolven premium multisport-GPS-älykelloissa on joko kirkas AMOLED-näyttö tai akun kestoa parantava aurinkolatautuva näyttö. Kaikille omia rajojaan rikkomaan pyrkiville suunnitellun kellon ominaisuuksiin kuuluvat muun muassa edistyksellinen voimaharjoittelu, sukellustoiminto ja integroidut kauitin ja mikrofoni. Akunkesto on erinomainen: 51mm AMOLED-mallissa jopa 29 päivää älykellotilassa ja 51mm solar-mallissa aina päällä olevalla näytöllä jopa 48 päivää1.

“fēnix-mallistoa arvostetaan vuodesta toiseen korkealuokkaisten ominaisuuksiensa, materiaaliensa ja muotoilunsa ansiosta. Nyt meillä on ilo esitellä tähän mennessä suorituskykyisin fēnix-mallimme. Uudessa mallistossa on uusia muotoiluyksityiskohtia, eri lajeihin entistä paremmin suunnattuja harjoitusominai­suuksia ja hyödyllisiä yhteydenpitovälineitä. Kelloon voi valita kauniin AMOLED-näytön tai aurinkolatautuvan näytön, joka pidentää akun kestoa entisestään. Jos etsinnässä on tyylikäs älykello, joka pitää tarkkaa kirjaa saavutuksista ja auttaa parantamaan hyvinvointia ja terveyttä, voit lakata etsimästä: kellosi on fēnix 8.” — Garmin-yhtiön Dan Bartel

Jokaiselle jotain

• AMOLED tai solar: Valitse kirkas AMOLED-näyttö tai aina päällä oleva, aurinkolatautuvalla linssillä varustettu näyttö, joka hyödyntää aurinkoenergiaa entistä tehokkaammin. fēnix 8 – 51mm saa 50% enemmän irti aurinkoenergiasta kuin edeltävä malli1. Molemmissa malleissa on uudistettu grafiikka. AMOLED-malli on saatavissa kolmessa koossa: 43mm, 47mm tai 51mm, aurinkolatautuva malli puolestaan kahdessa koossa: 47mm tai 51mm.
  • Kestävästi muotoiltu: Kaikissa malleissa on vuototiiviit metallipainikkeet ja tärkeitä antureita suojaava uusi anturisuojus. Laitteiden lämmön-, iskun- ja vedenkestävyys on testattu Yhdysvaltain armeijan standardien mukaisesti. Korkealuokkaiset materiaalit, kuten titaaninen kellonkehä ja safiirilasi, on suunniteltu kestämään ankarissa olosuhteissa.
  • Integroidut kaiutin ja mikrofoni: Älykellolla voi soittaa puheluita ja vastata niihin, kun se on pariliitetty yhteensopivaan älypuhelimeen. Tietyt äänikehotteet, kuten “start a strength training activity”, “set a timer for 5 minutes”, “save waypoint”, voidaan aktivoida kellosta ilman puhelinyhteyttä.
  • · Integroitu LED-taskulamppu: Taskulampun kirkkautta voidaan säätää nopeasti kellon näytöltä. Säädettävästä valontehosta, punaisesta valosta ja vilkkuvalosta on hyötyä hämärässä, esim. juoksulenkillä, kadonneen lelun etsimisessä sohvan alta, ruokalistan lukemisessa tunnelmallisesti valaistussa ravintolassa.
  • Edistyksellinen voimaharjoittelu: Suorituskykyä parantavia, kohdennettuja 4-6 viikon voimaharjoitteluohjelmia voidaan hyödyntää henkilökohtaisten tavoitteiden saavuttamisessa. Lisäksi kellosta löytyy eri lajeihin, mm. polkujuoksu, surffaus, hiihto, ja kaiken tyyppisille urheilijoille suunnattuja harjoituksia.
  • Sukellustoiminto: Erityinen sukellussovellus tukee laite- ja vapaasukellusta 40 metriin saakka. Laitteessa on myös vuototiiviit painikkeet.
  • Garmin Messenger -sovellus: Yhteydenpito perheenjäsenten ja kaverien kanssa kaksisuuntaisilla viesteillä suoraan kellosta2.
  • Edistykselliset kartat ja navigointi: Esiladattuna korkeusvarjostetut TopoActive-kartat3 ja tuhansien eri puolilla maailmaa sijaitsevien golfkenttien ja laskettelukeskusten kartat. Uudella karttojen käyttöliittymällä on helppo muokata karttatasoja ja ottaa kaikki irti navigointiominai­suuk­sista. Kun kelloon syötetään haluttu matka, dynaaminen kiertomatkareititys ehdottaa reittejä, jotka päätyvät takaisin lähtöpisteeseen ajoissa.

Käy katsomassa YouTube -kanavallamme, miten fēnix 8 Series auttaa sinua rikkomaan rajoja.

Paranna suorituskykyä

Lajista riippumatta fēnix 8 Series auttaa urheilijoita rikkomaan omia rajojaan. Joka aamu harjoittelu­valmiustoiminto auttaa päättämään, kannattaako tänään treenata täysillä vai vähän kevyemmin. Edistykselliset harjoittelutiedot, kuten endurance score, hill score, VO2 max, harjoittelun tila, jne, auttavat arvioimaan yleistä suorituskykyä4.

Treenin aikana PacePro tuottaa GPS-pohjaista vauhtiopastusta valitulla reitillä tai matkalla. Nousuun mukautettu tahti puolestaan näyttää vastaavan juoksutahdin samalla rasituksella tasamaalla ja ylämäissä. ClimbPro näyttää reaaliaikaisesti nykyistä ja tulevia ylämäkiä koskevat tiedot.

Seuraavaan tärkeään kilpailuun valmistautumiseen voi käyttää päivittäin ehdotettuja harjoituksia, jotka mukautuvat jokaisen juoksu- tai pyörälenkin jälkeen, maksuttomia Garmin Coach -harjoitussuunnitel­mia, hyödyntää kisawidgetin harjoitteluvinkkejä, jne.

Löydä oma suosikkisi

Kymmenien esiladattujen lajien rinnalle – mm. juoksu, koskenlasku, golf, pickleball, jalkapallo, amerikkalainen jalkapallo – on tullut uusia aktiviteetteja, kuten laite- ja vapaasukellus, pitämään kellon käyttäjän aktiivisena. fēnix 8 -älykello seuraa lajeja, kuten voimaharjoittelu, sykettä nostava treeni, jooga ja HIIT, niin salilla kuin kotonakin treenatessa. Animoituja sykettä nostavia, voimaharjoittelu-, jooga- ja pilatesharjoituksia voi hyödyntää harjoittelussa. Kellon avulla voi seurata myös erilaisia ulkoliikunta- ja seikkailulajeja, kuten lumilautailu, maastohiihto, surffaus, maastopyöräily, jne. Laskettelurinteessä on helppo tarkistaa, miten paljon aikaa kuluu eri vaikeusasteen rinteillä päivän aikana. Toiminto on käytettävissä tuhansissa laskettelukeskuksissa eri puolilla maailmaa.

Tutuille ja tuntemattomille poluille

Seikkailuvalmis fēnix 8 -mallisto on täynnä korkealuokkaisia karttaominaisuuksia, jotka auttavat pysymään oikealla reitillä. fēnix 8 sapphire -malleihin on esiladattu TopoActive-kartat eri puolilta maailmaa. Outdoor Maps+ -tilauksella premium-karttasisällön, kuten satelliittikuvat ja parempia topografisia karttoja, saa käyttöönsä kellon näytölle. SatIQ ja monitaajuus-GPS puolestaan tarjoavat huipputason sijaintitarkkuutta haastavissa ympäristöissä akun kestoa optimoiden. Ennen lähtöä voi luoda reittejä tai etsiä olemassa olevia Garmin Connect -palvelussa ja synkronoida ne saumattomasti kelloon käännös käännökseltä -opastusta varten. Navigoinnin apuvälineinä käytettävissä on myös NextFork Map Guide sekä korkeusanturi, ilmanpaineanturi ja kolmiakselinen sähköinen kompassi.

Hyvinvoinnin seuranta

fēnix 8 Series on täynnä ominaisuuksia, jotka seuraavat kehon hyvinvointia 24 tuntia vuorokaudessa, mm. Pulse Ox -ranneanturi5, Body Battery-energiatason seuranta, jet lag-avustin, edistyksellinen unen seuranta ja torkkujen rekisteröinti. Heräämisen jälkeen voi tarkistaa aamuraportin, joka näyttää tietoa muun muassa yöunen laadusta, harjoitteluvalmiudesta ja sykevälivaihtelun tilasta.

Yhteysominaisuudet

fēnix 8 -älykellolla voi jakaa tallennettuja sijainteja, reittejä ja harjoituksia yhteensopiviin Garmin-laitteisiin, joihin on ladattu Garmin Share. Kelloon voi vastaanottaa älykkäitä ilmoituksia ja ladata musiikkia Spotify®-, Deezer- tai Amazon Music -suoratoistopalveluista (maksullinen tilaus vaaditaan) ja kuunnella ilman puhelinta. Treenatessa mielenrauha säilyy tapahtumien rekisteröinnin, avustuksen ja LiveTrack7 -toiminnon avulla. Kassalla maksaminen on nopeaa Garmin Pay -lähimaksun avulla.

fēnix 8 -mallisto on saatavissa kirkkaalla AMOLED-näytöllä tai aurinkolatautuvalla näytöllä, joka parantaa akunkestoa entisestään. AMOLED-malli on saatavissa kolmessa koossa: 43mm, 47mm tai 51mm ja aurinkolatautuva solar-malli kahdessa koossa: 47mm tai 51mm. Suositushinnat alkaen 1039€.

1 Oletuksena jatkuva käyttö, josta 3 tuntia päivässä ulkona 50.000 luksin valaistusolosuhteissa

2Käyttöön vaaditaan, että sekä viestin lähettäjä että vastaanottaja ovat ladanneet Garmin Messenger -sovelluksen pariliitettyyn älypuhelimeensa.

3 Vain Sapphire-mallit. Muihin malleihin on ladattava kartat.

4 Aktiivisuuden seurannan tarkkuus.

5Tämä ei ole lääkinnällinen laite eikä sitä ole tarkoitettu diagnoosin tekemiseen tai sairauden seurantaan; lisätiedot Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox ei ole käytettävissä kaikissa maissa.

6Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen. Turvallisuus- ja seurantaominaisuuksien vaatimukset ja rajoitukset Garmin.com/safety.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.700 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/