BMW tuo markkinoille joustavan Plug & Charge -lataustoiminnon ensi vuonna

BMW tuo markkinoille joustavan Plug & Charge -lataustoiminnon ensi vuonna

BMW:n tuo autoihinsa vaivattoman lataamisen Plug & Charge -toiminnon ensi vuoden puolivälissä. Plug & Charge -toiminnon avulla asiakkaat voivat siis ladata autojaan useilla latausasemilla ilman lataussirua tai -sovellusta, koska latauslaite osaa laskuttaa suoraan auton latauspistokkeen jakaman tiedon avulla.

Plug & Charge -toiminto helpottaa sähköauton lataamista. Asiakkaan tarvitsee vain liittää latauskaapeli auton latausliitäntään ja tarvittavat tiedot kulkevat automaattisesti latauskaapelin kautta. Siksi latausta ei tarvitse aktivoida sovelluksen tai lataussirun avulla.

Plug & Charge -teknologiaa käyttävät jo nyt useat autonvalmistajat, mutta BMW on ensimmäinen yritys, joka yhdistää tulevaan Plug & Charge -toimintoonsa mahdollisuuden kerätä useita lataussopimuksia. Perinteisesti Plug & Charge -toiminto on yhdistetty vain yhteen valittuun toimittajaan.

Asiakkaat voivat yhdistää autoonsa jopa viiden eri toimittajan nykyiset lataussopimukset ja siten käyttää näiden toimijoiden latausasemia vaivattomasti. Ainoa ehto on, että latausasemat on liitettävä Hubjectin Euroopan laajuiseen eRoaming-verkkoon. (Sekä nykyiset että tulevat ISO-standardit on integroitu BMW:n Plug&Charge -toimintoon.)

Helppoutta ja joustavuutta IONITY- ja BMW Charging -palveluilla

Keskeinen osa BMW:n Plug & Charge-ominaisuutta on yhteys IONITY-latausverkkoon. BMW, Daimler, Ford sekä Volkswagen-konserni mukaan lukien Audi ja Porsche käynnistivät yhteisyritys IONITYn vuonna 2017. Myöhemmin yhtiöön on liittynyt myös useita autonvalmistajia. Suomessa on nyt IONITYn latauspisteitä kolmessa paikassa, joissa on yhteensä kuusi latauspistettä.

IONITY on keskeinen osa BMW Charging -palveluun yhdistettyä latausverkostoa, joka tarjoaa asiakkailleen nykyään pääsyn lähes 400 000 latausasemaan ympäri Eurooppaa.

Sähkökäyttöinen suurperhe – lisää tulossa

BMW i3:n lanseerauksen jälkeen vuonna 2013 BMW:n sähköinen perhe on kasvanut BMW iX3:lla, BMW i4:llä ja BMW iX:llä. Lähikuukausina markkinoille tuodaan täysin uudet BMW iX1 ja BMW i7. Tämän jälkeen tulee muun muassa täyssähköinen BMW 5-sarja.

BMW aikoo kattaa yli 90 prosenttia eri segmenteistä sähköautoilla ensi vuonna. Käyttäjäystävälliset latausratkaisut ovat siis tärkeä tekijä BMW:n, MINIn, Rolls-Roycen ja BMW Motorradin saumattomalle sähköiselle liikkuvuudelle tulevina vuosina.

BMW Group myi yli 2,5 miljoonaa autoa ja yli 194 000 moottoripyörää vuonna 2021. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2021 oli 111,2 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 16,1 miljardia euroa. Vuoden 2021 lopussa yhtiöllä oli yhteensä 118 909 työntekijää.

BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI, Rolls-Royce ja BMW Motorrad ja joka tarjoaa myös rahoitus- ja liikkuvuuspalveluita. BMW Groupilla on yli 30 tuotantolaitosta maailmanlaajuisesti, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.
BMW Group myi yli 2,55 miljoonaa henkilöautoa ja yli 209 000 moottoripyörää vuonna 2023. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2023 oli 155,5 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 17,1 miljardia euroa. Vuoden 2023 lopussa yhtiöllä oli yhteensä 154 950 työntekijää.
BMW Groupin menestys on aina pohjautunut pitkäjänteiseen suunnitteluun ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut jo varhaisessa vaiheessa strategiaansa ohjaamaan vastuullisuuden ja tehokkaan resurssien hallinnan toimitusketjusta tuotannon kautta aina tuotteidensa käyttövaiheen loppuun saakka.