Garmin julkaisi tähän mennessä kirkkaimman ja älykkäimmän pyörätietokoneensa: Edge 1050

Garmin on esitellyt tänään uuden Edge® 1050 -pyörätietokoneen, jossa on kirkkain näyttö sekä eniten äly- ja yhteysominaisuuksia tähän mennessä. Kirkkaalla kosketusnäytöllä varustetussa Edge 1050:ssä yhdistyvät laadukkaat navigointitoiminnot, suoritusten seuranta, pyöräilytietoisuus ja äly-yhteydet. Laitteen akku kestää jopa 20 tuntia haastavassa käytössä ja jopa 60 tuntia virransäästötilassa. Pyöräily-yhteisön yhteenkuuluvuutta edistävien ominaisuuksien ansiosta pyöräilijät voivat vastaanottaa kanssapyöräilijöiden tekemiä varoituksia tiellä olevista esteistä sekä hyödyntää ajonaikaista viestintää ja sijoitustaulukoita ryhmäajon aikana1. Pyörätietokoneessa on myös uusia toimintoja, kuten muun muassa reitin luominen suoraan laitteessa, Garmin Pay ja integroitu kaiutin.

“Meillä on ilo esitellä tähän mennessä suorituskykyisin pyörätietokoneemme: Edge 1050. Uusin pyörätietokoneemme on suunniteltu motivoimaan pyöräilijöitä tarjoamalla ainutlaatuisen pyöräilykokemuksen sekä korkealuokkaisia navigointi- ja yhteisöominaisuuksia niin ryhmäajossa kuin pitkillä, yhden hengen ajoreissuilla.” – Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel

“Olen nähnyt vuosien varrella useita Edge-uudistuksia. Yhdestäkään en ole ollut niin innoissani kuin 1050:stä. Uuden Edgen käyttöliittymä on mahtava. Kaikki on nopeasti käytettävissä – niin viestit, säätiedot kuin Strava-segmentitkin. Uudet ominaisuudetkin ovat hienoja. Garmin Payn ansiosta lompakon mukaan ottamisesta ei tarvitse enää huolehtia. Mahdollisuus luoda reittejä (ja löytää juomapaikat) suoraan Edge-laitteessa saa ison plussan sekin. Integroitu kaiutin on hatun noston arvoinen suoritus – siinä on soittokello! Vihdoin minun ei enää tarvitse huutaa ‘vasemmalla’! Uusi näyttö on upea ja muuttaa käyttökokemusta tosi paljon. Kirkkaiden värien ja hyvän kontrastin ansiosta näyttö on tarkka ja selkeä. Kokeneena pyöräilijänä arvostan todella uuden Edge 1050:n helppokäyttöisyyttä. Uudet ominaisuudet ja uusi tekniikka tekevät suoraan sanottuna laitteiden käyttämisestä usein vaikeampaa meille vanhoille tekijöille, mutta Edge 1050:ssä kaikki on integroitu täydellisesti ja helppokäyttöisesti.” —Timothy O’Donnell, ammattilaistriathlonisti ja Garmin-yhtiön sponsoroima urheilija

Never stop cycling (together)

Ajolenkeistä tulee entistäkin hauskempia ominaisuuksien avulla, jotka on suunniteltu luomaan yhteishenkeä pyöräily-yhteisöön.

• GroupRide1 -toiminnon uusilla parannuksilla pyöräilijät voivat viestiä keskenään, jakaa reaaliaikaista sijaintitietoa ja ilmoituksia havaituista tapahtumista2, joiden avulla voidaan ilmoittaa ja ohjata muut apua tarvitsevan pyöräilijän luokse. Ajolenkkiin saa lisää kilpailuhenkeä nousujen aikana käytettävillä sijoitustaulukoillasekä hauskoilla, ajon jälkeen jaettavilla palkinnoilla, joihin kuuluvat Speed Racer (korkein enimmäisnopeus), Chatterbox (käyttänyt eniten GroupRide-viestintäominaisuutta), Worker Bee (käyttänyt eniten aikaa polkemiseen), jne.3.
  • Laitteen näytöllä näkyvät myös muiden pyöräilijöiden tekemät ilmoitukset tiellä olevista esteistä, kuten kuopista ja kaatuneista puista. Voit myös itse varoittaa muita pyöräilijöitä havaitsemistasi esteistä1.

Luo oma yhteisösi. GroupRide-päivitykset ja ilmoitukset tiellä olevista esteistä ovat käytettävissä lähitulevaisuudessa Edge 540-, Edge 840- ja Edge 1040-pyörätietokoneissa.

Muita uusia ominaisuuksia

• · Uudistettu muotoilu: Kulmikasta runkoa, huomaamattomia metallipainikkeita ja vaihdettavaa etutelinettä täydentää kirkas 3.5 tuuman nestekidenäyttö.
  • · Garmin Pay -lähimaksu: Käteistä ei tarvitse enää etsiä taskun pohjalta, vaan ajolenkin aikana ostetut juomat ja pikkupurtavat maksetaan Edge-laitetta napauttamalla.
  • Integroitu kaiutin: Harjoitus- ja navigointikehotteet kuuluvat laitteen kaiuttimesta. Edessä olevia pyöräilijöitä ja jalankulkijoita voi varoittaa laitteen soittokellolla.
  • · Reitin luominen laitteessa: Laitteessa on helppo luoda reittejä responsiivisen kosketusnäytön avulla eri karttatasoilla liikkuen.
  • · Tien päällystetyyppi: Edgen näytöltä voi tarkistaa päällystetyt ja päällystämättömät tiet. Laite myös varoittaa edessä olevista päällystämättömistä tieosuuksista.
  • Reititys ajolenkin mukaan: Ajolenkkiin sopiva reititys niin maasto-, gravel- kuin maantiereiteilläkin.
  • Wi-Fi®-karttahallinta: Karttoja voi lisätä, vaihtaa tai päivittää suoraan pyörätietokoneen Wi-Fi®-yhteyden kautta.

VIDEO: Katso, miten Edge 1050 voi tehdä jokaisesta ajolenkistä entistä paremman.

Valmistaudu seuraavaan merkittävään ajosuoritukseen

Edge 1050 on varustettu suurella määrällä edistyksellisiä harjoittelutyökaluja, joista on apua tavoitteiden saavuttamisessa4. Maksuttomat Garmin-harjoitusohjelmat, kuten tapahtumiin mukautuvat harjoitusohjelmat, tarjoavat yksilöllisiä harjoituksia, jotka mukautuvat suoritusten ja palautumisen mukaan. Laite ehdottaa myös päivittäisiä harjoituksia pyöräilijän senhetkisen harjoituskuormituksen ja VO2 max -arvon perusteella.

Firstbeat Analytics -data, kuten mm. VO2 max, harjoittelun tila, sopeutuminen kuumuuteen ja korkeaan ilmanalaan, auttavat pyöräilijää arvioimaan omaa suoritustaan ja seuraamaan kehon sopeumista harjoitteluun. Pyöräilytaito ja reitin vaatimukset antavat mahdollisuuden verrata omaa suoritusta tietyn reitin vaatimuksiin ja keskittyä näin harjoittelussa oikeisiin asioihin.

Ennen lähtöä kannattaa hyödyntää Trendline -suosituimmuusreititystä, jossa paras reitti valitaan muiden Garmin-pyöräilijöiden eniten käyttämien reittien joukosta, tai esiladattuja Garmin-pyöräily­karttoja, jotka sisältävät Trailforksin tuottamat maailmanlaajuiset maastopyöräreitit. Pyöräilijät voivat myös käyttää pin-merkin pudottamista POI-pisteen lähettämiseen Apple®-kartoista. Tämän jälkeen laite ohjaa automaattisesti kyseiseen kohteeseen.

Suorituskykyä parhaimmillaan

Edge 1050 sisältää monia korkealuokkaisia suoritustietoja, jotka auttavat ajamaan fiksummin. Real-time stamina -vinkeillä voi seurata rasitustasoa, mikä auttaa vaikuttamaan harjoittelun rasittavuuteen tai näkemään, kuinka kauan senhetkistä tahtia pystytään ylläpitämään. Power guide puolestaan huomioi tuulitiedot ja pyöräilijän senhetkisen staminan tehdessään reaaliaikaisia säätöjä tehotavoitteisiin. ClimbPro-toiminnolla pyöräilijä näkee jäljellä olevan nousun pituuden ja jokaisen nousun kaltevuusasteen ajaessaan reitillä tai sen ulkopuolella. Climb Explore -toiminto näyttää lähettyvillä olevat nousut joko laitteen näytöllä tai Garmin Connect -sovelluksessa. Edistyksellinen pyöräilydynamiikka sisältää tietoa suorituksista ja maastopyöräilystä, kuten hyppyjen määrä, hyppyjen pituus, Grit® and Flow.

Stay aware, stay connected

Edge 1050:n ajoturvallisuutta parantaviin ominaisuuksiin kuuluvat LiveTrack ja tapahtumien rekiste­röinti. Laite on yhteensopiva Varia-takatutkien ja älypyörävalojen sekä inReach® -satelliittiviestintä­laitteiden5 kanssa. Edge 1050 on helppo pariliittää Tacx®-älyharjoitusvastukseen sisäpyöräilyä varten kaikkina vuodenaikoina. Laitteeseen voi myös hankkia lisää tietokenttiä, sovelluksia ja widgetejä Connect IQ Store -älypuhelinsovelluksesta.

Edge 1050 Sh. 779,00€.

Edge 1050 Bundle Sh. 879,00€.

Saatavuus: Q3/2024 aikana

1 Kun käytetään yhteensopivan älypuhelimen ja Garmin Connect-sovelluksen kanssa

2 Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen; lisätiedot: Garmin.com/ble. Turvallisuus- ja seurantaominaisuuksien vaatimukset ja rajoitukset: Garmin.com/safety.

3 Kilpailun jälkeen saatavat palkinnot riippuvat pyöräilijän yhdistetyistä antureista

4 Pariliitettynä yhteensopiviin antureihin

5 Aktiivinen satelliittiviestintäsopimus tarvitaan. Satelliittiviestintälaitteiden käyttö on säänneltyä tai kiellettyä joillain alueilla. Laitteen käyttäjän vastuulla on tuntea laitteen suunnitellulla käyttöalueella voimassa oleva lainsäädäntö sekä noudattaa sitä.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.700 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/