Canon tarjoaa graafisen alan yrityksille mahdollisuuden muuttaa liiketoimintaansa Drupa 2024 -messuilla

Drupa 2024 -messuilla 28. toukokuuta - 7. kesäkuuta 2024 Saksan Düsseldorfissa Canon osoittaa, miten se yhdessä kumppaneidensa kanssa tekee tiivistä yhteistyötä asiakkaidensa rinnalla tarjotakseen muutoksen mahdollistavaa teknologiaa, asiantuntemusta ja tukea, jotka innostavat ja auttavat asiakkaita viemään heidän liiketoimintaansa eteenpäin. Samalla Canon auttaa palveluntarjoajia kehittämään uusia ja parempia tapoja työskennellä asiakkaidensa kanssa innovatiivisten liiketoimintamallien sekä uudenlaisen yhteistyön ja integraation avulla. Esillä on myös inspiroivia ja kunnianhimoisia hankkeita ja yhteisöjä, jotka vaikuttavat alan toimitusketjuihin ja koko graafiseen teollisuuteen.

Canonin osastolla kävijät voivat tutustua digitaalisen painamisen ja suurkuvatulostamisen kattavaan ja laajaan teknologiavalikoimaan, mukaan lukien Canon PRISMA -työnkulkujärjestelmät, tulostus- ja painomateriaalit, inkjet- ja toner-teknologiaratkaisut, rulla- ja arkkipainokoneet, suurkuvatulostimet, tasotulostimet ja rullalta rullalle -tulostimet sekä digitaaliset etiketti- ja pakkauspainokoneet. Kaikki tuotantoratkaisut tuottavat livenä erilaisia printtisovelluksia, ja ne on järjestetty toimialasegmenteittäin: Kaupallinen painaminen, kustantaminen (mukaan lukien kirjat), myynninedistämismateriaalit (mukaan lukien suoramainonta ja vähittäiskauppa), etiketit ja pakkaukset, sisustus sekä yritysten sisäinen- ja CAD-tulostaminen. Messuosaston Printworks-alueella kävijöillä on mahdollisuus keskustella strategisista ja operatiivisista haasteistaan Canonin liiketoiminnan kehittämisen, työnkulun ja sovellusten asiantuntijoiden kanssa. Samalla voi myös tutustua siihen, miten Canon on menestyksekkäästi tukenut kaikentyyppisiä ja -kokoisia tulostus- ja painopalvelujen tarjoajia ottamaan käyttöönsä kestäviä kasvustrategioita, jotka perustuvat innovatiivisiin teknologioihin, asiantuntijoiden neuvontaan ja toteutuskykyyn - ratkaisujen suunnittelusta projektinhallintaan, prosessien automatisointiin, palveluun ja tukeen.

Arkkipainokoneiden tuotevalikoiman laajentaminen

Laajennettu digitaalisten arkkipainokoneiden valikoima kuvastaa yrityksen asemaa digitaalisen tuotantopainamisen markkinoiden eturintamassa. Canon kumppanit hyötyvät kasvumahdollisuuksista, joita tämän segmentin laajin valikoima toner- ja inkjet-painokoneita tarjoaa. Euroopan ensiesittelyssä Drupassa on uusi Canon varioPRINT iX1700 -inkjet arkkipainokone (saatavilla 2025), joka tuottaa tehokkaasti keskimäärin 300 000-1,5 miljoonaa A4-painopintaa kuukaudessa. Uusi painokone sijoittuu kahden erittäin menestyksekkään painokonemallin väliin; Canon varioPRINT iX3200 B3 -inkjet painokone, johon asiakkaat luottavat maailmanlaajuisesti ja jonka kuukausittainen painovolyymialue on miljoonasta viiteen miljoonaa A4-painopintaa, ja menestyksekäs Canon imagePRESS V -sarjan -toner painokone, joita on asennettu EMEA-alueella yli 2 500 sen julkaisun jälkeen.

Lisäksi Canon laajentaa arkkisyötteisen inkjet-painamisen mahdollisuuksia suurempiin painovolyymeihin julkaisemalla uuden raskaan sarjan B2 inkjet -painokoneen, Canon varioPRESS iV7, aina 4,5 miljoonaan B2-painopintaan asti kuukaudessa. Canonin osastolla kävijät voivat tutustua printtinäytteisiin ja digitaaliseen animaatioon uudesta painokoneesta, jonka saatavuus alkaa vuoden 2025 jälkipuoliskolla. Yhdessä imagePRESS, varioPRINT iX ja varioPRESS -teknologia alustojen avulla luodaan kattava portfolio arkkipainoteknologioita kaikenkokoisille yrityksille ja kaikenkokoisille tuotantomäärille.

Rullasyötteisen laiteportfolion laajentaminen

Drupassa on myös Canonin uusimpien suurnopeuksisten rullapainokoneiden, ProStream 2000 -sarjan ja ColorStream 8200:n, maailmanlaajuinen lanseeraus. ColorStream 8200 inkjet -rullapainokone esitellään älykkään end-to-end kokonaisratkaisun avulla, joka on Canonin ja Hunkelerin yhteistyöhön perustuva asiakaslähtöinen teknologiainnovaatio. Se hyödyntää automatisoidun on-demand-kirjatuotannon rajoja. Uusi ProStream 2133 -rullapainokone tuottaa suoramainoksia, kirjoja ja aikakauslehtiä muuttuvissa formaateissa lennossa, mikä korostaa sen tuottavuutta, laatua ja tuotannon monipuolisuutta.

Suurkuvatulostamisen uutuudet

Suurkuvatulostussovellusten tuottajien kannalta teknologisia kohokohtia ovat äskettäin markkinoille tuotu Arizona 2300 FLXflow -tasotulostin, jossa on lisävarusteena saatava PRISMAelevate XL -ohjelmisto, sekä uudet imagePROGRAF PRO- ja GP-sarjan suurkuvatulostimet sekä muut messuilla esiteltävät innovaatiot:

• plotWAVE ja colorWAVE T-sarjat, Canonin seuraavan sukupolven suurkuvatulostimet teknisten asiakirjojen tulostukseen. Molemmat T-sarjat sisältävät myös PRISMA Tech Suite -työnkulkuratkaisun, lisäksi tulostimien useat IT-turvaominaisuudet tarjoavat korkeaa suojaustasoa, ja kiertotalouden mukainen suunnittelu tukee ympäristöaloitteita.
  • Useita innovaatioita, jotka laajentavat arvokkaiden sovellusten valikoimaa, joita Colorado M-sarjan avulla palveluntarjoajat voivat kehittää liiketoimintansa kasvun tueksi, mukaan lukien UVgel Packaging Factory, FLXture (viiden mustekerroksen tulostusteknologia, joka luo tulostettuun kuvapintaan mikrotekstuuria), mahdollisuus tulostaa graafisia päällekkäisyyksiä kalvokytkimiin ja uusi Jumbo Roll Interface -liitäntäsarja.

Etiketit ja pakkaukset

Canon esittelee osastollaan erilaisten etiketti-, aaltopahvi- ja taivekartonkisovellusten livetuotannon avulla sitoutumisensa merkittäväksi ja luotettavaksi kumppaniksi etiketti- ja pakkausmarkkinoilla. Todisteena tästä sitoumuksesta Canon esittelee ensimmäistä kertaa Japanin ulkopuolella uuden LabelStream LS2000 -vesipohjaisten musteiden digitaalisen etikettipainokoneen, joka tulee saataville vuonna 2025. Canon esittelee 3D-mallin, teknologia-animaatioiden ja tuotantonäytteiden avulla myös konseptinsa 1,7 metriä leveästä aaltopahvipainokoneesta, jonka tuotantonopeus on 8 000 neliömetriä tunnissa offset-laadulla. Edale, Canon-yritys vuodesta 2022, esittelee osastollaan FL5-kartonkituotantolinjaansa, joka on integroitu FDC6000-tasostanssileikkuriin, jolla kartonkiarkki voidaan viimeistellä yhdellä läpiviennillä.

Lisätietoja: Canon Oy, Jouni Lakka, jouni.lakka@canon.fi, p. +358 407154422

Linkit Canonin drupa-tiedotteisiin (englanniksi) alla.

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka toimii noin 120 maassa ja työllistää Euroopassa noin 12 850 ihmistä. Vuonna 1937 perustettu Canon on ollut edelläkävijä jo yli 80 vuoden ajan sekä ammattilaisille että kuluttajille suunnatuissa kuvaamisen ja tulostamisen ratkaisuissa. Yrityksille Canon tarjoaa laajan valikoiman toimistotulostamisen, tuotantotulostamisen ja tiedonhallinnan ratkaisuja

Canonin toiminnan perustana on Kyosei-yritysfilosofia, joka tarkoittaa elämistä ja työskentelyä yhdessä yhteisen hyvinvoinnin eteen. Tuotteidemme, ratkaisuidemme ja palveluidemme avulla pyrimme kestävään liiketoiminnan kasvuun ja minimoimaan oman liiketoimintamme ja asiakkaidemme ympäristövaikutuksia.

Canonin tavoitteena on muuttaa maailmaa kuvantamisen avulla. Teknologioidensa ja innovaatioidensa avulla Canon koettelee rajoja siinä, mikä on mahdollista, auttaa ihmisiä kehittämään uusia luovia ratkaisuja ja katsomaan maailmaa uusin silmin. www.canon.fi