Robert Erni, Dachserin talousjohtaja (CFO) alkaen 1.1.2021

Robert Ernistä Dachserin talousjohtaja

Alkaen 1.1.2021 sveitsiläinen 54-vuotias Robert Erni seuraa talousjohtajana (CFO) Burkhard Elingiä, josta tulee perheyrityksen pääjohtaja (CEO).

Dachser nimittää kokeneen logistiikan talousjohtajan Robert Ernin Burkhard Elingin seuraajaksi. Erni aloittaa perehdytysvaiheen Dachserilla 1.9.2020 nimikkeeellä Deputy Director.

Viimeksi Erni oli talousjohtajana pörssinoteeratussa logistiikkayritys Panalpinassa, jossa hän johti fuusioitumista tanskalaisen logistiikkakonserni DSV:n kanssa. Panalpina-aikana hän hallinnoi menestyksekkäästi erilaisia yrityskauppaprojekteja, kaksi merkittävää SAP-käyttöönottoa sekä näiden edellyttämiä organisaatiomuutoksia tukien siten yhtiön globaalia kasvustrategiaa. Erni aloitti uransa logistiikkayritys Kühne + Nagelissa, jossa hänen toimipaikkoinaan oli Hongkong, Intia, Argentiina ja Yhdysvallat ennen paluuta kotimaahan Sveitsiin, missä hän vastasi maailmanlaajuisesta valvonnasta yrityksen pääkonttorissa.

"Robert Erni on erittäin kokenut talousjohtaja, joka on työskennellyt yli 30 vuotta logistiikka-alalla", selittää Dachserin nykyinen talousjohtaja (CFO) Burkhard Eling, josta tulee pääjohtaja (CEO) 1.1.2021 lähtien. "Meillä on ilo saada hänet uuden Executive Boardimme jäseneksi, ja odotamme innolla tulevaisuuden haasteiden kohtaamista yhteistyössä hänen kanssaan tavalla, joka luo lisäarvoa ja kasvua.”

Dachserin pääjohtaja (CEO) Bernhard Simon, joka johtaa yhtiön hallintoneuvostoa (Supervisory Board) alkaen 2021, lisää: ”Dachserin kaltaisen perheyrityksen talousjohtajuus tarkoittaa paljon muutakin kuin lukujen hallintaa: talousjohtajamme ylläpitää läheisiä suhteita osakkeenomistajiimme, muovaa strategiaprosesseja, ja siten on myös merkittävässä roolissa operatiivisessa liiketoiminnassa. Robert Ernissä olemme löytäneet talousjohtajan, joka pystyy täyttämään nämä vaatimukset 1.1.2021 lähtien."

Kategoriat

Perheomistuksessa oleva Dachser jonka pääkonttori sijaitsee Kemptenissä, Saksassa, tarjoaa kuljetuslogistiikkaa, varastointia ja asiakaskohtaisia palveluita kahdella liiketoiminta-alueella: Dachser Air & Sea Logistics ja Dachser Road Logistics. Jälkimmäinen koostuu kahdesta liiketoimintalinjasta: Dachser European Logistics ja Dachser Food Logistics. Kattavat sopimuslogistiikkapalvelut ja toimialakohtaiset ratkaisut täydentävät yhtiön valikoimaa. Saumaton toimitusverkosto - sekä Euroopassa että ulkomailla - ja täysin integroidut IT-järjestelmät takaavat älykkäät logistiikkaratkaisut maailmanlaajuisesti.

Dachserilla on noin 31 000 työntekijää 393 toimipisteessä ympäri maailmaa. Konsernin liikevaihto oli noin 5,7 miljardia euroa vuonna 2019. Samana vuonna logistiikkapalvelujen tarjoaja käsitteli yhteensä 80,6 miljoonaa lähetystä, joiden paino oli 41,0 miljoonaa tonnia. Maaorganisaatiot edustavat DACHSERia 44 maassa.

Lisätietoja DACHSERista osoitteessa www.dachser.com

Suomessa DACHSER toimii kahdella eri yritysnimellä:

DACHSER Finland Air & Sea Logistics Oy hoitaa lento- ja merikuljetuksia (DACHSER Air & Sea Logistics).

DACHSER Finland Oy hoitaa maantiekuljetuksia (DACHSER European Logistics).

Alexandra Hartung

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Manager Nordic +45 36 34 99 14
Jonne Kuusisto

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Consultant Nordic +45 60 19 29 27

Yksi maailma, yksi yhtiö, yksi verkosto

Dachser on vuonna 1930 perustettu saksalainen perheomisteinen logistiikka-alan yritys, joka palvelee 379 toimipisteessä ympäri maailman työllistäen lähes 33 000 työntekijää. Yrityksen liikevaihto vuonna 2022 oli 8,1 mrd. € (netto, konsolidoitu).

Dachserin liiketoimintamalliin kuuluu kaksi kuljetus- ja varastointipalveluja sekä asiakaskohtaisia palveluja tarjoavaa liiketoiminta-aluetta: Dachser Road Logistics ja Dachser Air & Sea Logistics. Tarjontaa täydennetään muun muassa Dachserin sopimuslogistiikka- ja konsultointipalveluilla sekä toimialakohtaisilla ratkaisuilla, jotka palvelevat kemianteollisuutta ja tee se itse -sektoria. Lisäksi Dachser Food Logistics tarjoaa elintarviketeollisuudelle suunnattua tehokasta kuljetuslogistiikkaa.

Dachser on vuosien varrella vahvistanut asemaansa Suomen markkinoilla johtavana integroitujen logististen palveluiden tarjoajana. Kokeneen ja osaavan henkilöstön ja edistyksellisten järjestelmien yhdistelmä tarjoaa korkealaatuista logistiikkaa suomalaiselle teollisuudelle ja kaupalle lento-, meri- ja maantieratkaisujen kautta. Maanlaajuisen toimipisteverkostomme ja Keravalla sijaitsevan logistiikkakeskuksemme avulla tuomme paikallista osaamista ja maailmanlaajuista kattavuutta asiakkaittemme hyödyksi.

Suomessa Dachser toimii kahdella eri yritysnimellä:

Dachser Finland Air & Sea Logistics Oy hoitaa lento- ja merikuljetuksia (Dachser Air & Sea Logistics).

Dachser Finland Oy hoitaa maantiekuljetuksia (Dachser European Logistics).

DACHSER Finland

Kerava / Vantaa / Lahti / Tampere