Ohita
Jens Burman, yksi tämän vuoden uusista hankinnoista, jota Engcon käyttää myös osa-aikaisesti. Valokuva kohteesta: Sergei Bobylev / Getty Images

Engconin ainutlaatuinen hanke – rekrytoi maailmanluokan hiihtäjiä

Engcon aloittaa talvikautta 2021/2022 varten ainutlaatuisen hankkeen, jossa keskitytään sekä eliittihiihtäjiin että rekrytointiin. Aiempina vuosina yritys on satsannut maailmanluokan pitkien matkojen maastohiihtäjien eliittitiimiin, mikä on ollut tärkeä osa teollisuusyrityksen henkilöstöstä huolehtimista. Tänä vuonna yritys tarjoaa osalle tiimistä mahdollisuutta työskennellä eri tehtävissä Engconissa.

Investointi Team Engconiin pitkien matkojen hiihtojoukkueena ja työterveyshankkeena jatkuu jo kolmatta vuotta, ja tiimissä on ollut monia maailmanluokan hiihtäjiä, jotka ovat saavuttaneet suurta menestystä jatkuvasti suosiotaan kasvattavassa pitkien matkojen maastohiihdossa.

Hiihdon lisäksi yhteistyöhön Engconin kanssa on nyt lisätty uusi ulottuvuus. Kaikille hiihtäjille tarjotaan mahdollisuutta osa-aikatyöhön yrityksessä. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi puhelinmyyntitehtäviä rauhallisina aikoina kilpailukauden ulkopuolella.

– Huippu-urheilijat menestyvät usein työssään, koska he ovat tottuneet tekemään töitä tavoitteellisesti. Se hyödyttää kaikkia osapuolia, sanoo hankkeen keulakuva, eliittihiihtäjä, tiiminvetäjä ja aloitteentekijä Jerry Ahrlin.

Team Engcon kasvattaa ennen talven pitkien matkojen maastohiihtokisoja kokoaan rekrytoimalla joukkoonsa useita olympia- ja maailmanmestaruustason hiihtäjiä. Sekä tiimille että teollisuusyritykselle toivotaan menestystä. Jens Burman ja Oskar Svensson ovat maastohiihtäjiä, jotka tulevat työskentelemään hiihdon rinnalla Engconin osa-aikaisina työntekijöinä.

Jerry Ahrlin odottaa toiveikkaana tulevaa talvea

– Olemme alusta lähtien investoineet voimakkaasti ja ottaneet suuria harppauksia eteenpäin ja nyt saamme mukaan lisää hiihtäjiä, jotka laajentavat ja terävöittävät tiimimme kärkeä ja tuovat näin tärkeän lisäpanoksen tiimiimme, sanoo Jerry Ahrlin ja luettelee uusia tiimiin värvättyjä hiihtäjiä.

• Vuonna 1991 syntynyt Didrik Tönseth on urallaan voittanut muun muassa yhden olympiakultamitalin, kaksi maailmanmestaruutta ja useita muita palkintoja maailmancupin osakilpailuissa ja niissä Pohjoismaiden mestaruuskilpailuissa, joihin hän on osallistunut.
  • Jens Burman on vahva hiihtäjä, joka on ottanut suuria harppauksia edellisinä kausina. Jensillä on hiihtäjänä paljon kapasiteettia, mistä on merkittävää hyötyä keväällä hiihdettävien pitkien ja raskaiden kisojen aikana.
  • Oskar Svensson teki suuren läpimurtonsa viime kaudella, kun hän voitti kaksi maailmancupin sprinttikilpailua. Oskar on sekä nopea että taktisesti taitava ja sopii täydellisesti joukkueeseen. Hän aikoo Jensin tavoin osallistua niihin kilpailuihin, jotka käydään maailmancupin osakilpailujen ja olympialaisten jälkeen.
  • Torgeir Sulen Hovland on kaveri, jolla on paljon kapasiteettia ja joka on erittäin nopea. Hän on menestynyt todella hyvin tämän vuoden rullahiihtokaudella. Hän on tärkeä tekijä joukkueessa ja hänellä on mahdollisuuksia kirivoittoihin tänä talvena.
  • Jenny Solin on todella taitava hiihtäjä ja myös erittäin nopea. Hän kuuluu myös Team Svenska Spel ‑tiimiin, joka on osa hiihtoliiton hanketta.

– Saamme vahvistusta kokeneista tekijöistä. Emme ole vielä lyöneet lukkoon, missä kilpailuissa heidät nähdään Team Engconin väreissä. Se riippuu siitä, mihin muihin kilpailuihin he osallistuvat, Jerry Ahrlin toteaa.

Tämän vuoden huippuvärväysten lisäksi joukkueessa jatkavat jo viime vuonna mukana olleet hiihtäjät Nils Persson, Gabriel Höjlind ja Laila Kveli.

Maastohiihdon pitkien matkojen Visma Ski Classics ‑maailmancupin kaudella 2021/2022 hiihdetään 15 osakilpailua kahdeksassa maassa joulukuusta huhtikuuhun, mukaan lukien luonnollisesti 98. Vasaloppet 6. maaliskuuta 2022. Yhä useammat maastohiihtäjät satsaavat pitkien matkojen kisoihin, ja kaikki kilpailut lähetetään suorana Ruotsin televisiossa.

Hiihtäjät:
Didrik Tönseth
Jens Burman
Oskar Svensson
Torgeir Sulen Hovland
Jenny Solin
Nils Persson
Gabriel Höjlind
Laila Kveli

Tiiminvetäjä:
Jerry Ahrlin

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myyntiä hoitavat myyntiyhtiöt, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa,Ranska, Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada), Benelux-maat, Iso-Britannia, Saksa, Korea ja Australia. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2020 noin 1230 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 300 työntekijää. engcon perustettiin vuonna 1990.

www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

Tietoja engconista

engcon on maailman johtava rototilttien ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä tehokkaampia, monikäyttöisempiä, kannattavampia, turvallisempia ja kestävämpiä. Oman tuotemerkkimme alla tarjoamme ainutlaatuisen rototilttijärjestelmän, joka muuttaa kaivukoneen työlaitealustaksi, joka voi korvata muita koneita. Toimimme markkinoilla eri puolilla maailmaa paikallisten myyntiyhtiöidemme ja vakiintuneen jälleenmyyjien verkoston kautta.