Garmin juhlistaa Global Running Day:tä lanseeraamalla helppokäyttöisen Forerunner 55 GPS-juoksukellon

Garmin® on tänään esitellyt Forerunner® 55 GPS-juoksuälykellon, joka sopii kaikentasoisille juoksijoille ja aivan erityisesti aloitteli­joille. Juoksu- tai kävelysuoritus käynnistetään yhdellä painalluksella, minkä jälkeen laite mittaa ja näyt­tää aikaa, matkaa, nopeutta, vauhtia ja sykettä. Forerunner 55:ssä on kattavat juoksutiedot, päivittäin ehdotetut harjoitukset, urheilusovelluksia muihin lajeihin ja paljon muuta. Garmin julkisti Forerunner 55 GPS-juoksukellon Global Running Day:n yhteydessä, jolla kannustetaan aloittelevia juoksijoita paran­tamaan elämänlaatuaan juoksun avulla.

“Tiedämme, että eritasoiset juoksijat pitävät helppokäyttöisestä juoksukellosta”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “Olemme ottaneet tämän seikan huomioon Forerunner 55-juoksukellon suunnittelussa. Kello näyttää hyödyllistä ja helposti omaksutta­vaa tietoa muodossa, joka auttaa käyttäjiä saavuttamaan juoksutavoitteensa ja kannustaa elämään terveellisesti.”

Forerunner 55 auttaa kaiken tasoisia juoksijoita saavuttamaan liikuntatavoitteensa:

• GPS mittaa matkaa ja aikaa sekä näyttää sijainnin
  • Rannesykeanturi näyttää sykkeen 24 t./vrk
  • Jatkuva aktiivisuudenseuranta mittaa askelmäärää, kalorinkulutusta, unta, jne.1
  • Päivittäin ehdotettujen harjoitusten ansiosta arvailun voi jättää treenatessa väliin. Laite ehdottaa teholtaan erilaisia harjoituksia harjoitteluhistorian, kuntotason ja palautumisajan perusteella
  • Juoksijan suorituksiin ja tavoitteisiin mukautuvat Garmin Coach-harjoitusohjelmat tarjoavat ammatti­tasoista opastusta. Sisältää maksuttomat harjoitusohjelmat 5 km:n, 10 km:n ja puoli­mara­ton­matkoille
  • Turvaominaisuuksilla kellon käyttäjä pystyy lähettämään sijaintinsa sisältävän viestin yhteyshenkilöille

Edistykselliset juoksuominaisuudet

Forerunner 55 tarjoaa juoksijoille seuraavat välineet juoksusuoritusten parantamiseen:

• PacePro auttaa juoksijoita jakamaan voimansa oikein valitulla matkalla tai reitillä
  • Loppuaika-arviossa juoksija voi valita juoksumatkan ja tarkistaa arvioidun loppuajan laitteen näytöltä
  • Vauhtihälytykset näyttävät, milloin juoksija on tavoitevauhtialueensa ulkopuolella. Ominaisuus auttaa parantamaan juoksukuntoa
  • Vaihtelua harjoittelurutiineihin saa Forerunner 55-älykellon urheilusovelluksilla, lajeina mm. rata- ja virtuaalijuoksu, allasuinti, pilates, HIIT-harjoitukset, jne.
  • Jokaisen harjoituksen jälkeen laitteen palautumisavustin kertoo, kuinka pitkän lepoajan tarvitset ennen seuraavaa koitosta.

Jatkuva hyvinvoinnin seuranta

Jatkuvaan käyttöön tarkoitettu Forerunner 55 sisältää suuren määrän Garmin Firstbeat Analytics™:n tuottamia hyvinvoinnin seurantaominaisuuksia. Laitteen käyttäjät voivat seurata stressitasoaan, asettaa rentoutusmuistutuksia lyhyitä hengitysharjoituksia varten, seurata kehon energiatasoa Body Battery™-toiminnon avulla tietääkseen, milloin kannattaa treenata ja milloin levätä, ja tarkistaa, miten tehominuu­tit jakautuvat päivän aikana. Naiset voivat lisäksi seurata kuukautiskiertoa tai raskautta sekä kirjata oireita, perehtyä liikunta- ja ruokavaliovinkkeihin, jne. Garmin Connect™-sovelluksessa.

Yhteydet ja mukautus

Forerunner 55:ssä on kaikki suositut yhteysominaisuudet2. Tekstiviestit, some-päivitykset, sähköposti­viestit, jne. näkyvät suoraan kellon näytöllä. Sisäisellä avustus- ja tapahtu­mien rekisteröintitoiminnolla3 voi lähettää manuaalisesti tai automaattisesti reaaliaikaiset sijaintitiedot sisältävän viestin esiasetetuille yhteyshenkilöille. Forerunner 55 lataa suoritukset automaattisesti Garmin Connect-verkkopalveluun. Connect IQ™ Store-kaupasta voi ladata kellotauluja, tietokenttiä ja sovelluksia.

Forerunner 55:n akku kestää pitkään, älykellotilassa jopa 2 viikkoa ja GPS.tilassa jopa 20 tuntia. Forerunner 55 on saatavissa mustana, valkoisena tai aqua-sinisenä suositushintaan 219 euroa. Saatavuus: kesäkuu 2021.

Lisätietoja Forerunner-kellomallistosta: garmin.com/forerunner.

Tarkoituksenmukaisesti suunnitellut Garmin-tuotteet ovat mullistaneet kaiken tasoisten juoksijoiden, pyöräilijöiden, uimareiden ja urheilijoiden elämän. Garmin on sitoutunut kehittämään laitteita, jotka auttavat ihmisiä elämään aktiivista elämää, ja uskoo, että jokainen päivä tarjoaa uuden mahdollisuuden inno­vointiin ja tulosten parantamiseen. Lisätietoa virtuaalisesta lehdistöhuoneesta garmin.com/newsroom tai seuraamalla meitä seuraavilla alustoilla: facebook.com/garminfit, twitter.com/garminnews, instagram.com/garminfitness or youtube.com/garmin.

1 Lisätiedot: Garmin.com/ataccuracy

2 Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen.

3 Turva- ja seurantaominaisuuksien vaatimukset ja rajoitukset: Garmin.com/safety.