Ohita
DACHSER Suomi kuljettaa Anna mahdollisuus -hyväntekeväisyyskampanjan tavaralahjoitukset

Tiedote -

Valtakunnallinen Anna mahdollisuus -hyväntekeväisyyskampanja on parhaillaan käynnissä. Yhteistyössä järjestettävä kampanja keskittyy harrastamisen ilon tuomiseen vähävaraisten perheiden lapsille ja nuorille. DACHSER Suomi kuljettaa lahjoituksina saadut harrastusvälineet keräyspisteistä Hope ry:lle.

Noin joka kahdeksas suomalainen lapsi ja nuori elää vähävaraisessa perheessä, jossa ei ole mahdollisuutta harrastaa tai hankkia sopivia harrastusvarusteita. Lapsiperheen niukat tulot kaventavat lapsen mahdollisuuksia, jolloin lapsi jää helposti ulkopuoliseksi kaveripiirin harrastustottumuksista. Vaikka ihmiset tulevat erilaisista lähtökohdista, kaikille kuuluu mahdollisuus iloon ja unelmointiin. Anna mahdollisuus -kampanjan tavoitteena on, että jokainen apua tarvitseva lapsi ja nuori saisi hänelle sopivan urheiluvälineen perheen taloudellisesta tilanteesta huolimatta.

DACHSER Suomen yhteistyö Hope ry:n kanssa linkittyy ensi vuoden joulukuussa pelattaviin miesten salibandyn MM-kisoihin, jossa DACHSER Suomi on yksi pääyhteistyökumppaneista. ”MM2020-kisat ovat vahvasti arvopohjaiset ja niiden avulla halutaan edistää hyvinvointia yhteiskunnassamme. DACHSER on maailmanlaajuisesti toimiva perheyhtiö, ja meillä on eettinen yrityskulttuuri, eli toimintamme pohjautuu samoille arvoille. Kuultuamme Hopen kanssa tehtävästä yhteistyökampanjasta halusimme ehdottomasti olla mukana. Arvopohjainen yhteistyö, jossa logistiikan huippuosaamisellamme voimme konkreettisesti auttaa vapaaehtoispohjalta toimivaa hyväntekeväisyysjärjestöä, sopii meille erinomaisesti. Samalla tuemme vaikeassa tilanteessa olevia perheitä ja viestimme yrityksemme perusarvoista”, kertoo toimitusjohtaja Tuomas Leimio.

Kampanjan tavoitteena on ehkäistä lasten ja nuorten eriarvoisuutta. ”Urheilijataustaisena tiedän, millainen positiivinen vaikutus urheiluharrastuksella voi lapsen elämässä olla. Harrastus on henkireikä kenties muuten vaikeassa elämäntilanteessa ja se voi tuoda enemmän eväitä kasvun polulle. Jokaisella tulisi olla mahdollisuus normaaliin, onnelliseen ja turvalliseen elämään. Se on myös DACHSER Suomen yrityskulttuurin ydinajatus – huolehdimme asiakkaistamme, työntekijöistämme sekä sidosryhmistämme. Meille on tärkeää, että kaikki, jotka ovat kanssamme tekemisissä, voivat hyvin”, Leimio kiteyttää.

Kampanja-aika on 1.8-18.8.2019, jolloin lasten- ja nuorten harrastusvälineitä sekä -vaatteita kerätään lahjoituksina Stadiumin ja Starkin myymälöissä. Eri toimipisteiden lahjoitukset kuljetetaan Hope ry:lle DACHSER Suomen toimesta muutamia kertoja viikossa. Lisätietoa, keräyspisteet ja toimintaohjeet löytyvät kampanjan verkkosivuilta www.mahdollisuusharrastaa.fi

Tehdään yhdessä mahtava hyväntekeväisyyskampanja!

Lisätietoja:

Tuomas Leimio

Managing Director

European Logistics Finland

DACHSER Finland Oy

tuomas.leimio@dachser.com

MM2020-kisasivut löytyvät osoitteesta www.wfchelsinki2020.fi

Aiheet

DACHSERin liiketoimintamalliin kuuluu kaksi kuljetus- ja varastointipalveluja sekä asiakaskohtaisia palveluja tarjoavaa liiketoiminta-aluetta: DACHSER Road Logistics ja DACHSER Air & Sea Logistics. Tarjontaa täydennetään muun muassa DACHSERin sopimuslogistiikka- ja konsultointipalveluilla sekä toimialakohtaisilla ratkaisuilla, jotka palvelevat kemianteollisuutta ja tee se itse -sektoria. Lisäksi DACHSER Food Logistics tarjoaa elintarviketeollisuudelle suunnattua tehokasta kuljetuslogistiikkaa.

Suomessa DACHSER toimii kahdella eri yritysnimellä:

DACHSER Finland Oy hoitaa maantiekuljetuksia (DACHSER European Logistics).

DACHSER Finland Air & Sea Logistics Oy hoitaa lento- ja merikuljetuksia (DACHSER Air & Sea Logistics).

Alexandra Hartung

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Manager Nordic +45 36 34 99 14
Jonne Kuusisto

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Consultant Nordic +45 60 19 29 27

Yksi maailma, yksi yhtiö, yksi verkosto

Dachser on vuonna 1930 perustettu saksalainen perheomisteinen logistiikka-alan yritys, joka palvelee 379 toimipisteessä ympäri maailman työllistäen lähes 33 000 työntekijää. Yrityksen liikevaihto vuonna 2022 oli 8,1 mrd. € (netto, konsolidoitu).

Dachserin liiketoimintamalliin kuuluu kaksi kuljetus- ja varastointipalveluja sekä asiakaskohtaisia palveluja tarjoavaa liiketoiminta-aluetta: Dachser Road Logistics ja Dachser Air & Sea Logistics. Tarjontaa täydennetään muun muassa Dachserin sopimuslogistiikka- ja konsultointipalveluilla sekä toimialakohtaisilla ratkaisuilla, jotka palvelevat kemianteollisuutta ja tee se itse -sektoria. Lisäksi Dachser Food Logistics tarjoaa elintarviketeollisuudelle suunnattua tehokasta kuljetuslogistiikkaa.

Dachser on vuosien varrella vahvistanut asemaansa Suomen markkinoilla johtavana integroitujen logististen palveluiden tarjoajana. Kokeneen ja osaavan henkilöstön ja edistyksellisten järjestelmien yhdistelmä tarjoaa korkealaatuista logistiikkaa suomalaiselle teollisuudelle ja kaupalle lento-, meri- ja maantieratkaisujen kautta. Maanlaajuisen toimipisteverkostomme ja Keravalla sijaitsevan logistiikkakeskuksemme avulla tuomme paikallista osaamista ja maailmanlaajuista kattavuutta asiakkaittemme hyödyksi.

Suomessa Dachser toimii kahdella eri yritysnimellä:

Dachser Finland Air & Sea Logistics Oy hoitaa lento- ja merikuljetuksia (Dachser Air & Sea Logistics).

Dachser Finland Oy hoitaa maantiekuljetuksia (Dachser European Logistics).

DACHSER Finland

Kerava / Vantaa / Lahti / Tampere