BNI Hyvinvointimarkkinat Hyvinkäällä toukokuussa 2024

Vahvistusta markkinointiin laajennetulla BNI power-tiimillä

BNI Hyvinkään Fiillis -ryhmän Hyvinvoinnin Power-tiimin aloitteesta järjestettiin toukokuun alussa Knehtilän luomutilalla Hyvinkäällä Hyvinvointimarkkinat. Hyvinvointimarkkinoilla oli esittelijöinä hyvinvointialan toimijoita useista eri BNI-ryhmistä.

Tapahtuma sai alkunsa BNI Hyvinkään Fiilis -ryhmän Hyvinvoinnin Power-tiimin ensimmäisessä kokouksessa joulukuussa 2023. Tuolloin ryhmässä pohdittiin, miten he voisivat yhdessä markkinoida palveluitaan paikallisille ihmisille ja kuinka he saisivat parhaalla mahdollisella tavalla yhdistettyä voimansa. Suunnittelun edetessä päätettiin Hyvinvointimarkkinoiden toteutukseen kutsua mukaan toimijoita myös muista ryhmistä ja näin syntyi laajennettu Hyvinvoinnin Power-tiimi.

Hyvinkään Hyvinvointimarkkinat onnistuivat erinomaisesti. Kävijöitä oli noin 40 ja kauppaakin tehtiin tapahtuman aikana. Suurin anti oli kuitenkin markkina-/ messukonseptin testaaminen, hyvinvointitoimijoiden yhteinen tekeminen, toisiinsa tutustuminen sekä suunnitellut uudet yhteiset avaukset.

Markkinoilla oli mukana toimijoita Hyvinkään BNI-ryhmän lisäksi Lohjalta, Sisu Onlinesta Itä-Uusimaalta, Kolmenkulmasta Nokia-Ylöjärvi -alueelta ja Tammesta Vantaalta. Mukana olleet toimijat: Wirkee Oy Kristiina Kauranen, Apuväline ja Fysio Ortofix Oy Miska Kivelä, Piinto Oy Pii Leskinen, Unikulma Oy Nelly Nuutinen, Aamuhoiva Oy Niina Ahola, Jemma’s Productions Emma Jäntti, Metsänautti Oy Jonna Granroth, Mielenmailla Maisa Mäki, Hanna Tuominen Dance Hanna Tuominen, IceGold Oy Sari Lahdelma, Knehtilän luomutila Markus Eerola ja muutama muu BNI:n ulkopuolinen toimija.

Onnistunut tapahtuma osoitti, että yhteistyössä on todellakin voimaa ja BNI:tä voi hyödyntää monella tavalla. BNI-verkostoja kannattaa hyödyntää rakentamalla ryhmän sisäisiä power-tiimejä sekä myös tällaisia laajennettuja eri ryhmien välisiä yhteistyöprojekteja. Innolla jäämme odottamaan millaisia yhteistyökuvioita ja toteutuksia ryhmissä vielä keksitäänkään!

Kiitos artikkeliaiheesta, tiedoista ja kuvista, Kirstiina Kauranen.

BNI toimii 78 maassa yli 325 000 liikekumppanin voimin. Suomen ensimmäinen BNI-ryhmä aloitti toimintansa vuonna 2008 ja tuona aikana BNI on tuonut kauppaa liikekumppaneilleen Givers Gain® -periaatteella jo yli 320 miljoonan euron edestä. Suomessa BNI ryhmiä löytyy 23 paikkakunnalta ja toimintaa ollaan laajentamassa uusille paikkakunnille.