U.S. and Global Survey of Health Care Consumers 2011

Deloitten kansainvälinen tutkimus terveydenhuollon palveluiden käytöstä

Deloitte teki kyselyn yli 15 000 terveydenhuoltopalveluiden käyttäjälle 12 maassa (Belgia, Brasilia, Kanada, Kiina, Ranska, Saksa, Luxemburg, Meksiko, Portugali, Sveitsi, Iso-Britannia ja Yhdysvallat). Vuosittaisella kyselytutkimuksella selvitetään kuluttajien käyttäytymismalleja, asenteita ja täyttämättömiä tarpeita.

Taloudellinen epävarmuus on selvästi muuttanut terveydenhuoltopalveluiden kulutustapoja. Vallitsevat olosuhteet ovat vaikuttaneet monien kuluttajien itse maksamien terveydenhuoltokulujen määrään, mikä voi johtaa muun muassa palveluiden käytön lykkäämiseen. Kaikissa maissa Iso-Britanniaa ja Kanadaa lukuun ottamatta yli puolet kyselyyn vastanneista ilmoitti, että rahan käyttäminen terveydenhuoltopalveluihin rajoittaa heidän muihin välttämättömiin hyödykkeisiin kohdistuvaa kulutustaan.

Lisätietoja:
Lauri Salmivalli
lauri.salmivalli@deloitte.fi

Deloitte on maailman johtavia asiantuntijapalveluorganisaatioita. Palveluksessamme on noin 170 000 asiantuntijaa yli 150 maassa. Tarjoamme asiakkaillemme tilintarkastukseen, verotukseen, konsultointiin ja yritysjärjestelyihin liittyviä palveluita. Asiakkainamme on yli puolet maailman suurimmista yrityksistä sekä lukuisa määrä kansallisia yrityksiä, julkisia organisaatioita ja kansainvälisiä kasvuyrityksiä. Suomessa palveluksessamme on noin 400 asiantuntijaa, jotka toimivat 6 aluetoimistossa ympäri Suomen. www.deloitte.fi

• Rahoitus

• asiantuntijaorganisaatio