​Ikimuistoinen kuukausi Adeccon kesätoimitusjohtajana

Aina kannattaa yrittää

Hakiessani kesätoimitusjohtajaksi Adeccolle en ikinä uskonut tulevani valituksi, mutta koin tehtävän niin houkuttelevaksi, että minun oli pakko kokeilla onneani, sillä eihän minulla ollut mitään hävittävää. Nyt kesätoimarikuukausi on takana, ja täytyy sanoa, että tämä on sellainen kuukausi, jonka muistan varmasti loppuikäni. Koko kokemus hakuprosesseineen oli uskomattoman hieno ja opettavainen. Opin muun muassa, että aina kannattaa yrittää. Haluankin rohkaista kaikkia uskomaan enemmän itseensä ja yrittämään rohkeasti asioita, jotka kiinnostavat – siitä voi seurata jotakin ikimuistoista!

Parasta kuukaudessa olivat ehdottomasti tapaamani ihmiset ja kokemukset, jollaisia ei normaalisti pääse kokemaan uraansa aloittelevana henkilönä. Pääsin muun muassa kuuntelemaan Skype-kokousta, jossa oli mukana Adeccon eri maaorganisaatioiden toimitusjohtajia, osallistumaan Henkilöstöpalveluyritysten liiton hallituksen kokoukseen sekä Adecco Suomen johtoryhmän palavereihin. Toisen johtoryhmän palaverin pääsin jopa itse vetämään ja esittelin siellä kuukauden aikana muodostamani näkemykseni Adeccosta.

Tervetullut olo toimistoilla ja asiakkaiden luona

Oli todella hienoa päästä kiertämään myös toimistoja ja asiakkaita muualla Suomessa. Kävimme toimitusjohtajamme, Jukka-Pekka Annalan kanssa Tampereella, Turussa, Kajaanissa ja Oulussa, joissa osassa Adeccoa edustaa Sihti-brändimme ja osassa kummatkin. Näitä vierailuja tulen muistelemaan lämmöllä, sillä tapaamani kollegat tekivät minuun suuren vaikutuksen. Tunsin oloni todella tervetulleeksi ja näin, kuinka omistautuneita kollegat ovat työlleen ja kuinka he palvelevat sydämestään asiakkaitamme ja työntekijöitämme. Pystyin kuvittelemaan itseni töihin mihin tahansa näistä toimipisteistä; sen verran kotoisaksi tunsin oloni jokaisessa. Lisäksi minulla oli kunnia käydä tutustumassa joihinkin asiakkaistamme ja oppia yllättäviäkin faktoja heidän tuotteistaan ja tuotantoprosesseistaan. Arvostan suuresti sitä, että he toivottivat meidät tervetulleeksi ja lahjoittivat aikaansa meille.

Tämän tehtävän myötä olen myös päässyt tutustumaan Adeccon 47:ään muuhun kesätoimitusjohtajaan ympäri maailman. Kilpailemme keskenämme siitä, kenestä tulee Global CEO for One Month ja kuka siis pääsee työskentelemään syksyllä Adecco Groupin toimitusjohtajan, Alain Dehazen rinnalle. Saamme viikoittaisia haasteita isomman projektin lisäksi ja nämä jatkuvat vielä heinäkuun lopulle. Olemme muiden kesätoimitusjohtajien kanssa päivittäin yhteydessä yhteisten viestiketjujen kautta ja sieltä tullut tuki on ollut hienoa!

Haastava kuukausi oman mukavuusalueen ulkopuolella

Tapaamistani ihmisistä Jukka-Pekka Annala tuli luonnollisesti tutuimmaksi ja hänen kanssaan käymäni keskustelut olivat todella mielenkiintoisia ja inspiroivia. Hän on todella hyvä tyyppi, ja häneltä opin ennen kaikkea rauhallista suhtautumista asioihin. Arvostan häntä todella, ja oli hienoa päästä työskentelemään hänen kanssaan. Uskon, että hänen neuvonsa ja keskusteluistamme heränneet ajatukset auttavat minua myöhemmin urallani.

Tällainen hakuprosessi ja kuukausi pakottivat väkisinkin astumaan välillä myös oman mukavuusalueeni ulkopuolelle ja haastamaan itseäni. Olen kuitenkin huomannut, että juuri tällaiset tilanteet ja asiat opettavat kaikista eniten ja niistä muodostuvat yleensä juuri ne parhaat kokemukset ja muistot. Siksi haluankin kehottaa teitä kaikkia paitsi nauttimaan kesästä, myös haastamaan rohkeasti itseänne!

Kiitos vielä kaikille, joita tämän kuukauden aikana kohtasin ja jotka antoivat minulle tämän uskomattoman ja ainutlaatuisen mahdollisuuden kokea ikimuistoinen kuukausi Adeccon kesätoimarina. Toivottavasti nähdään taas!

Tiina viimeisenä työpäivänään Adeccon pääkonttorilla Tikkurilassa

• ceo1month