Ga de Scamdemic tegen: Signicat hielp de fraudekosten met 75% te verminderen

Ga de Scamdemic tegen: Signicat hielp de fraudekosten met 75% te verminderen

• Fraude bereikt in alle landen het niveau van bedreiging van de nationale veiligheid, dus hoe kunnen bedrijven terugvechten?
  • De digitale identiteitsoplossingen van Signicat hebben bedrijven geholpen hun fraudekosten met 75% te verlagen

Rotterdam, 22 februari 2024 - In het steeds veranderende financiële landschap worden bedrijven geconfronteerd met een dubbele dreiging als het gaat om identiteitsfraude, met uitdagingen die hun financiële stabiliteit en wettelijke status in gevaar kunnen brengen. Eén facet van deze dreiging gaat uit van bedreven fraudeurs die identiteitsdocumenten vervalsen om bijvoorbeeld frauduleuze bankrekeningen te openen of een lening aan te vragen, wat een aanzienlijk risico vormt voor financiële instellingen. Tegelijkertijd richt een andere groep fraudeurs zich op gebruikers door hun inloggegevens te stelen, waardoor ze worden blootgesteld aan onbevoegde toegang en mogelijk financieel verlies.

Signicat, de toonaangevende leverancier van digitale identiteitsoplossingen in Europa, helpt het digitale vertrouwen terug te brengen. De digitale identiteitsoplossingen van Signicat helpen bedrijven om fraude met 75% te verminderen, de klantconversie met 19% te verhogen en hen in staat te stellen om in slechts 17 dagen uit te breiden naar nieuwe markten, volgens een Total Economic Impactä onderzoek, uitgevoerd door Forrester Consulting.

Van pandemie tot scamdemie

Cybergerelateerde fraudetechnieken waren de afgelopen jaren geraffineerd en stelden criminelen in staat om een Covid-twist te geven aan bestaande zwendelpraktijken. Oplichters maakten gebruik van de financiële kwetsbaarheid van mensen met aanbiedingen voor schuldconsolidatie, betaalleningen, investeringen of thuiswerkzwendel.

Criminelen blijven beproefde aanvalstypologieën gebruiken na de pandemie:

• ID-fraude - criminelen doen zich voor als slachtoffers door hun persoonlijke gegevens te gebruiken om goederen te kopen of rekeningen, leningen of betaalkaarten in hun naam aan te vragen.
  • Synthetische ID-fraude - criminelen mengen echte en fictieve informatie om een synthetische identiteit te creëren en zo leningen, creditcards en mobiele telefooncontracten aan te vragen. Deze valse ID's kunnen ook worden toegevoegd aan rekeningen of creditcards als secundaire gebruiker om een kredietprofiel op te bouwen.
  • Accountovername-fraude - criminelen krijgen zonder medeweten of toestemming toegang tot de rekening van een slachtoffer om frauduleuze aankopen, overschrijvingen of aanvragen te doen, of de rechtmatige eigenaar van de rekening te blokkeren.

"Fraude is een grote zorg voor bedrijven in gereguleerde sectoren die moeten voldoen aan AML-regelgeving in de landen waarin ze actief zijn. Bij Signicat brengen we een veelzijdige aanpak van fraudebestrijding: we stoppen het op verschillende manieren en op verschillende momenten in de levenscyclus van de gebruiker, zoals identiteitsverificatie door middel van digitale identiteiten met risicogebaseerde beveiligingsstappen of AI-gestuurde video-identificatietechnieken, evenals risicoanalysestromen door middel van verschillende gegevensbronnen", zegt Pinar Alpay, Chief Product & Marketing Officer bij Signicat. "De zorgen die we zien bij onze klanten zijn om compliant te zijn en fraude bij de wortel te stoppen, maar ook om een handige en naadloze technologie te gebruiken voor hun gebruikers waarmee ze hun bedrijf kunnen laten groeien. Signicat is voorbereid op elk geval, van de detectie van valse identiteitsdocumenten tot deepfakes", voegt ze eraan toe.

De gevolgen van identiteitsfraude zijn ernstig, variërend van aanzienlijke financiële verliezen tot boetes opgelegd door lokale toezichthouders. Bedrijven moeten een evenwicht zien te vinden tussen naleving en de financiële haalbaarheid van het implementeren van robuuste beveiligingsmaatregelen. Anti-witwaswetten, ontworpen om bescherming te bieden tegen illegale financiële activiteiten, kunnen de middelen van bedrijven die zich proberen aan te passen aan verschillende regelgevende omgevingen, zwaar op de proef stellen.

Signicat stimuleert fraudebestrijding

Signicat helpt bedrijfsfraude te voorkomen, grensoverschrijdend uit te breiden en te voldoen aan wettelijke vereisten. Het digitale identiteitsplatform omvat een reeks systemen voor identiteitscontrole, authenticatie, fraudedetectie en ondertekening via één enkele integratie.

Om de potentiële return on investment (ROI) te onderzoeken die bedrijven kunnen realiseren door het platform in te zetten, heeft Signicat Forrester Consulting opdracht gegeven een Total Economic Impact(TEI) studie uit te voeren voor 2023.

Enkele van de belangrijkste bevindingen zijn:

• 75% minder fraudekosten als gevolg van een verlaging van het fraudepercentage: Door middel van verschillende identiteitsbewijzingsmethoden zoals digitale identiteiten of elektronische identiteitsverificatie die het gebruikt en zijn fraudemonitoringmogelijkheden, toonde Signicat het vermogen om het aantal frauduleuze klanten tijdens het onboardingproces te verminderen. Het voorkomt ook dat fraudeurs die zich voordoen als klanten toegang krijgen tot de accounts of portals van bestaande klanten.
  • Verbeterde mogelijkheid om te voldoen aan anti-witwasregelgeving (AML) in verschillende landen: Signicat biedt het gemak om binnen enkele dagen nieuwe markten te betreden en lost de complexiteit van lokale compliance en regelgeving op, aangezien haar oplossingen volledig voldoen aan alle KYC- en AML-regelgeving die vereist is voor sterk gereguleerde sectoren zoals bedrijven in de financiële sector.

Signicat helpt bedrijven fraude te voorkomen, cross-border uit te breiden en te voldoen aan wettelijke vereisten. Het digitale identiteitsplatform omvat een reeks systemen voor

identiteitscontrole, authenticatie, fraudedetectie en ondertekening, die allemaal toegankelijk zijn via één enkel integratiepunt.

_______________

Note voor de redactie

Signicat heeft Forrester Consulting gevraagd een Total Economic Impactä (TEI) studie uit te voeren en het potentiële rendement op investering te onderzoeken dat bedrijven kunnen realiseren door Signicat in te zetten. Het doel van deze studie is om lezers een raamwerk te bieden om de potentiële financiële impact van Signicat op hun organisaties te evalueren.

Om de voordelen, kosten en risico's van deze investering beter te begrijpen, interviewde Forrester vijf vertegenwoordigers met ervaring in het gebruik van Signicat. Ten behoeve van dit onderzoek heeft Forrester de ervaringen van de geïnterviewden samengevoegd en de resultaten gecombineerd tot één samengestelde organisatie die een financiële dienstverlener is met een wereldwijde omzet van €16 miljard. De organisatie bedient zowel consumenten- als zakelijke klanten.

Over Signicat

Signicat is een baanbrekend, pan-Europees digitaal identiteitsbedrijf met een ongeëvenaarde staat van dienst in 's werelds meest geavanceerde digitale identiteitsmarkten. Signicat is opgericht in 2006 en heeft als missie technologie te ontwikkelen waarmee mensen elkaar kunnen vertrouwen in een digitale wereld. Het Digital Identity Platform bevat het meest uitgebreide pakket identiteitsbeveiligings- en authenticatiesystemen ter wereld, allemaal eenvoudig toegankelijk via één enkel integratiepunt. Het platform ondersteunt en orkestreert naadloos het volledige identiteitstraject, van herkenning en onboarding, via inloggen en toestemming, tot het maken van juridisch bindende zakelijke afspraken die de tand des tijds doorstaan. In 2019 werd Signicat overgenomen door de toonaangevende Europese private equity investeerder Nordic Capital. Vandaag de dag telt Signicat meer dan 450 toegewijde professionals verspreid over 17 Europese kantoren.

Ga voor meer informatie over Signicat naar www.signicat.com