Nå kan man, som noe helt nytt, låne tilhenger gratis – og det gjelder uansett om man handler i butikken hvor tilhengerne står plassert eller ikke. Foto: PR.

Uansett om du er kunde eller ikke, kan du nå låne en gratis tilhenger i Gjøvik

I Gjøvik kan man nå, som noe helt nytt, låne tilhenger gratis – og det gjelder uansett om man handler i butikken hvor tilhengerne står plassert eller ikke.

Et nytt samarbeid mellom Hageland Hagesenter og Freetrailer har ført til at det nå, som noe helt nytt, står plassert to tilhengere i Gjøvik som byens innbyggere kan benytte helt gratis. Tilhengerne kan brukes uansett om man har handlet noe på hagesenteret eller ikke.

Våren er rett rundt hjørnet i Gjøvik, og mange av byens innbyggere kommer til å ha det travelt i hagen de neste ukene og månedene. Det skal plantes nytt, og det skal klippes, rakes og ryddes. Når man skal kjøpe nye planter eller busker, eller frakte hageavfall til gjenvinningsstasjonen, er en tilhenger veldig nyttig.

Hos Hageland er man svært fornøyd med det nye samarbeidet, som er kommet på plass i perfekt møte med våren.

– Med avtalen ønsker vi å gi vår generelle kundeservice et løft. Nå gir vi kundene våre en åpenbar og kjærkommen mulighet til lettere å få fraktet hjem varene de har kjøpt på senteret vårt. Vi har også gjort det mulig å låne tilhengerne selv om man ikke har handlet hos oss. På den måten ønsker vi å støtte opp under det delingsøkonomiske aspektet, som passer veldig godt med Hagelands grønne profil, sier Ingunn Syversen, som er butikksjef hos Hageland i Gjøvik.

Alternativ til individuelt eierskap

Hos Freetrailer ser man på samarbeidet som et naturlig alternativ til individuelt eierskap, som krever store investeringer og belaster miljøet.

– Jeg er ikke i tvil om at Hagelands kunder vil ta godt i mot det nye tilbudet. En tilhenger er vanligvis noe man bare trenger fra tid til annen – mange bruker den bare et par ganger i året. Det er ikke bra for verken miljøet eller lommeboken å kjøpe sin egen tilhenger hvis den blir stående i oppkjørselen og tar opp plass, når man kan låne tilhenger gratis på byens lokale hagesenter, sier Lars Kronqvist, som er Country Manager for Freetrailer i Norge.

Han forteller at Freetrailer finansierer tjenesten med de gratis tilhengerne ved å selge reklameplass på dem.

Smart selvbetjeningskonsept

Brukeren bestemmer selv hva tilhengeren skal brukes til, og det hele foregår via et digitalt selvbetjeningskonsept.

For å reservere en av de gratis tilhengerne i Sande, må man laste ned Freetrailer-appen og gjøre følgende:

• Klikk på 'Reserver Freetrailer'
  • Velg hentested
  • Velg hentetid og tilbakeleveringstid
  • Skriv inn dine personlige opplysninger
  • Bekreft
  • Gjennomfør reservasjonen

Når reservasjonen er gjennomført, mottar man bekreftelse via sms og e-post.

Freetrailer Group er en teknologivirksomhet hvis misjon er å gjøre det enkelt å bestille og låne tilhenger gratis via en delingsøkonomisk it-plattform. Freetrailer, som er børsnotert Spotlight Stock Market, har mer enn 75 samarbeidspartnere og råder over 2800 tilhengere fordelt på cirka 600 hentesteder over hele Norden. Les mer og bestill en tilhenger på www.freetrailer.dk

Lars Kronqvist

Country Manager, Freetrailer i Norge +46 (0)763 410 598