Givers Gain -ajattelu vauhdittajaksi kasvuun

Hyväntekeväisyysjärjestöille tarjotaan kumppanuutta BNI:ssä

Givers Gain -ajattelu on koko BNI-toiminnan tärkein periaate, johon koko toiminta perustuu. Sen ytimessä on vastavuoroisuus – ”kun autan ryhmäni liikekumppaneita heidän omassa liiketoiminnassaan, he vuorostaan haluavat auttaa minua”. Givers Gain -ajatuksen kanssa kulkee käsi kädessä erinomaisesti myös hyväntekeväisyystoiminta. Kaikilla Suomen BNI-ryhmillä onkin mahdollisuus tarjota yhdelle voittoa tavoittelemattomalle yritykselle vuoden BNI-liikekumppanuus omassa ryhmässään ilman vuosimaksua.

Kun mietitään BNI-toimintaa ja voittoa tavoittelemattomia yhdistyksiä, saattaa ensivaikutelmana tulla mieleen, että näillä kahdella ei välttämättä ole kovinkaan paljon yhteistä. Mutta BNI-toimintaan liittyessään myös hyväntekeväisyysyhdistykset tai muut voittoa tavoittelemattomat organisaatiot voivat saada monia uusia ulottuvuuksia omaan toimintaansa ja sen kehittämiseen. BNI tarjoaa hyvin organisoidun, selkeästi mitattavan ja positiivista energiaa välittävän toimintakulttuurin, jonka tavoitteena on toisen menestymisen tukeminen. Yhteistyötä voidaan hyödyntää niin alueellisesti, paikallisesti kuin ryhmätasoisesti monin eri tavoin Givers Gain -hengen mukaisesti. Kahden organisaation yhteistyön voima ja painoarvo on myös aina suurempi kuin yhden. Voittoa tavoittelematon yritys voi olla BNI-liikekumppanina yhden vuoden ilmaiseksi ja jos ensimmäisen vuoden jälkeen halua olisi jatkaa, se onnistuu vuosimaksun maksamalla.

BNI säätiö tukee lasten ja nuorten koulutusta

BNI on tukenut maailmanlaajuisesti lasten ja nuorten pääsyä koulutukseen vuodesta 1998 lähtien, jolloin BNI säätiö perustettiin. Tämän säätiön tarkoituksena on auttaa parantamaan sellaisten lasten oloja, joiden koulutusmahdollisuudet ovat jostain syystä rajoitettuja.

BNI säätiön toiminnan lisäksi hyväntekeväisyysjärjestöjen yhden vuoden kumppanuuden tarjoaminen on myös osa yleistä yhteiskuntavastuutyötämme, jolla usein on merkitystä ja vaikutusta BNI ryhmän toiminta-alueella. Yhteistyön myötä Givers Gain -periaate voi toteutua hyvinkin monitasoisesti niin paikallisesti kuin laajemminkin ja siksi kannustamme ryhmiä kutsumaan aktiivisesti myös voittoa tavoittelemattomia organisaatioita vierailemaan ryhmissä.

Tervetuloa tutustumaan BNI-yhteistyöhön

Työskenteletkö sinä hyväntekeväisyyttä harjoittavassa yhdistyksessä tai järjestössä ja sinua kiinnostaisi tehdä yhteistyötä laajemmin yritysmaailman kanssa? Ota rohkeasti yhteyttä ja etsitään yhdessä sinulle ryhmä, jossa voisit vierailla ja tutustua toimintaamme sekä siihen, miten me autamme toisiamme menestymään.

Voit ottaa meihin yhteyttä nettisivujemme kautta ja pyytää vierailukutsua sinulle parhaiten sopivaan ryhmään. Olemme tämän jälkeen sinuun yhteydessä vierailun sopimiseksi.

Annetaan hyvän kiertää!

BNI toimii 78 maassa yli 325 000 liikekumppanin voimin. Suomen ensimmäinen BNI-ryhmä aloitti toimintansa vuonna 2008 ja tuona aikana BNI on tuonut kauppaa liikekumppaneilleen Givers Gain® -periaatteella jo yli 320 miljoonan euron edestä. Suomessa BNI ryhmiä löytyy 23 paikkakunnalta ja toimintaa ollaan laajentamassa uusille paikkakunnille.