Useita sukellustiloja, multisport-toiminnot ja älykkäät ominaisuudet sisältävä Descent Mk2S on erittäin monipuolinen väline veden pinnan ala- ja yläpuolella.

Garmin Descent Mk2S – pienikokoinen, kellokoon sukellustietokone

Garmin on tänään esitellyt uuden Descent® Mk2S-sukellustietokoneen. Kellomainen laite on malliston pienikokoisin ja sopii erinomaisesti naisille ja kapearanteisille. Erittäin toiminnallinen laite on suunniteltu jatkuvaan käyttöön. Runsaasti innovatiivista sukellusteknologiaa ja suosittuja Garmin-ominaisuuksia, mm. urheilusovellukset ja hyvinvointiominai­suu­det, sisältävä Descent Mk2S on erittäin monipuolinen väline veden pinnan ala- ja yläpuolella. Mk2S on pienempi ja muodikkaampi vaihtoehto markkinoilla tällä hetkellä oleville sukellustietokoneille. Laittees­sa on terävä 1.2 tuuman näyttö safiirilasilla, 43 mm runko ja vaihdettava QuickFit®-ranneke silikonia, nahkaa, metallia tai nylonia.

“Olemme iloisia voidessamme tarjota uusia, suosittuun Descent Mk2-sukellustietokoneeseen pohjautu­via vaihtoehtoja erityisesti naisasiakkaillemme”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlajuisen kuluttaja­myynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “ Mk2S on sekä välttämätön sukellusväline että tyylikäs rannekello, jolla voi seurata liikuntasuorituksia ja hyvinvointia vuorokauden ympäri.”

Sukellusvalmis

Descent Mk2S on kattava sukellustietokone, joka tukee useita sukellustiloja: yksi kaasu, monikaasu (sis. nitroksi, trimiksi ja 100% O2), mittari, vapaasukellus, sukelluskalastus ja suljettu kierto. Mk2S:ssa on maailmanlaajuisen satelliittijärjestelmän tuki sukellusten alkamis- ja päättymispisteen merkintää varten sekä vedenalainen kolmiakselinen kompassi. Sukeltaja voi tarkistaa rannelaitteesta syvyyden, sukellusajan, lämpötilan, NDL/TTS, nousu/laskunopeudet, kaasuseoksen, hapen osapaineen, typpikertymän, turvapysähdyksen tiedot, kellonajan, jne. Sukellustiloja on helppo mukauttaa omiin tarpeisiin tietokenttiä lisäämällä.

Laitteeseen on tallennettavissa jopa 200 sukelluksen tiedot, joita voi tarkastella kellon näytöllä tai Garmin Dive™-sovelluksessa1. Sovellus näyttää automaattisesti kattavan analyysin jokaisesta sukellusker­ras­ta, mm. enimmäissyvyyden, pohja-ajan ja kartan, johon on merkitty sukelluksen alkamis- ja päätty­mis­piste. Sovelluksen Explore-työkalulla voi suunnitella uusia sukellusretkiä, tarkistaa muiden käyttäjien arvioimien sukelluskohteiden suosion, katsoa hyödyllisiä lisätietoja, kuten sääolosuhteet ja muiden käyttäjien sukelluslokit kyseisestä kohteesta. Sovelluksessa voi myös seurata kussakin sukelluksessa käytettyjä välineitä. Merkitsemällä varusteet, märkäpuvut ja räpylät, tiedot on helppo tarkistaa seuraavaa sukelluskertaa suunniteltaessa.

Hyvinvoinnin seuranta ja älyominaisuudet

Sukellusten välissä Descent Mk2S on korkealuokkainen multisport-GPS-älykello, jossa on jatkuva hyvinvoinnin seuranta, urheilusovelluksia ja paljon muuta. Descent Mk2S on varustettu myös Garminin kehittämällä, alan johtavalla naisten hyvinvoinnin seurannalla, johon kuuluu kuukautiskierron ja raskauden seuranta. Kellossa on lisäksi jatkuva hengityksen seuranta ja edistyksellinen unen seuranta, joka näyttää kevyen, syvän ja REM-unen vaiheet. Heräämisen jälkeen käyttäjä voi tarkistaa unen laadun ja saada vinkkejä siitä, miten unta voisi tarvittaessa parantaa.

Kun laite on pariliitetty yhteensopivaan älypuhelimeen, puhelut, tekstiviestit ja kalenterihälytykset näkyvät laitteen näytöllä. Kellossa on lisäksi Garmin Pay™-lähimaksu3 ja musiikin tallennus4. Descent Mk2S-sukellustietokoneen akku kestää jopa 7 päivää älykellotilassa ja jopa 30 tuntia sukellustilassa.

Urheilusovellukset ja kattavat suoritustiedot

Descent Mk2S sisältää esiladattuja urheilusovellukset, mm. juoksuun, uintiin, pyöräilyyn, voimaharjoit­te­luun, lasketteluun ja golfiin. Uutuuksina on lisätty surffaus ja sisäkiipeily sekä kattavat suoritustiedot moniin lajeihin.

• Surffaus: Surffausprofiili tallentaa aaltojen määrän, surffausajan, kokonaisajan, enimmäisnopeuden ja pisimmän yhtämittaisen aallon. Sillä voi myös seurata meriolosuhteita ja vuorovesitietoja.
  • Maastopyöräily: Erityiset ”grit and flow”-tiedot mittaavat ja pisteyttävät suorituksen vaikeustasoa ja laskeutumisen sujuvuutta.
  • Sisäkiipeily: Sisäkiipeilyprofiilissa kiipeilijät voivat seurata suorituksiaan sisäkiipeilyhalleissa. Tietoihin kuuluvat reittien määrä, pystysuunnassa kiivetty matka, kiipeämisaika, jokaisen reitin vaikeusaste, jne.
  • Palautumisavustin: On erittäin tärkeää antaa kehon palautua harjoitussuoritusten välissä. Laitteen palautumisavustin kertoo jokaisen treenin jälkeen, kuinka pitkä lepoaika vaaditaan ennen seuraavaa kovaa harjoitusta.
  • Päivittäin ehdotetut harjoitukset: Laite ehdottaa päivittäin juoksu- ja pyöräilytreenejä senhetkisen harjoitusrasituksen ja -tilan perusteella huomioiden käyttäjän kuntotason.

Pariliitettynä yhteensopivaan Garmin inReach® -satelliittiviestintälaitteeseen5, Descent Mk2S:lla voi pinnalla lähettää ja vastaanottaa nopeasti viestejä sekä tarvittaessa aktivoida SOS-viestin. Satelliitti­viestintälaitteen voi pitää suojattuna inReach Mini-sukelluskotelossa (lisävaruste) ja varmistaa näin, että laite toimii, kun sukeltaja pääsee taas pintaan.

Mallit, hinta ja saatavuus

Descent Mk2S on saatavissa kolmessa eri värivaihtoehdossa – vaalea kulta/hiekansävyinen silikoniranneke, hiilenharmaa DLC-pinnoite/musta silikoniranneke ja siniharmaa/siniharmaa silikoniranneke. Kaikkiin malleihin voi vaihtaa toisenlaisen QuickFit-rannekkeen. Descent Mk2S on saatavissa alkaen Q2/2021, sukelluskaupoista, rajoitetusti kelloliikkeistä ja Garmin.com -verkkokaupasta suositushintaan 1.199,00 euroa. Lisätietoja: https://www.garmin.com/fi-FI/garmin-technology/dive-science/

Tarkoituksenmukaisesti suunnitellut Garmin-tuotteet ovat mullistaneet kaikkien maailmanmatkaajien, urheilijoiden ja ulkoilmaharrastajien elämän. Garmin on sitoutunut kehittämään laitteita, jotka parantavat suorituksia ja rikastuttavat elämää, ja uskoo, että jokainen päivä tarjoaa uuden mahdollisuuden inno­vointiin ja tulosten parantamiseen.

1Descent Mk2S-sukellustietokoneeseen pariliitettyyn yhteensopivaan älypuhelimeen on ladattava sovellus

2 Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen; lisätiedot Garmin.com/ble

3Tarkista tällä hetkellä tuetut maat, maksujärjestelmät ja pankit: Garmin.com/GarminPay/banks

4Saattaa vaatia maksullisen tilauksen kolmannen osapuolen musiikintuottajalta

5Aktiivinen satelliittipalvelusopimus vaaditaan. Satelliittiviestintälaitteiden käyttö saattaa olla rajoitettua tai kiellettyä joillain alueilla. Käyttäjän vastuulla on tuntea laitteen käyttöalueella voimassa oleva lainsäädäntö ja noudattaa sitä.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 13.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 200 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/