Garmin esittelee kuva- ja ääniviestitoiminnolla varustetun inReach Messenger Plus SOS-satelliittiviestintälaitteen

Garmin on esitellyt tänään inReach® Messenger Plus -laitteen. Se on ensimmäinen satelliittiviestintälaitteemme, jossa on kaksisuuntaisen viestinnän, sijainnin jaon ja SOS-ominaisuuksien lisäksi myös kuva- ja ääniviestien lähetys ja vastaanotto1. Kestävästä, äärilämpötiloja sietävästä suunnittelustaan tunnetut Garmin inReach -laitteet on tarkoitettu ihmisille, jotka liikkuvat matkapuhelinverkkojen ulkopuolella maalla, ilmassa tai vesillä. Jopa viikkojen akunkestolla varustettu inReach Messenger Plus tarjoaa luotettavaa satelliittiviestintää sekä erillisenä laitteena että pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen ladattuun Garmin Messenger -sovellukseen. Käyttäjät voivat vaihtaa ryhmätekstiviestejä, kuva- ja ääniviestejä sekä jakaa sijaintitietoja ystäville ja perheenjäsenille.

Hätätilanteessa inReach Messenger Plus ja Garmin Messenger -sovellus lähettävät interaktiivisen SOS-viestin Garmin Response -keskukseen, jonka vuorokauden ympäri päivystävä henkilökunta koordinoi avunsaantia hätätilanteissa. Hätätilanteessa voi jakaa myös kuva- ja ääniviestejä, joiden avulla auttajat saavat yksityiskohtaista tietoa tapahtumista. Garmin inReach -laitteet tarjoavat viestintäominaisuuksia ja mielenrauhaa lukemattomille käyttäjille eri puolilla maailmaa. inReach-satelliittiteknologiaa on hyödynnetty yli 14.500 SOS-viestin aktivoinnissa, mikä on johtanut monien ihmishenkien pelastumiseen.

“inReach Messenger Plus -laitteen uudet ja entistä paremmat viestintäominaisuudet tarjoavat henkilökohtaisemman ja tunteikkaamman tavan viestiä ystävien ja perheenjäsenten kanssa silloin, kun matkapuhelinverkkoa ei ole käytettävissä. Perheelle voi kertoa saapuvansa myöhässä, kavereille voi lähettää kuvan eeppisestä näkymästä tai vaihtaa ääniviestejä kuullakseen läheisen ihmisen äänen. Laitteen akku kestää jopa viikkoja. Lisäksi käytettävissä on hätälataus, jolla tyhjään älypuhelimeen saa sen verran virtaa, että pystyy aktivoimaan SOS-viestin. inReach Messenger Plus on korvaamaton apuväline kaikenlaisiin seikkailuihin.” –Garmin-yhtiön Dan Bartel

Paremmat viestintä- ja navigointiominaisuudet

Kun laite on pariliitetty Garmin Messenger -sovellukseen, viestejä voi lähettää Wi-Fi®-yhteyden tai matkapuhelinverkon kautta silloin, kun sellainen on käytettävissä. Messenger-sovellus siirtyy automaattisesti satelliittiverkkoon, kun matkapuhelinyhteyttä ei ole. Niin verkkojen toiminta-alueella kuin ulkopuolellakin inReach Messenger Plus tarjoaa monia uusia ja parempia viestintä- ja navigointiominaisuuksia, joihin kuuluvat muun muassa alla olevat:

• Kuvien jako: Seikkailuista voi kertoa lähettämällä selfien vuorenhuipulta tai kuvan auringonlaskusta.
  • Ääniviestit: Kun pelkkä teksti ei riitä, voi lähettää ääniviestin ja kertoa läheisilleen, että kaipaa heitä tai että on turvassa. Ääniviestin pituus on 30 sekuntia.
  • Kaksisuuntaiset ryhmäviestit: Suoraan laitteesta voi lähettää jopa 1.600 merkin pituisia tekstiviestejä. Lisäksi Garmin Messenger -sovellusta voi käyttää tekstiviestien vaihtamiseen, emojien lähettämiseen, viesteihin reagoimiseen tai ryhmäkeskustelun aloittamiseen.
  • Interaktiivinen SOS: Reissun päällä voi viihtyä turvallisin mielin tietäen, että interaktiivisen SOS-viestin voi aktivoida milloin tahansa. Kun SOS-viesti on aktivoitu, apua koordinoivan henkilökunnan kanssa voidaan vaihtaa teksti-, kuva- ja ääniviestejä ja saada näin päivityksiä avustustoimien edistymisestä.
  • Reitin jako: GPS-sijainnin ja reitin voi jakaa milloin tahansa live-seurantatoiminnon kautta. GPS-koordinaatit voi myös upottaa teksti-, kuva- tai ääniviesteihin.
  • Navigointi matkapuhelinverkon ulkopuolella: Yhteensopivaan älypuhelimeen ladatulla Garmin Explore -sovelluksella voit suunnitella matkan, seurata jälkeä, tallentaa toiminnan ja tarkistaa korostetusta reitistä, kuinka paljon määränpäähän on vielä matkaa jäljellä.
  • Säätietojen tarkistus: Sijainnin tai määränpään säätiedotukset ja -ennusteet1 voi vastaanottaa suoraan laitteeseen tai Garmin Messenger -sovellukseen.

Kuten kaikki inReach-laitteet, inReach Messenger Plus toimii myös erillisenä laitteena, joka ei tarvitse tuekseen älypuhelinta. Suoraan laitteesta on helppo ilmoittaa yhteyshenkilöille matkan edistymisestä, lähettää sijaintipäivityksiä, käynnistää ja pysäyttää seuranta sekä lähettää SOS-viesti.

Suunniteltu kestämään

inReach Messenger Plus on pienikokoinen, kevyt, kestävä ja seikkailuihin suunniteltu. Kämmenelle mahtuva laite kestää äärilämpötiloja. Laitteen vesitiiviys on IPX7, joten se kestää satunnaista altistusta vedelle jopa 1 metrin syvyyteen saakka jopa 30 minuutin ajan2.

Laitteen ladattava litiumakku kestää jopa 600 tuntia, kun käytössä on 10 minuutin välein tekstiviestin tai sijainnin lähettävä, virtaa säästävä viestitila. Käytöstä ja paikannusvälistä riippuen täyteen ladattu akku kestää useista viikoista kuukausiin – jopa kokonaisen vuoden ajan. Laitteessa on myös hätälataustoiminto siltä varalta, että älypuhelimesta loppuu akku. Kun älypuhelin liitetään inReach Messenger Plus -laitteeseen, älypuhelimeen saadaan tarpeeksi virtaa vakiomuotoisten tekstiviestien lähettämistä varten Messenger-sovelluksesta.

inReach Messenger Plus on tulee myyntiin Q3/2024 aikana suositushintaan 519,00€.

Yhteydenpitoon inReach Messenger Plus -laitteen avulla tarvitaan aktiivinen satelliittipalvelusopimus, joita on useita erilaisia vaihtoehtoja tarpeen mukaan. Kuukausihintaisen sopimuksen hinta alkaen 17,99 €.

Lisätietoja: garmin.com/inReach.

1Aktiivinen satelliittipalvelusopimus tarvitaan. Satelliittiviestintälaitteiden käyttö on rajoitettua tai kiellettyä joillain alueilla. Laitteen käyttäjän vastuulla on tuntea kullakin alueella voimassa oleva lainsäädäntö ja noudattaa sitä

2 Lisätietoja: Garmin.com/waterrating.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.700 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/