Tule Automechanika 2024 -messuille tutustumaan uusimpiin VARTA-innovaatioihin hallin 4.1 osastolla E10

Clarios esittelee VARTA® Automotiven innovaatioita Automechanika 2024 -messuilla

Maailman johtava edistyneiden matalajänniteakkujen toimittaja Clarios esittelee VARTA®-tuotemerkkinsä uusimman tarjonnan Automechanika 2024 -messuilla, joka on ajoneuvojen huoltoalan merkittävin kansainvälinen tapahtuma. Frankfurtissa 10.–14.9.2024 järjestettävä tapahtuma on ihanteellinen alusta esitellä huippulaadukkaita VARTA®-tuote- ja palveluratkaisuja, jotka vastaavat autoalan jälkimarkkinoiden muuttuviin vaatimuksiin. VARTA® on hallin 4.1 osastolla E10.

Muutosjohtaja autojen ja raskaiden ajoneuvojen markkinoilla

Automechanikassa VARTA® valottaa käynnissä olevaa siirtymää sähköautoihin ja tarjoaa ratkaisuja kaikentyyppisiin sähköajoneuvoihin ja vastaa samalla myös polttomoottorilla varustettujen ajoneuvojen tarpeisiin, sillä niillä on edelleen tärkeä rooli markkinoilla. Markkinoilla on erilaisia ajoneuvotyyppejä, joten muuttuviin vaatimuksiin vastaamiseksi tarvitaan laaja valikoima akkutekniikoita. Sähköajoneuvojen lisääntynyt käyttö luo ennen kaikkea luotettavien 12 voltin akkujen jatkuvan tarpeen. Samaan aikaan edistyneiden akkutekniikoiden, kuten AGM-akkujen (Absorbent Glass Mat) ja EFB-akkujen (Enhanced Flooded Batteries) kysyntä kasvaa, kun start/stop-järjestelmät yleistyvät ajoneuvoissa.

Raskaassa segmentissä tapahtuu kehitystä kohti edistyksellisillä sähköjärjestelmillä varustettuja ajoneuvoja, joissa on varmistettava valaistuksen, jarrujen, ohjauksen, ohjaamon järjestelmien ja muiden ominaisuuksien tarkoituksenmukainen toiminta myös korkeajännitejärjestelmän toimintahäiriössä. Näiden järjestelmien, integroidut akkuanturit mukaan lukien, lisääntyvä monimutkaisuus vaatii innovatiivisia akkutekniikoita lisääntyneiden vaatimusten täyttämiseksi.

Vastauksena sekä autojen että raskaiden ajoneuvojen jälkimarkkinoiden suuntauksiin VARTA® esittelee Automechanikassa innovatiivisen tuotevalikoimansa, joka on suunniteltu pitämään riippumattomat jälkimarkkinat kilpailukykyisinä ja toimimaan yhdessä alkuperäisvalmistajien uusimpien ajoneuvotekniikoiden kanssa.

Uusia horisontteja vapaa-ajan sovelluksissa

VARTA® etsii uusia rajoja myös vapaa-ajan markkinoilla, joilla kasvaa suuntaus kohti energiaintensiivistä elämäntapaa erityisesti matkailuajoneuvojen käytössä ja veneilyssä. Tämä näkyy matkailuautojen uusien rekisteröintien 13 prosentin kasvuna vuosina 2017–2021*. Automechanikassa yhtiö esittelee uuden premium-akkujen valikoiman, joka on tarkoitettu erityisesti syväkiertosovelluksiin tämän alan korkeisiin energiatarpeisiin vastaamiseksi.

Tulevaisuuden näkymät IAA Transportation 2024 -tapahtumassa

Automechanikan jälkeen Clarios osallistuu IAA Transportation 2024 -tapahtumaan Hannoverissa 17.–22.9.2024. Esittelemme nykyisten ja tulevaisuuden hyötyajoneuvojen VARTA®- ja Clarios-ratkaisuja osastolla D59. Ratkaisut sisältävät edistyksellistä kemiaa, kuten litiumioni-, natrium-ioni- ja AGM-akkuteknologiaa. Samalla tarkastelemme, miten datapohjainen akkuanalytiikka voi muuttaa toimintaamme reaaliajassa.

Huomaa: VARTA® on Clariosin rekisteröity tavaramerkki.

Lähde: *CIVD Annual Report 2021_2022, ECF car park 2020; https://www.civd.de/en/artikel/monthly-registrations/

Tietoa Clariosista: Clarios on maailman johtava ajoneuvoissa käytettävien edistyneiden matalajänniteakkujen toimittaja. Kehitämme yhä älykkäämpiä ratkaisuja yleisesti ottaen kaikenlaisiin ajoneuvoihin. Meillä on noin 18 000 työntekijää yli 100 maassa. Tarjoamme syvällistä asiantuntemusta jälkimarkkina- ja OEM-kumppaneillemme sekä luotettavuutta, turvallisuutta ja mukavuutta jokapäiväiseen käyttöön. Olemme sitoutuneet planeettaamme ja työskentelemme jatkuvasti kestävän kehityksen puolesta edistämällä ja puolustamalla kestävyyden parhaita käytäntöjä koko toimialalla. Clarios on sitoutunut kestävään kehitykseen ja toiminnan tehokkuuteen. Huolehdimme siitä, että 100 % myymistämme tuotteista on kierrätettäviä. Clarios on Brookfieldin osakkuusyhtiö.

Tietoa VARTAsta: VARTA®-akut ovat polttoainetta säästävien innovaatioiden, kuten Start-Stop-järjestelmien, liikkeelle paneva voima. Ne käynnistävät auton moottorin luotettavasti kerta toisensa jälkeen ja auttavat varmistamaan ajoneuvon parhaan mahdollisen suorituskyvyn. VARTA-tuotemerkillä on yli 125 vuoden historia. Johtavat ajoneuvovalmistajat ovat valinneet ensiasennukseen VARTA-akut, joihin autoilijat ympäri maailmaa luottavat.

Christian Rosenkranz, Clarios vice president, sustainability and corporate affairs EMEA.

Clarios ja sen VARTA®-brändi voittivat kiertotalouspalkinnon johtavana akkujen kierrättäjänä World Sustainability Awards – kilpailussa

VARTA-brändin valmistaja Clarios on voittanut kiertotalouspalkinnon vuoden 2023 World Sustainability Awards -kilpailussa. Clarios on tulevaisuuden liikenteen mahdollistavien pienjänniteakkujen globaali johtaja ja yksi 15 yrityksestä, jotka olivat palkintoehdokkaina. Clarios selviytyi viimeiselle arviointikierrokselle ainoana autoteollisuuden toimijana.