GARMIN GPS 24xd -ANTENNIN UUDET OMINAISUUDET TUOTTAVAT SUUNTA- JA SIJAINTIETOA 1 METRIN TARKKUUDELLA

Garmin® joka on maailman johtava vene-elektroniikkavalmistaja1, on tänään esitellyt GPS 24xd -sijaintivastaanottimen ja -antennin. Monitaajuus-GPS-antenni tarjoaa veneilijöille edistyneintä saatavissa olevaa sijainti- ja suuntatietoa. GPS 24xd käyttää L1- ja L5-taajuuksia ja useita satelliittijärjestelmiä (GPS, Galileo2, GLONASS, BeiDou2) monitaajuus-GPS-sijaintitiedon tuottamiseen yhden metrin tarkkuudella. Antennin magneettiset suuntatietoanturit takaavat +/- 3 asteen tarkkuuden, mikä puolestaan auttaa tuottamaan vakaamman karttakuvan, tutkan peittokuvan ja MARPAn myös alhaisissa nopeuksissa.

“Kunnianhimoisena tavoitteenamme on tuottaa veneteknologiamarkkinoiden innovatiivisimpia ja edistyksellisimpiä tuotteita, ja mielestämme GPS 24xd on hyvä osoitus tästä”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “Innovatiivista monitaajuus-GPS:ää hyödyntävä uusi GPS 24xd tarjoaa Garmin -asiakkaille luotettavuutta ja tarkkuutta kaikessa vesillä liikkumisessa.”

Entistä parempi sijaintitarkkuus

GPS 24xd -antennin tarkkuus on erinomainen kaikissa nopeuksissa. Aikaisempaan GPS 19x -antenniin perustuva GPS 24xd on varustettu uudella monitaajuustekniikalla ja erittäin herkällä 10Hz:n sijainti­päivi­tys­­nopeudella. Näiden uusien ominaisuuksien lisäksi antenni on laajasti yhteensopi­va GPS-, Galileo2-, GLONASS- ja BeiDou2 -satelliittijärjestelmien kanssa. Veneilijät kaikkialla maailmassa saavat käyttöönsä kuluttajamarkkinoiden johtavaa sijaintitarkkuutta kaikissa olosuhteissa.

Luotettava magneettinen suuntatieto

Magneettinen suuntatietoanturi vakauttaa karttoja ja tutkan peittokuvaa veneen nopeudesta riippu­matta. Koska magneettisen anturin suuntatarkkuus on +/- 3 astetta, GPS 24xd soveltuu erinomaisesti hitaa­seen veneilyyn, kun GPS COG (Course Over Ground) -tiedot eivät ole niin luotettavia.

Multi-SBAS -yhteensopiva

GPS 24xd -antennin multi-SBAS (Satellite Based Augmentation System) -yhteensopivuus korjaa signaalin mittausvirheitä ja tuottaa tietoa signaalien tarkkuudesta, eheydestä, jatkuvuudesta ja saata­vuudesta. Laajennetun yhteensopivuuden ansiosta veneilijä tietää suuntansa tarkasti navigoidessaan kohti seuraavaa reittipistettä.

Hinta ja saatavuus

GPS 24xd -malliston laitteet ovat nyt saatavissa suositushintaan 299,99 euroa. Pakkauksessa on mukana kiinnikkeet pylväsasennusta, pinta-asennusta ja kannen alle asennusta varten. Antenni on saatavissa sekä NMEA 2000®- että NMEA 0183-yhteensopiviin Garmin -karttaplottereihin, mukaan lukien palkittu GPSMAP® -mallisto. Lisätietoja: www.garmin.com.

1 Vuoden 2019 myyntitietojen mukaan

2 Tuetaan mahdollisuuksien mukaan

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 13.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 200 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/