Arla Ingmanin Sipoon meijeri 20 vuotta 27.4.

Arla Ingmanin Sipoon meijeri 20 vuotta 27.4.

Arla Ingmanin Sipoon Söderkullassa sijaitseva meijeri vihittiin käyttöön 27. huhtikuuta 1992. Avajaisseremoniassa ulkomaankauppaministeri Pertti Salolainen painoi kytkintä, joka käynnisti tehtaan mehulinjan.

Uutta tehdasta juhlistettiin myös julkaisemalla iltapäivälehdissä nelivärisiä liitteitä “Pohjoismaiden suurimmasta keittiöstä”. Valmistuttuaan Sipoon meijeri pystyi muun muassa vastaanottamaan yli 50 miljoonaa litraa maitoa ja tuottamaan yli 20 miljoonaa litraa jäätelöä.

Kaksikymmentä vuotta myöhemmin Sipoon meijeri vastaanottaa viikkotasolla noin 2,6 miljoonaa litraa maitoa. Tuotevalikoimakin on muuttunut entistä monipuolisemmaksi. Repertuaariin kuuluu muun muassa piimä, voi, jogurtti, mehukeitto, ruoanlaittotuotteet ja tietysti myös viili. Meijerissä pakataan nyt myös tuoremaitoa.

20-vuotissyntymäpäiviä juhlistettiin henkilöstön kesken kakkukahveilla.