Garmin esittelee uudet GMR xHD3 -malliston avotutkat

Garmin esittelee uudet GMR xHD3 -malliston avotutkat

Garmin on esitellyt tänään GMR™ xHD3 -malliston avotutkat, joissa erinomainen kuvanlaatu on yhdistetty uusimpaan alustateknologiaan. Laitteet tarjoavat veneilijöille ja kalastajille luotettavuutta, selkeyttä ja erinomaista suorituskykyä.

xHD3-avotutkissa on, ensimmäistä kertaa Garmin-magnetronitutkissa, kehittynyt skannauksen keskiarvotekniikka, joka suodattaa pois aaltovälkettä ja häiriöitä sekä näyttää kohteet tarkemmin. Kohteiden koon säätö hyödyntää pulssin laajennusta kulmikkaiden kohteiden muotojen optimoinnissa, jolloin niiden tulkinta näytöllä kaikilla kantamilla on helpompaa. True echo -jäljet näyttävät historiajäljen alueella liikkuvista aluksista, jolloin liikkuvat kohteet havaitaan nopeasti ja vältetään näin mahdolliset vaaratilanteet.

“Olemme suunnitelleet uudet avotutkamme aikaisempien mallien pohjalta ja tuoneet niihin paljon ominaisuuksia, jotka vetoavat kaikentyyppisiin veneilijöihin. Uudet Garmin xHD3 -avotutkat tuottavat erittäin tarkkaa kuvaa pitkällä kantamalla niin matkaveneilijöiden, kalastajien kuin päiväveneilijöidenkin käyttöön, parantavat tilannetietoisuutta ja tarjoavat mielenrauhaa.” Garmin-yhtiön maailman­laa­juisen kulut­ta­ja­myynnin varatoimi­tusjohtaja Dan Bartel

Meri kutsuu

Uudet GMR xHD3 -avotutkat ovat saatavissa 4, 12 tai 25 kW teholla. 100 solmun tuulen nopeutta kestävät laitteet1 tuovat ammattitason säänkestoa vapaa-ajan veneilyyn. Tehokkaat 4 tai 6 jalan antennit tarjoavat luotettavuutta, selkeyttä ja erinomaista suorituskykyä avovesillä liikkuville veneilijöille ja kalastajille. xHD3-avotutkien pyörimisnopeus on 24 tai 48 RPM, minkä ansiosta kuva piirtyy nopeasti. Laitteen kantama ulottuu 20 metristä jopa 72 merimailia (4 kW -mallissa) tai jopa 96 merimailia (25 kW- ja 12 kW -malleissa).

Intohimoiset kalastajat arvostavat xHD3-avotutkien automaattista lintujen tunnistusta ja esiasetettua lintutilaa, jonka avulla on helppo havaita veden pinnalle laskeutuneet lintuparvet, jotka usein osoittavat kalojen sijainnin. Hiljaisen ja luotettavan toiminnan ansiosta veneen liikkuminen veden pinnalla ei häiritse kohdekaloja.

Turvallista navigointia

Vesillä on turvallista liikkua päivin ja öin, sumuisella ja kirkkaalla kelillä GMR xHD3 -avotutkien kaksoiskantaman ansiosta. Yhdellä tutka-antennilla saadaan yhteensopivan karttaplotterin jaetulle näytölle vierekkäiskuvat, joissa on erilliset asetukset ja hallinta lyhyelle ja pitkälle kantamalle. Tutkakuva voidaan lisätä peittokuvana kartan päälle, jolloin eroavaisuudet karttakuvan ja tutkanäkymän välillä on helppo huomata2. Yhteensopivissa karttaplottereissa voidaan myös käyttää valvonta-alueominaisuutta. Käytössä ollessaan ominaisuus varoittaa, kun veneen ympärille määritellylle turva-alueelle tulee jokin muu alus tai kohde.

GMR xHD3 -avotutkat ovat saatavissa Q3/2023. Suositushinnat alkaen 6199€.

Lisätietoja kaikista Garmin-veneilyelektroniikkatuotteista: garmin.com/marine..

14-kW versioihin tarvitaan lisälaite (lisävaruste) 100 solmun tuulenkestävyyttä varten.

2Tarvitaan erikseen myytävä suunta-anturi.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.700 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/