Garmin esittelee Xero C1 Pro -kronografin - pieni laite, helppo nopeuden mittaus, hämmästyttävä tarkkuus

Garmin on esitellyt tänään Xero® C1 Pro -kronografin. Taskukokoinen laite mittaa tarkasti ammusten nopeuksia välillä 30-1524 m/s. Ammuksen nopeus on olennaisin tieto ballistiikkalaskennassa. Kronografi hoitaa mittauksen parhaiten. Painikkeilla ja intuitiivisella käyttöliittymällä varustetun Xero C1 Pro:n käyttöönotto on nopeaa ja helppoa. Uudessa ShotView™-älypuhelinsovelluk­sessa nopeustiedot pysyvät hyvässä järjestyksessä ja nopeasti saatavilla älypuhelimessa.

Xero C1 Pro nostaa Garminin omaan luokkaansa kronografivalmistajana. Laite on pienikokoinen, mutta silti erittäin suorityskykyinen ja luotettava. Se edustaa innovaatiota ja tarkkuutta, joista Garmin-laitesuunnittelu on tullut tunnetuksi. Laite näyttää laukaussarjaa koskevat nopeus- ja tilastotiedot heti ampumisen jälkeen. Vaivalloisten ja työläiden kronografiasetusten ja huomioimatta jääneiden laukausten aika on historiaa.” – Garmin-yhtiön Dan Bartel

Tarkkuutta ja innovaatiota

Luotien lisäksi Xero C1 Pro -kronografi mittaa nuolien, patruunoiden, värikuulien ja airsoft-kuulien nopeutta. Ammuntasession aikana Xero C1 Pro näyttää ammusten nopeuden, määrän ja keskinopeu­den sekä poikkeaman ja hajonnan jokaisen laukauksen jälkeen.

Ammuntasession päätyttyä laitteen näytöllä näkyy päättynyttä sessiota koskeva yhteenveto, joka sisältää seuraavat tiedot: laukausten vähimmäis-, enimmäis- ja keskinopeus, hajonta ja poikkeama. Näyttöä voi mukauttaa niin, että tehokerroin ja kineettinen energia näytetään ammuksen painon syöttämisen jälkeen.

Pienikokoinen ja helppokäyttöinen

Kronografi on korttipakkaa pienempi (80 mm x 61 mm x 35 mm) ja painaa vain hieman yli 100 grammaa. Laite mahtuu hyvin aselaukun taskuun. Kaikilla keleillä käyttövalmiissa Xero C1 Pro-kronografissa on painikkeet, IPX71-vesitiiviys ja selkeä näyttö. Ladattava litiumioniakku kestää jopa 6 tuntia (2.000 laukausta).

ShotView-sovellus

Ammuntasession päätyttyä laite synkronoi tiedot automaattisesti uuteen ShotView-sovellukseen. Helppokäyttöisessä sovelluksessa ammuntoja koskevat tiedot on järjestetty tietokenttiin tulkinnan nopeuttamista varten. Tietoihin kuuluvat kunkin laukauksen nopeuden poikkeama, hajonta, kineettinen energia, jne. Laukauksia voidaan merkitä kylmä-/rasvalaukauksiksi sekä poistaa poikkeavia laukauksia sessiota koskevista laskelmista. Kukin session voidaan nimetä vapaavalintaisesti ja lisätä yksityiskohtaisia muistiinpanoja tiettyjen laukausten tai koko session kohdalle.

Xero C1 Pro -kronografin suositushinta on 620,00€.

Saatavuus: heti.

Lisätietoja: garmin.com/outdoor.

1Garmin.com/waterrating

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.700 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/