Garmin Navionics Vision+ premiumkartta  parantaa veneilykokemusta

Garmin Navionics Vision+ premiumkartta parantaa veneilykokemusta

Garmin, maailman innovatiivisin ja tunnustetuin veneilyelektroniikan valmistaja, on esitellyt tänään Garmin Navionics Vision+™ -karttojen aiempaa laajemman ja paremman syvyysvarjostusominaisuuden. Värejä ja varjoja yhdistelevän syvyysvarjostuksen ansiosta on helpompi tulkita, mitä pinnan alla on kuin pelkkää perinteistä syvyyskäyrää käytettäessä. Syvyysvarjostus on nyt saatavissa yli 40.000 uudelta järveltä.

Garmin Navionics Vision+ on saatavissa lisävarustekorttina tai latauksena yhteensopiviin Garmin-karttaplottereihin ja tarjoaa veneilijöille, kalamiehille ja sukeltajille ainutlaatuisen syvyysvarjostusomi­naisuuden kartan peittokuvana. Uusi kartta kattaa yli 120 % enemmän alueita kuin aiemmat kartat. Syvyysvarjostus on saatavissa monilta uusilta rannikko- ja sisävesialueilta, mukaan lukien järvet ja joet Yhdysvalloissa, Kanadassa, Euroopassa, Afrikassa, Australiassa ja Uudessa-Seelannissa1. Garmin-syvyysvarjostus on nyt vielä aiempaakin tarkempi uuden, kirkkaamman väripaletin ansiosta. Esimerkiksi järvien muodon sekä jokien ja meren pohjanmuotojen varjostukset ja yksityiskohat ovat monin paikoin selkeämpiä eri puolilla maailmaa. Veneilijöiden on helpompi ymmärtää syvyysmuutokset yhdellä vilkaisulla.

“Päivitämme ja parannamme jatkuvasti Garmin Navionics -karttojamme pystyäksemme tarjoamaan laajimman valikoiman hyvin yksityiskohtaisia karttoja. Syvyysvarjostus tuo aivan uuden yksityiskoh­taisuuden tason meren ja järvien pohjanmuotoihin, jolloin vedenalaiset rakenteet, karikot, veden alla olevat penkat, jne. on helpompi hahmottaa.”– Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel

Selkeämpi kuva pohjan muodoista

Garmin Navionics Vision+ -premiumkarttojen uusi väripaletti ja kuvanlaatu tuottavat kirkasta kuvaa pohjan muodoista, mikä auttaa hahmottamaan lupaavia kalapaikkoja, navigointireittejä, jne. Varjostusvaihtoehdoista on hyötyä matalassa vedessä navigoitaessa. Syvyysalueiden valinta on helppoa, kun etsitään hyviä kalapaikkoja. Lisäksi karttoihin on merkitty lukuisia hylkyjä, jotka auttavat kalastajia ja sukeltajia tunnistamaan kohteita tarkemmin.

Syvyysvarjostustoiminto on ladattava ActiveCaptain® -sovelluksen kautta (saatavissa Google Play- tai Apple® App Storessa). Veneilijät voivat käynnistää siirron automaattisesti yhdistämällä älylaitteensa langattomasti yhteensopivaan Garmin-karttaplotteriin. Päivitetty sisältö on uusien ja olemassa olevien asiakkaiden käytettävissä osana merikarttatilausta.

Päivittäiset karttapäivitykset

Garmin Navionics+ ja Garmin Navionics Vision+ -premiumkarttamateriaaliin tehdään päivittäin jopa 5.000 päivitystä. Siksi kartoista löytyykin aina tuoretta tietoa niiden kattamista vesialueista. Julkiset ja yksityiset tahot tarkistavat karttamateriaalia päivittäin, jotta Garmin pystyy tarjoamaan veneilijöille mahdollisimman ajantasaista tietoa. Koska kartat kattavat rannikko- ja sisävesialueita maailmanlaa­juisesti, päivittäisillä päivityksillä taataan, että uusi sisältö ja uudet karttatiedot saadaan välittömästi käyttöön. Karttaan sisältyy yhden vuoden tilaus. Kun tilaus on aktivoitu, rajattomat päivittäiset karttapäivitykset ovat käytettävissä ActiveCaptain-sovelluksen kautta. Helpoin tapa jatkaa päivitetyn sisällön käyttöä vuoden tilausajan päätyttyä on valita automaattisesti uusiutuva tilaus.

Edistyksellinen automaattinen reititysteknologia

Syvyysvarjostuksen lisäksi Garmin Navionics Vision+ -kartoissa käytetään edistyksellistä Auto Guidance+ -teknologiaa2, joka tarjoaa laiturista-laituriin-reittiehdotuksen kanavien, salmien ja huvivenesatamien sisääntulojen läpi Garmin- ja Navionics-karttatuotteiden parhaita automaattisia reititysratkaisuja yhdistellen. Lähtö- ja saapumispisteiden valitsemisen jälkeen Auto Guidance+ arvioi ensin useita tekijöitä, mm. veneen yläpuolelle jäävä tila, karttatiedot, suositut reitit ja haluttu syvyys, ja luo sitten reittiehdotuksen, jota on helppo seurata määränpäähän saakka.

Garmin Navionics Vision+ -lisävarustekarttakortit ja -lataukset ovat saatavissa nyt, suositushinnat alkaen 249.99€. Kartta on yhteensopiva monien suosittujen Garmin-karttaplottereiden, mm. ECHOMAP UHD2, ECHOMAP Ultra, GPSMAP® x3 ja GPSMAP 8400-mallisto, kanssa. Lisätietoja: garmin.com/marinemaps.

1Yksityiskohtien määrä vaihtelee sijainnin ja käytettyjen lähteiden mukaan.

2Auto Guidance+ -tekniikkaa käytetään vain suunnitteluun, sillä ei voi korvata turvallisia navigointitoimenpiteitä.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/