För första gången någonsin kan invånarna i Göteborg/Partille med omnejd låna en släpvagn gratis hos Partillebo. Släpvagnarna är uppställda i Partille, Sävedalen och Öjersjö, och de är fria för alla att använda. Foto: PR.

Nu blir det ännu enklare för göteborgarna/Partillebor att få tillgång till en gratis släpvagn

För första gången någonsin kan invånarna i Göteborg/Partille med omnejd låna en släpvagn gratis hos Partillebo. Släpvagnarna är uppställda i Partille, Sävedalen och Öjersjö på platser i anslutning till Partillebos lägenheter, och de är fria för alla att använda.

Ett nytt och helt kostnadsfritt släpvagnskoncept har precis landat i tre förstäder till Göteborg. Med detta nya upplägg kan alla låna en gratis släpvagn när de är i behov av en.

Släpvagnarna levereras av Freetrailer, och de är placerade i tre förstäder till Göteborg: Partille, Sävedalen och Öjersjö. Det enda som krävs för att låna släpvagnarna är en app, vilket innebär att man själv sköter bokningen av släpvagnen.

Rickard Stadler, Partillebos förvaltningschef, välkomnar det nya avtalet.

– Som fastighetsbolag förvaltar vi fler än 3 900 lägenheter, och det innebär att vi har människor som antingen flyttar in i eller ut ur en lägenhet regelbundet. Våra hyresgäster har själva önskat möjligheten att låna släpvagn vilket medfört beslutet att ingå samarbetet med Freetrailer, säger Rickard Stadler, förvaltningschef på Partillebo. Han fortsätter:

– De fyra släpvagnarna får självfallet även användas av personer som inte håller på att flytta. Så om man till exempel funderar på att köpa en ny platt-tv eller soffa till lägenheten, har vi nu lanserat ett gratis och enkelt transportalternativ som våra hyresgäster kan ha glädje av. Likaså för att underlätta transportering av möbler och elektronik till återvinningscentralen.

Släpvagnar i stadsmiljön

Enligt Johan Wijkander, Country Manager för Freetrailer i Sverige, innebär avtalet med Partillebo att man underlättar tillvaron för alla som bor och vistas i staden.

– De flesta som bor i lägenhet saknar plats för en släpvagn, vilket kan göra det svårt att genomföra vissa transporter i olika sammanhang. Därför tycker vi det känns naturligt att erbjuda Partillebos hyresgäster möjligheten att använda våra släpvagnar utan kostnad. Många av våra släpvagnar står i dag vid bostads- och byggvaruhus, men att vi nu även har dem stående mer centralt i stadsbilden, där människor bor och rör sig, är oerhört positivt, säger Johan Wijkander.

Lås upp släpvagnen via en app

Släpet reserveras enkelt online på Freetrailers hemsida eller via appen:

• Klicka på ”Reservera Freetrailer”

• Välj upphämtningsplats

• Välj upphämtnings- och återlämningstid

• Ange din personliga information

• Bekräfta

• Slutför din bokning

När bokningen är slutförd får du en bekräftelse via SMS och e-post.

Freetrailer Group är ett teknikföretag som gör det enkelt att boka och låna ett släp utan kostnad via en digital lösning för delningsekonomi. Freetrailer är noterat på Spotlight Stock Market och har fler än 100 affärspartners och över 3600 släp på cirka 900 avhämtningsplatser över hela Norden. Läs mer och boka ett släp på https://freetrailer.com/se/

Johan Wijkander

Country Manager, Freetrailer Sverige +46 (0)735 350 593