Garmin lisää raskauden seurannan kuukautiskierron seurantatoimintoon antaakseen  naisille kokonaisvaltaisen kuvan hyvinvoinnista rannelaitteessa
Garmin lisää raskauden seurannan kuukautiskierron seurantatoimintoon antaakseen naisille kokonaisvaltaisen kuvan hyvinvoinnista rannelaitteessa

GARMIN LANSEERAA RASKAUDEN SEURANTATOIMINNON

Garmin on tänään esitellyt raskauden seurantatoiminnon, jolla tulevat äidit voivat seurata raskauttaan muiden hyvinvointi- ja liikuntatietojensa lisäksi. Käyttäjät voivat mm. kirjata raskauteen liittyvät oireet, seurata vauvan liikkeitä kohdussa, luoda mukautettuja muistu­tuk­sia sekä saada liikunta- ja ruokavaliovinkkejä Garmin Connect-sovelluksessa ja yhteensopivassa Garmin-älykellossa1. Naisten naisille luoma raskauden seurantatoiminto on uusin innovatiivinen Garmin-hyvin­vointiominaisuus vuonna 2019 esitellyn kuukautiskierron seurantatoiminnnon jälkeen.

Tärkeimmät ominaisuudet

• Merkitse laskettu aika ja seuraa raskauden edistymistä aikajanalla. Tiedoista näkee mm. mitä tavallisia hedelmiä ja vihanneksia vauvan koko vastaa eri vaiheissa.
  • Opi, miten hyvinvointi- ja suoritustiedot vaihtelevat raskauden aikana; sykehälytyksiä voi säätää, nesteytystä seurata tai keskeyttää harjoittelun tilan kokonaan raskauden ajaksi.
  • Saat tietoa mahdollisista raskausoireista sekä ruokavaliovinkkejä. Voit myös asettaa viikoittaista painonnousua koskevan suosituksen.
  • Luo mukautettuja muistutuksia, jotka näkyvät älykellon näytöllä. Esim. muista juoda vettä, merkitse oireet, tee Kegel-harjoituksia, jne.
  • Voit kirjata manuaalisesti yli 30 erilaista raskausoiretta, kolmen tyyppistä vauvan liikehdintää, veren sokeriarvot, tehdä muistiinpanoja, jne. Yhteenveto tekemistäsi merkinnöistä on helppo jakaa neuvolakäynneillä.
  • Connect IQ™-kaupasta ladattava raskauden seurantasovellus tallentaa kätevästi ja huomaamattomasti yhteensopivan älykellon tallentamat tiedot.
  • Connect IQ-kaupasta ladattavalla supistusajastinsovelluksella odottava äiti ja hänen kumppaninsa voivat seurata supistusten kestoa ja väliä yhteensopivan Garmin-älykellon näytöllä.

“Garmin on sitoutunut kehittämään tuotteita ja toimintoja, jotka on suunnattu naisille heidän elämänsä eri vaiheissa”, sanoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamarkkinoinnin varatoimitusjohtaja Susan Lyman. “Kuukautiskierron seurantatoiminnon lanseeraamisen jälkeen saamamme positiivisen palautteen määrä oli selkeä osoitus siitä, että naispuoliset asiakkaamme haluavat hyödyntää teknolo­giaa entistä enemmän hyvinvointinsa ja kuntonsa parantamisessa. Toivomme, että raskauden seuran­ta­toiminto auttaa naisia entistäkin paremmin ymmärtämään, miten raskaus nivoutuu aktiiviseen elä­män­tapaan ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.”

Liikuntaa koko raskausaikansa harrastaville naisille Garmin Connect tarjoaa lisävaihtoehtoja sovelluk­sen ja tuettujen laitteiden asetusten mukauttamiseen, mm.:

• Harjoittelun tilan voi halutessaan keskeyttää, koska sen taso usein laskee sykkeen ja punasolujen määrän noustessa raskauden seurauksena.
  • Korkean sykkeen hälytykset voi asettaa liikuntasuorituksissa, jolloin käyttäjän on helppo seurata sykettä ja noudattaa lääkärin mahdollisesti antamia suosituksia.
  • Päivittäisen nesteytyksen määrää voi säätää.

Raskauden seuranta aktivoidaan yhteensopivan älypuhelimen Garmin Connect-sovelluksessa kuukau­tiskiertokohdassa, missä naisten on helppo siirtyä kierron seuraamisesta raskauden seurantaan. Toi­min­to on ladattavissa Connect IQ-kaupassa useisiin myydyimpiin Garmin-älykelloihin, mm. Venu®-, vívo­active®-, Forerunner®- ja fēnix®-mallistot. Raskauden seuranta on saatavissa myös vívomove®-mal­lis­ton laitteisiin Women’s Health Tracking widgetillä.

1 Tarkista yhteensopivat laitteet täältä

Lisätietoa aiheesta löydät tutustumalla Q&A videoon