Med PowerFast II-skruen går fischer nok en gang først i bransjen med innovativ festemiddelteknologi. De introduserer nå en helt ny, spesialdesignet skrue til trekonstruksjoner. Foto: fischer

fischer introduserer banebrytende nytt skruedesign til bærende trekonstruksjoner

Markedet for konstruksjonsskruer er i vekst, og en stigende etterspørsel etter CO2-vennlig tre har samtidig økt behovet for usynlige festemidler. For å imøtekomme etterspørselen har tyske fischer introdusert et banebrytende produkt: PowerFast II, som er en helt ny skrue, spesialdesignet til trekonstruksjoner.

• Med PowerFast II hever vi lista nok en gang når det gjelder effektivitet og presisjon i trearbeid med en skrue, som byr på tallrike innovative løsninger. Vi gleder oss til å se hvordan produktet blir tatt imot, sier Lars Holbæk, Nordic Product Manager hos fischer.
  • For å optimalisere håndverkernes arbeidstid er det viktig at de kan spare på batteriet til el-verktøyet som brukes. Derfor er det avgjørende at skruenes patenterte kjernefresegeometri og høyt ytende, friksjonsreduserende belegg minimerer motstanden ved innskruing. Det er med på å forlenge batterilevetiden til skrumaskinen, og hvis man skrur 1000 skruer om dagen, er det altså en del å spare på batteriet, sier Lars Holbæk.
  • - Spissgeometri for enkel fastgjøring uten å måtte bore på forhånd
  • Økt gjengestigning for raskere installasjon og økt omkostningseffekt
  • - Patentert kjernefresegeometri for presis fjerning av trestøv
  • - Høyt ytende belegg for mindre skruemotstand og lengre batterilevetid
  • Velegnet til forskjellige trematerialer, inkludert tømmer og kryssfinér
  • - Optimal yteevne og holdbarhet i trekonstruksjoner
  • ETA-godkjent og designet for fagfolk
  • Inngår i FiXperience – vår programvare for byggeplanlegging.

Designet til store konstruksjoner

Med PowerFast II-konstruksjonsskruene har man adoptert det designet man kjenner fra PowerFast II-treskskruene, og som i 2020 stakk av med både Red Dot Design Award og en German Design Award for sitt innovative, geometriske design. Skruene til trekonstruksjoner skiller seg ut med en spissgeometri som sikrer rask og enkel fastgjøring uten å måtte bore på forhånd. Samtidig reduserer skruenes økte gjengestigning installasjonstiden markant, og dermed økes omkostningseffektiviteten.

Pålitelig kvalitet

Uansett om det er til tømmer, limtre, kryssfinér eller andre trematerialer, garanterer PowerFast II optimal yteevne og holdbarhet. PowerFast II er målrettet mot fagfolk som arbeider med tre, og PowerFast II kommer med forskjellige hodetyper, som gir et bredt bruksområde.

Om PowerFast II

fischer er en ledende produsent av terrasseskruer, og dedikert til å levere innovative løsninger til terrassebygging. Med fokus på kvalitet og bærekraft streber fischer etter å oppfylle behovene til profesjonelle håndverkere. Besøk fischers hjemmeside på www.fischernorge.no for mer informasjon.

Benjamin Linulf

Marketing Officer, fischer +45 29 26 05 10