BMW on pääyhteiskumppani The Aurorassa, uudessa klassisten ja modernien autojen tapahtumassa

Maailman ikonisimpia autoja on kolmen heinäkuisen päivän ajan esillä Ruotsissa. The Aurora-tapahtuman pääyhteistyökumppanina BMW on näkyvästi esillä joillakin tunnetuimmista vanhoista autoistaan sekä nykymalleilla, mutta myös avaamassa verhoa tulevaisuuteen kahdella konseptiautolla.

Ensimmäistä kertaa järjestettävä The Aurora -tapahtuma esittelee ainutlaatuisimpia autoja maailmassa 5.—7. heinäkuuta Norrvikenin puutarhoissa Båstadissa. Tapahtuman odotetaan houkuttelevan autoharrastajia ja -keräilijöitä kaikkialta Euroopasta ihailemaan harvinaisia ja eksklusiivisia autoja lähietäisyydeltä kauniissa kasvitieteellisissä puutarhoissa.

Tapahtuman pääyhteistyökumppanina BMW esittelee malleja kaikilta tuotemerkeiltään: BMW, MINI, Rolls-Royce Motor Cars ja BMW Motorrad. Kaikkien BMW -brändien läsnäolo korostaa yhtiön asemaa yhtenä johtavista premium-liikkuvuuden tarjoajista sekä sitoutumista autoteollisuuden historian säilyttämiseen.

BMW:n yli 100-vuotisen historian aikana yhtiö on valmistanut useita ikonisia malleja. Tapahtumassa vierailijoilla on mahdollisuus nähdä valikoima näitä historiallisia malleja nykyisten mallien rinnalla sekä kaksi konseptiautoa, joidenn avulla kävijät voiva kurkistaa tulevaisuuteen. BMW:n Vision Neue Klasse -konseptiautot ovat nähtävissä ensimmäistä kertaa Pohjolassa, ja Rolls-Roycen ensimmäinen täyssähköauto Spectre juhlii tapahtumassa virallista julkista debyyttiään Skandinaviassa.

"Olemme ylpeitä yhteistyöstämme Aurora Scandinavian Concoursin kanssa", BMW:n Pohjois-Euroopan-brändijohtaja Marie Dellbrant sanoo. "Tämä kumppanuus antaa meille mahdollisuuden juhlistaa BMW:n ikonisten tuotemerkkien rikasta perintöä ja myös esitellä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Haluamme jakaa intohimomme näihin sykähdyttäviin ajoneuvoihin näyttelyn osanottajien kanssa."

"Arvostamme BMW:tä The Auroran pääyhteistyökumppanina. BMW:n hämmästyttävä historia ja innovaatioihin keskittyminen ovat linjassa sen kanssa, mitä haluamme saavuttaa The Auroralla”, kertoo The Auroran toimitusjohtaja Filip Larsson.

Rolls-Royce Spectre

Spectre aloittaa uuden jännittävän täysähköisen luvun Rolls-Royce Motor Carsin historiassa. Mallilla on kaikki ominaisuudet, joista Rolls-Royce on maailmanlaajuisesti tunnettu: se on hiljainen, hienostunut ja väkevä. Spectre osoittaa, kuinka täydellisesti Rolls-Royce soveltuu sähköistykseen, ja se luo mallin täysin uuden erittäin ylellisten sähköisten supercoupeiden luokan luomiselle. Eleganssia ja innovatiivisuutta yhdistävä Spectre ihastuttaa vaikuttavalla mutta vaivattoman hienostuneella ulkonäöllään, joka on sopusoinnussa Auroran tunnelman kanssa.

BMW Vision Neue Klasse

Neue Klasse on alku uuden sukupolven BMW-malleille, jotka lanseerataan vuodesta 2025 alkaen. Uudet mallit nostavat vaatimustasoa digitalisaation, sähköistyksen ja kiertotalouden alueilla. Uuden sukupolven sähkövoimansiirtoteknologian ja uusien pyöreiden akkukennojen ansiosta asiakkaat voivat odottaa vähintään 30 prosentin kasvua toimintamatkassa ja latausnopeudessa. Neue Klasse -nimi on harkittu viittaus 1960-luvun aikakauteen, jolloin BMW toteutti suuren muutoksen ja lanseerasi urheilullisen BMW 1500 -sedanin. Silloin muutoksia tehtiin käytännössä kaikilla yhtiön osa-alueilla, ja ne merkitsivät käännekohtaa BMW Groupin historiassa. Yhdistämällä innovaatiot, muotoilun ja urheilullisuuden BMW 1500:sta ja sen seuraajista tuli käännekohta yritykselle ja BMW:stä tuli synonyymi silkkaa ajamisen nautintoa -brändilupaukselle, joka pitää edelleen paikkansa. Uuden Neue Klassen ensimmäisistä malleista tulee BMW-malliston ydin – keskikokoista kaupunkimaasturia seuraa sedan nykyisen 3-sarjan segmentissä. Auroran aikana kävijät saavat käsityksen siitä, miltä nämä autot saattavat näyttää, sillä esillä ovat BMW Vision Neue Klasse Sedan ja BMW Vision Neue Klasse X.

Lisätietoja Aurora-tapahtumasta: https://www.theaurora.se/

BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI, Rolls-Royce ja BMW Motorrad ja joka tarjoaa myös rahoitus- ja liikkuvuuspalveluita. BMW Groupilla on yli 30 tuotantolaitosta maailmanlaajuisesti, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi yli 2,55 miljoonaa autoa ja yli 209 000 moottoripyörää vuonna 2023. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2023 oli 155,5 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 17,1 miljardia euroa. Vuoden Vuoden 2023 lopussa yhtiöllä oli yhteensä 154 950 työntekijää.

Instagram: https://instagram.com/bmwgroup

BMW Group myi yli 2,55 miljoonaa henkilöautoa ja yli 209 000 moottoripyörää vuonna 2023. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2023 oli 155,5 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 17,1 miljardia euroa. Vuoden 2023 lopussa yhtiöllä oli yhteensä 154 950 työntekijää.
BMW Groupin menestys on aina pohjautunut pitkäjänteiseen suunnitteluun ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut jo varhaisessa vaiheessa strategiaansa ohjaamaan vastuullisuuden ja tehokkaan resurssien hallinnan toimitusketjusta tuotannon kautta aina tuotteidensa käyttövaiheen loppuun saakka.