Garmin Camper 890 autonavigaattori 8 tuuman näytöllä ja matkailuautoiluun räätälöidyillä ominaisuuksilla

Garmin on tänään esitellyt uuden, erityisesti leirintämatkailijoille suunnatun Camper 890 GPS-autonavigaattorin. Camper 890:ssa on tuotesarjan suurikokoisin 8 tuuman reunukseton kosketusnäyttö, jota voidaan käyttää pysty- tai vaaka-asennossa. Lisäksi Camper 890 -GPS-autonavigaattorissa on uusi Garmin -puheohjaus, joka yksinkertaistaa kommunikointia autonavigaattorin kanssa.

Camper 890:ssa on tähän mennessä suurikokoisin matkailuautokäyttöön tarkoitettu Garmin-näyttö. Suurelta 8 tuuman näytöltä kuljettajan ja matkustajan on aiempaa helpompi seurata reittiä ja löytää mielenkiintoisia pysähdyspaikkoja matkan varrelta.

Camper -GPS-autonavigaattorissa on useita turvallisia asennusvaihtoehtoja, jotka täydentävät tyylikkäästi matkailuajoneuvon sisustusta. Vaihtoehtoihin kuuluvat virtajohdollinen magneettipidike tehokkaalla imukuppikiinnityksellä, ruuveilla kiinnitettävä teline ja pallosovitin AMPS-levyllä, joka on yhteensopiva kolmannen osapuolen tarvikkeiden, mm. RAM-kiinnitysjärjestelmien, kanssa.

Camper 890 sisältää kaikki aiempien Garmin Camper -GPS-autonavigaattoreiden keskeiset navigointiominaisuudet, mukaan lukien mukautettu Camper -reititys1, joka valitsee sopivan reitin matkailuauton tai -vaunun mittojen ja painon perusteella sekä varoittaa mm. reitillä olevista tiukoista mutkista ja suurista korkeus­eroista. Käyttäjät voivat hyödyntää laajaa leirintämatkaili­joille suunnattua tietokantaa, joka sisältää ACSI- ja Campercontact-lei­rin­tä­alueita sekä mak­suttomia Trailer's PARK -pysähdyspaikkoja, ja suodattaa kohteita haluttujen palve­lujen, mm. sähköpiste, suihkut, internet-yhteys, perusteella. TripAdvisorÒ-suositusten ja miljoonien FoursquareÒ -kohdepisteiden avulla voi etsiä mielenkiintoisia kohteita. Nähtävyyksien katselu on tehty helpoksi. Laitteeseen on esiladattu iOverlanderÔ-sisältö, FoursquareÒ-kohdepisteet ja TripAdvisorÒ-suositukset. Camper 890 -laitteeseen on esiladattu koko Euroopan kartat. Pohjois- ja Etelä-Amerikan, Lähi-Idän, Pohjois-Afrikan, Etelä-Afrikan, Australian ja Uuden-Seelannin kartat voi ladata maksutta osoitteessa garmin.com/express.

Camper 890:ssa on paljon muitakin mukavuutta ja ajoturvallisuutta parantavia ominaisuuksia. BluetoothÒ hands-free -puhelut3 ja uudistettu puheohjaus, jossa käynnistyskäskynä on “Ok Garmin”, varmistavat, että kuljettaja pystyy pitämään kädet turvallisesti ohjauspyörässä. Laitteen Wi-FiÒ-yhteydellä kartta- ja ohjelmistopäivitykset onnistuvat kätevästi ilman tietokonetta.

Uudella reittisuunnittelutoiminnolla Camper 890 on helppo pariliittää Garmin DriveTM-sovellukseen4 GPX-tiedostojen tuontia ja jakoa varten matkan aikana. Lisäksi Garmin Drive-mobiilisovelluksesta näkee reaaliaikaiset polttoainehinnat, liikenne- ja säätiedot sekä ilmoitukset puhelimesta. Valmiiksi asennetulla Live traffic -toiminnolla, joka toimii DAB -yhteyden välityksellä, leirintämatkailijat saavat enemmän irti matkastaan. Camper 890 on myös helppo pariliittää langattomaan BCTM 35 -peruutuskameraan tai kolmannen osapuolen yhteensopivaan peruutuskameraan5, jolloin kuljettaja näkee auton taakse peruutettaessa.

Camper 890 MT-D -GPS-autonavigaattorin suositushinta on 589€ ja laite tulee myyntiin Q3/2020 aikana.

Lisätietoja: www.garmin.fi.

1Ei käytettävissä kaikilla alueilla. Matkailuauton tai -vaunun tietojen syöttäminen laitteeseen ei takaa, että matkailuajo­neuvon tiedot huomioidaan kaikissa reittiehdotuksissa. Noudata aina kaikkia liikennemerkkejä ja huomioi ajo-olosuhteet.

2Vaatii Bluetooth-yhteydellä varustetun älypuhelimen (lisävaruste).

3Toiminnon käyttämiseksi tulee ladata Garmin Drive -sovellus yhteensopivaan Bluetooth -yhteydellä ja GPS:llä varustettuun älypuhelimeen (lisävaruste). Puheohjaus ei toimi Suomen- ja Norjan-kielellä.

4Lisävaruste; tarkista yhteensopivuus: Garmin.com.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 13.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 200 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/