Ejendals-yrityksen kolmannen sukupolven johtaja Marcus Ejendal sekä Bill ja Vieve Gore, W. L. Gore & Associates yrityksen perustajat.

Ejendals ja Gore – yhteistyössä kaksi perheyritystä, joilla on yhteiset arvot

Ejendals on aloittanut yhteistyön GORE-TEX-tuotemerkin takana olevan W. L. Gore & Associates (Gore) -yrityksen kanssa. Gore toimittaa GORE-TEX-tuotteita ammattikäyttöön, jotta haastavimpiin olosuhteisiin suunnitellut JALAS-jalkineet ja ‑saappaat ovat vedenpitäviä ja erittäin hengittäviä.

"Ymmärrämme, että teillä on pohjoisessa vaativat sääolosuhteet ja siksi on hienoa, että voimme nyt tarjota Ejendals- ja JALAS-asiakkaille GORE-TEX-ratkaisuja, jotka pitävät heidän jalkansa kuivina, lämpiminä ja suojattuina töissä", sanoo Ison-Britannian ja Skandinavian myyntijohtaja Oli Willson GORE-TEX Professionalilta.

Ensiluokkaiset JALAS-turvajalkineet Exalter ja Heavy Duty, jotka ovat todella ergonomiset ja mukavat, valmistetaan jatkossa GORE-TEX-tuoteteknologiaa hyödyntäen.

Yritysten tuotteet sopivat epäilemättä hyvin yhteen. Lisäksi yritykset sopivat hyvin yhteen myös kulttuurisesti. Molemmat ovat alun perin perheyrityksiä, ja niillä on monia yhteisiä arvoja. Tällaisia ovat esimerkiksi sitoutuminen vastuulliseen innovointiin sekä pitkän aikavälin näkemys liiketoiminnasta ja hyödyn tarjoamisesta yhteiskunnalle.

W. L. Gore & Associates on Bill ja Vieve Goren perustama yritys, jonka visiona on uudistaa markkinoita uusilla ideoilla yritysorganisaatiosta ja luovan potentiaalin vapauttamisesta. Se on edelleen yksityisomistuksessa oleva yritys, joka on sitoutunut parantamaan elämää niillä markkinoilla ja niissä yhteisöissä, joissa sillä on toimintaa. Bob Gore kehitti laajennetun polytetrafluorieteenin (ePTFE) vuonna 1969, mikä avasi Gorelle uusia mahdollisuuksia hyödyttää yhteiskuntaa materiaalien tieteellisillä innovaatioilla.

”Olen todella iloinen yhteistyöstä Goren kanssa”, sanoo Ejendalsin hallituksen puheenjohtaja Marcus Ejendal. Yrityksellä on vahvat arvot ja vahva intohimo luoda uusia työturvallisuutta parantavia ratkaisuja. ”Se on tärkeää, sillä tavoitteenamme on aina suunnitella ensiluokkaisia tuotteita asiakkaillemme”.

TIETOA GORESTA

W. L. Gore & Associates on maailmanlaajuinen materiaalitieteeseen keskittynyt yritys, jonka tavoitteena on muuttaa teollisuudenaloja ja parantaa elämää. Vuodesta 1958 Gore on ratkaissut monimutkaisia teknisiä haasteita vaativissa ympäristöissä — ulkoavaruudesta maailman korkeimpiin huippuihin ja ihmiskehon sisäiseen toimintaan. Gorella on yli 11 000 työntekijää ja tiimityöskentelyä painottava vahva kulttuuri. Sen vuosittainen liikevaihto on 3,8 miljardia dollaria. Gore mullisti ulkovaateteollisuuden vedenpitävällä ja hengittävällä GORE-TEX-kankaalla 40 vuotta sitten, ja se on edelleen johtava funktionaalisten vaatteiden innovoija. Gore-kankaasta valmistetut tuotteet tarjoavat käyttömukavuutta ja suojaa haastavissa ympäristöissä ja jokapäiväisessä elämässä, jolloin käyttäjä voi turvallisin ja luottavaisin mielin saavuttaa ja kokea enemmän. Goren perusteellinen ymmärrys kuluttajien ja teollisuuden tarpeista edistää funktionaalisten tuotteiden kehitystä, on kyseessä sitten patikointi kaatosateessa, sotilasoperaatiot tai palontorjunta. https://www.goretexprofessional.com/uk

TIETOA EJENDALSISTA

Ejendals on ruotsalainen yritys, jolla on 100-vuotinen perinne käsien ja jalkojen laadukkaiden suojaimien valmistamisesta vaativille ammattilaisille. Ejendalsilla on noin 380 asiantuntevaa työntekijää, asiakkaita 20 maassa ja visiona nolla työtapaturmaa. Yritys tarjoaa kattavan turvallisuuskonseptin, joka sisältää laadukkaita tuotteita, koulutusohjelmia ja turvallisuustarkastuksia työtapaturmien vähentämiseksi.