Are valittiin talotekniikkatoimittajaksi KYS Psykiatriatalo -hankkeeseen (havainnekuva: KYS Psykiatriatalo)

Are talotekniikkatoimittajaksi KYS Psykiatriatalo -hankkeeseen

Kuopion yliopistollisen sairaalan kampusalueelle rakentuu vuosina 2022–2024 uusi Psykiatriatalo. Are vastaa uudisrakennuksen ilmanvaihto-, putki- ja sähkötöistä. Urakoiden arvo on noin yhdeksän miljoonaa euroa.

Psykiatriatalo tulee yhdistämään kaikki Kuopion alueen erikoissairaanhoidon mielenterveyspalvelut saman katon alle. Rakennusprojekti kuuluu osaksi yliopistollisen sairaalan toimitiloja uudistavaa KYS Uudistuu -hanketta. Noin 16 000 bruttoneliömetrin kokoisen kokonaisprojektin kustannusarvio on arviolta 48 Me.

– On hienoa, että Are pääsee antamaan vahvan teknisen osaamisensa ja tietotaitonsa KYS Psykiatriatalo -hankkeeseen, Aren aluejohtaja Aapo Toivainen kertoo.

Are on toteuttanut suuria taloteknisiä urakoita KYS:n uudistushankkeissa jo aiempinakin vuosina. Are on urakoinut muun muassa sairaalan uudisrakennusten, peruskorjausten ja laajennusten parissa.

– Lisäksi Aren kiinteistöpalveluilla on ollut yhtäjaksoinen puitesopimus jo vuodesta 2003 alkaen. Pitkä ja tuottava yhteistyömme KYS:n kanssa on luonut luottamusta molemmille osapuolille, Toivainen kiittää.

Aapo Toivainen
aluejohtaja, Are Oy
aapo.toivainen@are.fi

Are on Suomessa perustettu perheyritys, jolla on yli sadan vuoden kokemus talotekniikasta. Tarjoamme ratkaisuja ja palveluita kiinteistön koko elinkaarelle aina uudiskohteiden talotekniikkaurakoinnista, ylläpitoon ja huoltoon, modernisointiin ja korjausrakentamiseen. Työskentelemme tiiviisti yhdessä asiakkaidemme kanssa löytääksemme parhaat ratkaisut, oli kyseessä sitten toimisto, kauppakeskus, hotelli, sairaala, asuinkiinteistö tai teollisuuslaitos. Panostamme älykkääseen talotekniikkaan, jolla varmistamme asiakkaillemme energiatehokkaat tilat ja tilojen loppukäyttäjille miellyttävät sisäolosuhteet, kustannustehokkaasti toteutettuina. Arella on yhteensä noin 3 500 työntekijää Suomessa ja Ruotsissa, ja sen liikevaihto on noin 490 miljoonaa euroa. Are on osa Conficap-konsernia.