VARTA® akut Start-Stop-teknologiaan - ja kauppa käy: Yritys laajentaa tuotantoaan Euroopassa

275 miljoonan euron investoinnit tuotantokapasiteetteihin – akkuja jälkimarkkinoille – nämä AGM-akut vastaavat laadultaan alkuperäisvarustusta

VARTA-merkin akut asettavat uusia mittapuita, kun kyseessä on ympäristölle ystävällinen Start-Stop-teknologia. Jo nyt VARTA on markkinajohtaja Start-Stop-akkujen alkuperäistoimittajana. Hightech-tuotteet, joita markkinoidaan jälkimarkkinoilla nimillä VARTA Start-Stop ja VARTA Start-Stop Plus, ja niiden huippulaatu ovat varmistaneet nämä markkinaosuudet. Ja markkinat kasvavat edelleen, joten yrityksemme investoi nyt Saksan alueella runsaat 275 miljoonaa euroa tuotantakapasiteettien laajentamiseksi. Suurin osa investoinneista kohdennetaan Start-Stop-teknologian laajentamiseen.

„Akuilla on uusissa Start-Stop-järjestelmissä paljon suurempi merkitys kuin perinteisesti, sillä ne ovat koko järjestelmän ydin“, sanoo Jean-François Bouveyron, Johnson Controls Power Solutions EMEA:n, autotuotteiden myyntiyksikön varapresidentti. „Sitä tärkeämpää on katsoa tarkkaan, minkä akun valitsee, sillä eri valmistajien AGM-akuissa on niiden AGM-tyyppinimestä huolimatta melkoisia laatueroja. Asiakkaat, jotka panostavat VARTA-akkuihin, voivat luottaa siihen, että akku täyttää sataprosenttisesti alkuperäisvarustukselle asetetut vaatimukset ja että asiakas hyötyy uusimmasta tuotekehittelystä.

Start-Stop-järjestelmiä silmällä pitäen VARTA-tuotevalikoimassa on viisi erityistä akkutyyppiä, koska perinteiset käynnistysakut eivät kestäisi kovin pitkään näiden järjestelmien vaatimaa korkeaa kuormitusta. Perusversio on VARTA Start-Stop -akku, joka pohjaa EFB-teknologiaan (Enhanced Flooded Battery) ja on kehitetty Start-Stop -perusmalleihin.

Vielä vaativampaan käyttöön on suunniteltu VARTA Start-Stop Plus, joka edustaa AGM-teknologiaa (Absorbent Glass Mat). Sen syklinkestävyys on vieläkin parempi ja varausomaisuudet tehokkaammat – ratkaisevia etuja silloin, kun ajoneuvossa on Start-Stop-järjestelmän ohella muita lisäratkaisuja:

VARTA-akkujen huippulaadusta on tullut tunnustusta myös riippumattomista lähteistä. Amerikkalaisen teknologiakilpailun palkintolautakunta on myöntänyt VARTA Start-Stop –akulle nk. Edison Award -pronssimitalin. Volkswagen Group Award -palkintoa perusteltiin sillä että VARTA Start-Stop Plus akku on erityisen suorituskykyinen ja samalla erityisen hyvin kuumuutta kestävä. Ja ensimmäisen kerran on autotehdas myöntänyt palkinnon akkuvalmistajalle.

Start-Stop-teknologian kasvava suosio kuluttajien keskuudessa vauhdittaa markkinoiden kasvua. Johnson Controls’in ennusteiden mukaan voitaisiin vuoden 2015 loppuun mennessä Euroopassa valmistaa 35 miljoonaa Start-Stop-akkua.

Vuoteen 2015 mennessä Start-Stop-järjestelmällä varustettujen ajoneuvojen osuus kaikista Euroopan maissa valmistetuista ajoneuvoista voi nousta noin 70 prosenttiin.

VARTA on eniten myydyillä Start-Stop-akuillaan varustautunut hyvin jälkimarkkoiden tarpeisiin.

Johnson Controls Power Solutions, the global leader in lead-acid automotive batteries and advanced batteries for Start-Stop, hybrid and electric vehicles. In fact, our 50 manufacturing, recycling and distribution centers supply more than one third of the world’s lead-acid batteries to major automakers and aftermarket retailers. And through our innovations, we are building the advanced battery industry for hybrid and electric vehicles too: we were the first company in the world to produce lithium-ion batteries for mass-production hybrid vehicles. Our commitment to sustainability is also evidenced by our world-class technology, manufacturing and recycling capabilities.

Christian Kulmala

Lehdistön yhteyshenkilö Sales Manager Finland +358-(0)40-5148007